ΔΟΚΙΜΕΣ

Mitsubishi Space Star 1.2 [test drive]

Mitsubishi Space Star caroto test (6)

Η Mitsubishi επανέρχεται στα αυτοκίνητα πόλης με ένα οικονομικό, ευέλικτο και προπάντων value for money μοντέλο που αντικαθιστά το Colt…

«Αυτοκίνητο πόλης» θα μπορούσες να το αποκαλέσεις μέχρι και πριν από μερικά χρόνια αλλά οι συνθήκες έχουν αλλάξει ριζικά και ένα μοντέλο με διαστάσεις κάτω από τα τέσσερα μέτρα αποτελεί πλέον το βασικό -και προφανώς μοναδικό- μέσο μεταφοράς για μια οικογένεια. Παράλληλα, το Space Star γίνεται ακόμη πιο ευέλικτο καθώς είναι περίπου 23 πόντους κοντύτερο (συνολικό μήκος 3,718 mm) από το πεντάθυρο Colt διατηρώντας τους καλούς εσωτερικούς χώρους.

Πάντα τηρουμένων των αναλογιών μιας και οι πίσω επιβάτες θα βολευτούν μεμιάς δίχως φυσικά να έχουν προεδρικές ανέσεις αλλά με αρκετό χώρο για τα γόνατά τους. Ικανοποιητικό είναι και το πορτμπαγκάζ που διαθέτει 235 lt και κινείται στον μέσο όρο της κατηγορίας. Εδώ να πούμε πως το Space Star αποτελεί ένα παγκόσμιο προϊόν και θα διατίθεται σε διάφορες αγορές του πλανήτη.

Υπό αυτό το πρίσμα περιθώρια για τολμηρές κινήσεις δεν υπήρχαν οπότε σχεδιαστικά –τόσο εκτός όσο και εντός- έπρεπε να ακολουθηθεί μια σχεδιαστική άποψη αποδεκτή από την πλειονότητα. Έτσι, αισθητικά το Space Star μπορεί να μην ενθουσιάζει ενώ το ίδιο συγκρατημένη είναι και η αισθητική στο εσωτερικό με έκδηλη την πρόθεση για διατήρηση του κατασκευαστικού κόστους σε χαμηλά επίπεδα.

Η ουσία στο Space Star δεν κρύβεται μόνο στο σχετικά χαμηλό κόστος κτήσης (λαμβάνοντας υπόψη και τον εξοπλισμό π.χ. το φαινομενικά φτηνότερο Nissan Micra δεν περιλαμβάνει κλιματισμό) αλλά και το κόστος χρήσης στο οποίο συνεπικουρεί ο απίθανος -για super mini- αεροδυναμικός συντελεστής (Cd 0,27) αλλά και το εξαιρετικά χαμηλό απόβαρο από 845 kg. Φυσικά τα παραπάνω ατού θα ήταν ανώφελα αν δεν υπήρχε ένας αποδοτικός ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας στα 1,2 lt με μέση κατανάλωση στα περίπου 5,5-6,5 lt/100 km και εκπομπή CO2 που δεν ξεπερνά τα 100 g/km (κάτι που σημαίνει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).

Με έναν κύλινδρο λιγότερο -ως 3κύλινδρος- το αλουμινένιο μοτέρ αποδίδει 80 PS και 106 Nm στις 4.000 rpm με τη βοήθεια συστήματος μεταβλητού χρονισμού. Ρυθμισμένο να λειτουργεί οικονομικά το μοτέρ προσφέρει επαρκείς επιδόσεις ενώ η απόδοση της ροπής σε σχετικά υψηλές στροφές είναι αντιληπτή. Το κιβώτιο με τις πέντε σχέσεις έχει σχετικά καλή ακρίβεια, το τιμόνι είναι ελαφρύ με κάποια μικρή ασάφεια γύρω από την ευθεία ενώ ο συμπλέκτης απαιτεί κάποια μικρή εξοικείωση καθώς «πιάνει» από χαμηλά.

Εν κατακλείδι το Mitsubishi Space Star είναι αποτελεί μια τίμια πρόταση που προσφέρεται με 5 χρόνια εγγύηση από την ελληνική αντιπροσωπεία. Ακολουθώντας την σχέση αξίας/τιμής ο υποψήφιος πελάτης θα πρέπει να καταβάλει από 10.990 ευρώ (με απόσυρση) για να αποκτήσει το ιαπωνικό μοντέλο ενώ η άτολμη σχεδίαση ξεπερνιέται εύκολα από τον πλήρη εξοπλισμό που περιλαμβάνει και κλιματισμό σε σχέση με άλλες «παραπλανητικά φτηνότερες» ανταγωνιστικές προτάσεις.

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Mitsubishi Space Star 1.2 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.193 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 90,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι τρικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 59 kW (80 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 106 Nm (10,8 kgm) / 4.000 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,7 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,9 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 4,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 593 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 100 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό πέντε σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος/ Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Yokohama BlueEarth A34, 175/55 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3710 x 1665 x 1490 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1430/1415 mm
Μεταξόνιο 2450 mm
Χώρος αποσκευών 235 lt
Απόβαρο 845-925 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 10.990€ (με οφελος αποσυρσης)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button