ΔΟΚΙΜΕΣ

Volvo V40 T4 R-Design Polestar [test drive]

Volvo V40 Polestar T4 R-Design caroto test (1)

Από την αξιοσημείωτη πορεία της Volvo τα τελευταία χρόνια υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν. Όχι μόνο για τις επιδόσεις και τον σχεδιασμό τους, αλλά και για την οδηγική ευχαρίστηση που σου προσφέρουν!

Ας πάρουμε με τη σειρά τα διακριτικά του πλήρους ονόματος του αυτοκινήτου της δοκιμής μας: το V40 είναι το γνωστό μοντέλο που διατηρεί αξιοσημείωτη αισθητική ισορροπία ανάμεσα στον κόσμο των sedan και σ’ αυτόν των station wagon. Το «Τ4» αναφέρεται στον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,6 lt. Το «R-Design» είναι ένα πακέτο εξωτερικών κι εσωτερικών σχεδιαστικών επεμβάσεων με έμφαση στα σπορ στοιχεία. Και η λέξη «Polestar» μαρτυρά ότι στο μοτέρ έχουν γίνει βελτιώσεις από την ομώνυμη εταιρία, η οποία επιμελείται τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Volvo.

Υπάρχουν οκτώ επιλογές εξωτερικού χρώματος γι’ αυτό το μοντέλο, όμως το «Rebel Blue» που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας του ταιριάζει τόσο πολύ που δεν βλέπουμε κανένα λόγο να επιλέξετε κάποιο άλλο! Σε συνδυασμό με αρκετά σπορ στοιχεία, όπως οι χρωμιομένες λεπτομέρειες, τα αεροδυναμικά βοηθήματα, οι ζάντες πέντε ακτίνων και η διπλή απόληξη της εξάτμισης, το αποτέλεσμα είναι άκρως ελκυστικό και τραβάει τα βλέμματα.

Αλλά και στο εσωτερικό η σχεδίαση είναι εξίσου όμορφη, με σπορ στοιχεία όπως τα καθίσματα τύπου μπάκετ από δέρμα και ύφασμα, με ραμμένο το λογότυπο «R» στις πλάτες. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο στο εσωτερικό ωστόσο είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος διατίθεται με τρία προγράμματα απεικόνισης: Elegance (η βασική επιλογή), Eco (έμφαση στις ενδείξεις που αφορούν την οικονομία) και Performance (πιο μεγάλο στροφόμετρο, ψηφιακό ταχύμετρο και κόκκινο φόντο). Οι χώροι για επιβάτες κι αποσκευές είναι φυσικά το ίδιο μεγάλοι όπως σε κάθε έκδοση του V40.

Κάτω από το καπό του Volvo που οδηγήσαμε κρύβεται ένας από τους πιο αποδοτικούς κινητήρες του κόσμου στα 1600 cc. Πρόκειται για ένα γνώριμο σύνολο, το οποίο χάρη στις βελτιώσεις της Polestar έχει αυξημένη απόδοση (200 PS) και ροπή (295 Nm). Οι βελτιωμένες επιδόσεις (0-100 km/h σε 8,5 sec. Τελική ταχύτητα 225 km/h) δεν μας προκαλούν έκπληξη. Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι η τυποποιημένη μικτή κατανάλωση που ανακοινώνει η εταιρία δεν έχει μεταβληθεί καθόλου από την αναβάθμιση (5,5 lt/100 km). Στην πράξη ο εξαιρετικός αυτός κινητήρας σου δίνει την αίσθηση ότι έχεις όση δύναμη χρειάζεσαι για να προσπεράσεις με ασφάλεια και να κινηθείς με γρήγορους ρυθμούς σε μια όμορφη οδηγικά διαδρομή.

Όσοι γνωρίζουν καλά το χώρο του αυτοκινήτου, ξέρουν πως ο καλός κινητήρας εκθέτει τις προσπάθειες των μηχανικών που έχουν εξελίξει το σασί και την ανάρτηση. Αν αυτά τα δύο είναι καλά, τότε η εμπειρία αναδεικνύεται. Αν δεν είναι καλά, το αυτοκίνητο γίνεται ανεπαρκές (για να μην πούμε επικίνδυνο). Στην περίπτωση της Volvo, όλα συγχρονίζονται άψογα και προσφέρουν άφθονη οδηγική απόλαυση. Η ανάρτηση είναι πιο χαμηλή κατά 10 mm κι έχει πιο σφιχτά ελατήρια κι αμορτισέρ και μεγαλύτερη αντιστρεπτική. Μπορεί η πιο σκληρή ανάρτηση να προσφέρει αναμενόμενα καλό κράτημα, όμως η άνεση εξακολουθεί να καλύπτει τις απαιτήσεις μιας οικογένειας.

Το τελευταίο χαρακτηριστικό που ανακαλύψαμε και μας ικανοποίησε στο Volvo V40 T4 R-Design Polestar είναι η τιμή πώλησης (26.500 ευρώ), η οποία μπορεί να μην είναι χαμηλή, όμως κρίνεται «δίκαιη» για όσα προσφέρει αυτό το μοντέλο!

Volvo V40 T4 R-Design Polestar – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.596 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,0 x 81,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 147 kW (200 PS) / 5.750 rpm
Ροπή 295 Nm (30,1 kgm) / 1.600-5.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5 sec
Τελική ταχύτητα 225 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,0 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 62 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 688 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 129 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό έξι σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος/ Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική ράβδος
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Radial X, 225/40 ZR18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4369 x 1783 x 1420 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1559/1546 mm
Μεταξόνιο 2647 mm
Χώρος αποσκευών 335 lt
Απόβαρο 1.390 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 26.500€ (με οφελος αποσυρσης)

Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close