ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Focus Electric [first drive]

Ford-POC_Electr_Focus-Electric_23

Αυτό είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής της Ford που θα πωλείται στην ευρωπαϊκή αγορά από τις αρχές του 2014…

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV ή Electrical Cars) αποτελούν παλιά σπορά που καλλιεργείται τα τελευταία χρόνια. Έτσι και η Ford έχει παρουσιάσει κατά καιρούς διάφορα πειραματικά μοντέλα από το Comuta του 1966 και το eKa του 200 για να φτάσουμε στο πρώτο EV της εταιρίας, το Focus Electric που οδηγήσαμε πρόσφατα επί γερμανικού εδάφους. «Επιλέξαμε ως ηλεκτρικό το συγκεκριμένο μοντέλο μιας και αποτελεί ένα παγκόσμιο προϊόν» μας είπε ειδικός της εταιρίας.  «Αν και πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό σύστημα πρόωσης η παραγωγή του γίνεται στο Saarlouis, στην Γερμανία».

To Focus Electric εξοπλίζεται με υγρόψυκτες μπαταρίες λιθίου-ιόντων (είναι της LG Chem με χωρητικότητα 23 kWh που προσφέρουν αυτονομία 162 km σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές μετρήσεων ενώ η τελική ταχύτητα τα 135 km/h (αν και οι δύο τιμές δεν μπορούν να συνυπάρξουν μιας και όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα τόσο μειώνεται το απόθεμα των μπαταριών). Ο φορτιστής των 6,6 kW μπορεί να φορτίσει τις μπαταρίες σε περίπου 3-4 h σε δίκτυο με ένταση 32 A ενώ σε κανονικό οικιακό η διαδικασία διαρκεί τουλάχιστον το διπλάσιο χρόνο.

Την κίνηση αναλαμβάνει ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας ισχύος 145 PS προσφέροντας αξιόλογες επιδόσεις με το «0-100» να πετυχαίνεται σε 11,7 sec, τιμή διόλου ευκαταφρόνητη για ένα EV που ζυγίζει περίπου 1.700 kg. Από εκεί και πέρα η μετάδοση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός μειωτήρα (με σχέση 10:1) και όπως συμβαίνει σχεδόν με κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε εντυπωσιάζει πόσο ευκολοδήγητο είναι και φυσικά πόσο αθόρυβο! Ένα ακόμη στοιχείο που αποτελεί χαρακτηριστικό των EV είναι η ροπάτη επιτάχυνση στις χαμηλές ταχύτητες η οποία εξασθενεί κάπως όσο η ταχύτητα αυξάνεται (κάτι που και αυτό είναι λογικό).

Το Focus Electric θα πωλείται από τις αρχές του νέου έτους στην πανευρωπαϊκή τιμή των 39.900€ (προορίζεται κυρίως για εταιρικούς στόλους και project) η οποία θα μειώνεται ανάλογα με την επιδότηση που προβλέπει κάθε χώρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (π.χ. στην Βρετανία φτάνει τα έξι χιλιάρικα στην περίπτωση του Ford). Ίσως να αναρωτιέστε τι νόημα μπορεί να έχει η απόκτηση ενός Focus με περιορισμένη τελική, κουτσουρεμένο κατά 126 lt πορτμπαγκάζ και διάφορα ηλεκτροκίνητα χούγια (φόρτιση, αυτονομία, τιμή πώλησης). Μην ξεχνάτε πως ακόμη βρισκόμαστε στην περίοδο του EV-Erectus και μέχρι την EV-Sapiens θα χρειαστούν αρκετά χρόνια εξέλιξης μέσα από μοντέλα όπως το Ford Focus Electric αλλά και το Fiesta eWheelDrive της Schaeffler με ενσωματωμένους ηλεκτροκινητήρες στους τροχούς!

FORD HEV & PHEV

Εκτός από το Focus Electric, επί γερμανικού εδάφους οδηγήσαμε τα υβριδικά C-MAX Energi και Fusion Hybrid.

Ford CMAX energi 2Tο C-MAX Energi είναι το πρώτο plug-in υβριδικό της εταιρίας  με μπαταρίες λιθίου χωρητικότητας 7,6 kW με χρόνο φόρτισης 2,5 h σε δίκτυο 230V. Με γεμάτες τις μπαταρίες το εν λόγω C-MAX μπορεί να διανύσει περίπου 30 km με μηδενικούς ρύπους. Αν οι μπαταρίες δεν μπουν στην πρίζα ή τελειώσουν τα αποθέματά τους, η ενέργεια παράγεται με τυπικό υβριδικό τρόπο κατά την επιβράδυνση και με πλήρη φορτίο αρκούν το πολύ για 2 km.

Ford Fusion HybridΣτην ίδια παράλληλη διάταξη βασίζεται και το σύστημα του Fusion Hybrid με φόρτιση της μπαταρίας μόνο με ανάκτηση κινητικής ενέργειας και την δυνατότητα ηλεκτρικής κίνησης με ταχύτητα έως 100 km/h. Με το ίδιο σύστημα αναμένεται να δούμε την υβριδική εκδοχή του Mondeo από το νέο έτος.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button