ΔΟΚΙΜΕΣ

Fiat 500 1.3 Multijet Sport [test drive]

Fiat 500S caroto test 2013 (1)

Αν ψάχνετε ένα μικρό αυτοκίνητο με έντονα σπορ χαρακτηριστικά, που θα κοιτάξετε πρώτα; Μα φυσικά στην Fiat, την εταιρία που ειδικεύεται εδώ και χρόνια στη δημιουργία μικρών μοντέλων που ξυπνούν τις αισθήσεις.

Οι Ιταλοί έχουν αποδείξει πολλές φορές ότι γνωρίζουν πώς να αναστατώνουν τους νεαρούς αγοραστές. Η δημιουργία του νέου 500 ανέβασε τη Fiat σε άλλο επίπεδο και ο κινητήρας 0,9 TwinAir  έδειξε ότι οι Ιταλοί μηχανικοί μπορούν να κάνουν θαύματα. Όμως το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε εμείς είναι το πιο ενδιαφέρον 500ράκι που έχει βγει από το Τορίνο! Χωρίς τυμπανοκρουσίες, χωρίς ριζικές αλλαγές και σημαντικές μετατροπές, το 500 1.3 MJet Sport καταφέρνει να ξεχωρίζει.

Οι Ιταλοί επενέβησαν σε τρία κομβικά σημεία: κινητήρας, ανάρτηση, σχεδίαση. Με απλά αλλά στοχευμένα βήματα κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα μικρό που χαίρεσαι να το βλέπεις αλλά και να το οδηγείς! Το Fiat 500 ήταν πάντα όμορφο. Όμως η συγκεκριμένη έκδοση με τους σπορ προφυλακτήρες, τα πλαϊνά μαρσπιέ, τις σκούρες χρωμιομένες λεπτομέρειες, τις ζάντες νέας σχεδίασης 15 ιντσών (16 ιντσών στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας) και τη νέα πίσω αεροτομή κερδίζει πιο εύκολα μια θέση στην καρδιά σου.

Το εσωτερικό με το σπορ δερμάτινο τιμόνι με τις κόκκινες ραφές, τις κόκκινες λεπτομέρειες, το ματ χρώμα στο ταμπλό, τα σπορ καθίσματα και το νέο επιλογέα ταχυτήτων, σου ανεβάζει τη διάθεση! Κάτω από το μικρό καπό έχει χωρέσει ο καλός πετρελαιοκινητήρας 1.3 Multijet II, ο οποίος αποδίδει 95 PS κι έχει μέγιστη ροπή 200 Nm.

Σε άλλα μοντέλα το συγκεκριμένο μοτέρ μας άρεσε αλλά δε μας ενθουσίασε. Στο 500 Sport όμως είναι ο μαέστρος μιας ορχήστρας που παίζει τη μουσική της σπορ οδήγησης με αρμονία που σε μαγεύει. Μέχρι τις 2.000 rpm ο κινητήρας δεν εντυπωσιάζει. Από εκεί και μέχρι τις 5.000 rpm ωστόσο δείχνει τις ικανότητές του προσφέροντας εξαιρετική ζωντάνια που σου υπενθυμίζει ότι ΑΥΤΟ είναι σπορ (κι όχι μόνο οι εκρηκτικές επιδόσεις).

Αν και το 500 1.3 MJet Sport δεν τρελαίνει τα χρονόμετρα (0-100 km/h σε 10,7 sec. Τελική ταχύτητα 180 km/h), σου επιτρέπει να κινείσαι τόσο σβέλτα ώστε να απολαμβάνεις την οδήγηση. Κι αν σκεφτείτε ότι αυτά επιτυγχάνονται με μικτή εργοστασιακή κατανάλωση μόλις 3,3 lt/100 km κι εκπομπές ρύπων τόσο χαμηλές (95 g/km) που προσφέρουν απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, τότε μιλάμε για αποτέλεσμα που πλησιάζει το θαύμα!

Κάποιοι κατασκευαστές τοποθετούν έναν καλό κινητήρα, βελτιώνουν λίγο και την σχεδίαση και νομίζουν ότι αυτά αρκούν για να χαρακτηρίσουν ένα αυτοκίνητο ως «σπορ». Ευτυχώς οι άνθρωποι της Fiat προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα βελτιώνοντας την ανάρτηση, οι ρυθμίσεις της οποίας είναι οι καλύτερες που έχουμε δει σε 500ράκι! Αν και πιο σφιχτή, η ανάρτηση του 500 1.3 MJet Sport δεν θα κάνει τη μητέρα σας να παραπονεθεί, παρά μόνο σε βαθιές λακκούβες ή σαμαράκια.

Αν μη τι άλλο, οι Ιταλοί μηχανικοί έλυσαν έναν πολύ δύσκολο γρίφο, πετυχαίνοντας εξαιρετική ισορροπία για σπορ αυτοκίνητο. Η ευχάριστη εμπειρία οδήγησης ενισχύεται ακόμη περισσότερο από την πολύ καλή αίσθηση του τιμονιού και τη θετική λειτουργία του επιλογέα ταχυτήτων. Δεν το περιμέναμε ότι θα το γράφαμε αυτό πριν το οδηγήσουμε, αλλά το 500 1.3 MJet Sport είναι το καλύτερο 500ράκι που έχουμε δοκιμάσει (με εξαίρεση το Abarth)!

Μπορεί η τιμή του να μην είναι χαμηλή (14.950 ευρώ με απόσυρση συν έκπτωση εταιρίας), όμως αν συνυπολογίσετε και τον ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει (7 αερόσακους, σύστημα Blue&Me κ.ά), τότε θα διαπιστώσετε ότι τελικά δεν είναι υπερβολικά ακριβό. Στο σημείο αυτό πρέπει να αναφέρουμε ένα τεράστιο λάθος που έχουν κάνει οι Ιταλοί και πρέπει να το διορθώσουν άμεσα: στη βασική έκδοση δεν περιλαμβάνεται το σύστημα ευστάθειας ESC, το οποίο είναι απαραίτητο κατά την άποψή μας σε κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο. Συμφωνείτε;

Fiat 500 1.3 MJET – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.248 cc
Διάμετρος x διαδρομή 69,6 x 82,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 70 kW (95 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 1.500 rpm
Τροφοδοσία Πετρελαιοκινητήρας common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,0 / 3,3 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 636 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 95 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiPremiumContact2, 195/45 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3545x1625x1490 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1414/1408 mm
Μεταξόνιο 2300 mm
Χώρος αποσκευών 185 lt
Απόβαρο 980 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 16.000€ (από 14.950€ με προωθητική ενέργεια+απόσυρση)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button