NEA

Volvo, όλο το αυτοκίνητο μία μπαταρία!

Volvo introduces nano battery project with rechargeable body panels (1)

Στο προσκήνιο επανέρχεται η ιδέα της χρήσης διαφόρων επιφανειών του αυτοκινήτου ως συσσωρευτικά στοιχεία ηλεκτρικής ενέργειας…

Placing-the-silver-super-capacitor-laminates-on-the-outer-skin-of-the-trunk-lidΣε ένα πρόγραμμα εξέλιξης νέων τεχνολογιών που συμμετέχουν δέκα κατασκευαστές αυτοκινήτων (με πρωτεργάτη την Volvo, οι πρώτες δοκιμές έγιναν σε ένα διασκευασμένο S80) και ερευνητικά ινστιτούτα αναζητάτε μία αποδοτικότερη λύση για τις μπαταρίες πέρα από την κλασική τοποθέτησή τους στο δάπεδο.

Μία φιλόδοξη σκέψη που βρίσκεται στο στάδιο της εξέλιξης είναι η αντικατάσταση Volvo introduces nano battery project with rechargeable body panels (2)διαφόρων τμημάτων του αμαξώματος από συνθετικά υλικά (συνδυάζουν πολυμερή, ρητίνες και ανθρακόνημα) που με την τεχνολογία της νανοτεχνολογίας θα λειτουργούν ως υπερπυκνωτές αποθηκεύοντας μεγάλα ποσά ηλεκτρικής ενέργειας. Το όφελος είναι πως μπορεί να αποθηκεύεται ενέργεια για να διανύσει ένα όχημα περίπου 130 km ενώ στην αυτονομία συμβάλλει το κατά 15% ελαφρύτερο σασί (σε σχέση με ένα άλλο με συμβατικές μπαταρίες).

Το όλο project δεν είναι κάτι νέο καθώς είχαμε γράψει για αυτό πριν από καιρό αλλά η επαναφορά του στην επικαιρότητα δείχνει πως υπάρχει κάποια προοπτική. Πιο κάτω μπορείτε να διαβάσετε το δελτίο Τύπου.
[accordion close=”1″ title=”Η Volvo παρουσιάζει τις μπαταρίες της νέας εποχής“]

  • Νέοι συσσωρευτές που μπορούν να αποτελέσουν δομικό τμήμα του αυτοκινήτου
  • Συνδυασμός ανθρακονημάτων, νανοτεχνολογίας και υπερ-πυκνωτών
  • Μείωση βάρους, ταχύτερη φόρτιση, υψηλότερη απόδοση
  • Ένα βήμα πιο κοντά σε αποδοτικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα
  • Πολύ ενθαρρυντικές οι πρώτες δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες
  • Στο ερευνητικό πρόγραμμα συμμετέχει και ελληνική εταιρία υψηλής τεχνολογίας

Η Volvo έχει εξελίξει έναν πρωτοποριακό τύπο συσσωρευτή, που υπόσχεται να δώσει τη λύση στο πρόβλημα αποθήκευσης ενέργειας για τα ηλεκτροκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα του όχι και τόσο μακρινού μέλλοντος. Ουσιαστικά πρόκειται για μία εντελώς νέα δομική ύλη που βασίζεται στη χρήση ανθρακονημάτων, συσσωρευτών νανοτεχνολογίας και υπερ-πυκνωτών πολύ υψηλής χωρητικότητας.

Σε πιο κατανοητή γλώσσα, από το συνδυασμό των παραπάνω προκύπτει ένα εύπλαστο μεν υλικό, που διαθέτει δε την απαιτούμενη ακαμψία. Το υλικό αυτό διαθέτει τα λειτουργικά χαρακτηριστικά ενός συσσωρευτή και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλές από τις εξωτερικές επιφάνειες του αυτοκινήτου, υποκαθιστώντας τα υλικά που παραδοσιακά χρησιμοποιούνται! Στο μέλλον, η μεγάλης έκτασης προσθήκη επιφανειών με χαρακτηριστικά συσσωρευτή με ταυτόχρονη αφαίρεση πλαστικών ή μεταλλικών τμημάτων, θα εφοδιάζει το αυτοκίνητο με τις μπαταρίες που απαιτούνται για την κίνησή του με ηλεκτρική ενέργεια, χωρίς το πρόσθετο βάρος που αυτό συνεπαγόταν ως σήμερα!

Ουσιαστικά, ο νέος τύπος συσσωρευτή έχει τη μορφή πολύ λεπτής επιφάνειας τύπου «σάντουιτς». Ανθρακονήματα και μία πολυμερής ρητίνη, ενώνονται για να δημιουργήσουν μία ουσία η οποία έχει το πάχος χιλιοστών του χιλιοστού. Η ουσία αυτή μορφοποιείται σε επίπεδα φύλλα και θα αποτελέσει τα εξωτερικά περιβλήματα που περικλείουν και προστατεύουν το συσσωρευτή, ο οποίος δομικά βασίζεται σε υπερ-πυκνωτές, όπως χαρακτηριστικά ονομάζονται οι προηγμένοι πυκνωτές πολύ μεγάλης χωρητικότητας.

Οι επιφάνειες είναι σε θέση να μορφοποιηθούν ώστε να ταιριάζουν στη δομή του αμαξώματος. Μπορούν να πάρουν τη μορφή πάνελ για τις πόρτες, πέμπτης πόρτας, να αποτελέσουν τμήμα της οροφής κλπ. Ο τρόπος κατασκευής ξεκινά από τη διαμόρφωση σε συγκεκριμένα σχήματα και μετά από διάφορα στάδια καταλήγει σε ψήσιμο σε φούρνο σε υψηλές θερμοκρασίες, οπότε οι μορφοποιημένες επιφάνειες αποκτούν πλέον και την αναγκαία ακαμψία. Οι υπερ-πυκνωτές εμπεριέχονται ως μεσαία στρώση στις επιφάνειες αυτές.

Οι συγκεκριμένες επιφάνειες, τοποθετημένες σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου, δρουν ως συσσωρευτές, με χαρακτηριστικά πλήρους φόρτισης και εκφόρτισης, παρέχοντας την αναγκαία για την κίνηση ηλεκτρική ενέργεια. Μάλιστα, σχετικές έρευνες έχουν δείξει ότι όχι μόνο φορτίζονται ταχύτερα, εκμεταλλευόμενες στο έπακρο τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των υπερ-πυκνωτών, αλλά έχουν και πολύ καλή δομική συμπεριφορά!

Η νέα τεχνολογία συσσωρευτών δοκιμάζεται ήδη με επιτυχία σε μοντέλα δοκιμών της Volvo. Έχοντας αντικαταστήσει αρχικά μόλις δύο επιφάνειες, μία στη θύρα του χώρου αποσκευών και άλλη μία στο χώρο του κινητήρα, η ενέργεια που παρέχεται υπερκαλύπτει αυτήν που θα πρόσφερε ένας παραδοσιακός συσσωρευτής, με ταυτόχρονη μείωση του βάρους κατά 50%!

Υπολογισμοί έδειξαν ότι πιο εκτεταμένη χρήση της νέας τεχνολογίας θα κατέληγε σε συνολική μείωση του βάρους του αυτοκινήτου κατά 15%. Ήδη τα πρώτα αποτελέσματα ερευνητικών δοκιμών αφήνουν μεγάλα περιθώρια αισιοδοξίας για εκτεταμένη χρήση της νέας τεχνολογίας, για τους απαραίτητους συσσωρευτές για την ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων.

Η νέα τεχνολογία συσσωρευτών είναι αποτέλεσμα ερευνητικού προγράμματος που τυγχάνει μερικής χρηματοδότησης και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το φημισμένο πανεπιστήμιο Imperial College London έχει την ακαδημαϊκή ευθύνη του προγράμματος ενώ η Volvo είναι ο μοναδικός εκπρόσωπος από την αυτοκινητοβιομηχανία. Συνολικά, εμπλέκονται εννέα εταιρίες ή φορείς από πέντε διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες. Αξίζει να τονιστεί, ότι στο ερευνητικό πρόγραμμα, που βρίσκεται ήδη στον τέταρτο χρόνο του, συμμετέχει και η ελληνική εταιρία Inasco Hellas.[/accordion]

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button