ΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai i10 [first drive]

Hyundai new i10 first drive caroto 2013 Sardinia (3)

Οδηγούμε στην Σαρδηνία το νέο i10 το οποίο θα διατίθεται στην ελληνική αγορά από τον Ιανουάριο αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς…

Θα έλεγε κανείς πως αυτή την εποχή αυτοκίνητα όπως το i10 βρίσκονται σε λίστα προτεραιότητας για ευνόητους λόγους. Μερικοί από τους βασικότερους εστιάζονται στο χαμηλό κόστος χρήσης και προπάντων σε αυτό της κτήσης. Η Hyundai γνωρίζει πολύ καλά τους όρους του παιχνιδιού καθώς πρωταγωνιστεί στην μικρότερη κατηγορία της αγοράς από το 1999 με το Atos για να φτάσουμε στη νέα γενιά i10 που αποτελεί ακόμη ένα δείγμα προόδου της εταιρίας αποτινάσσοντας μία και καλή τον μανδύα του μέτριου.

Ακολουθώντας την σχεδιαστική φόρμα του ix35 το νέο i10 ξεχωρίζει από το δυναμικό εμπρός μέρος και το πίσω με τα όμορφα φωτιστικά σώματα. Στην κόμπακτ σιλουέτα του μικρότερου Hyundai συντελεί το σημαντικά μικρότερο ύψος του αμαξώματος (στα 1500 mm, – 40 mm σε σχέση με το απερχόμενο i10) σε αντίθεση με το μήκος που έχει αυξηθεί (+80 mm) και το πλάτος (+65 mm).

Μάλιστα, η τελευταία διάσταση έχει άμεσο αντίκτυπο στους μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους για τους επιβάτες ενώ το πορτμπαγκάζ είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας προσφέροντας 252 lt (+27). H σχεδίαση του ταμπλό είναι λειτουργική με τους διακόπτες σε βολική θέση, ο πίνακας οργάνων ευανάγνωστος, υπάρχουν περισσότερες θήκες για μικροαντικείμενα ενώ η ποιότητα των υλικών είναι προσεγμένη.

Η κορεατική εταιρία κάνει λόγο για μειωμένα επίπεδα θορύβου (έως 6 dB) στην καμπίνα και αν θυμηθείτε πως η κλίμακα των ντεσιμπέλ είναι λογαριθμική τότε αντιλαμβάνεστε πόσο μεγάλος είναι ο βαθμός βελτίωσης. Και όπως διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι οδηγώντας το νέο i10 στην Σαρδηνία η θεωρία επαληθεύεται και στην πράξη μιας και το νέο i10 είναι ένα από τα καλύτερα supermini σε ότι αφορά στην ποιότητα κύλισης και στην ηχομόνωση.

Η καλομελετημένη ανάρτηση αναδεικνύει ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο πόλης το οποίο κινείται σβέλτα και προπάντων οικονομικά (κάτω από 6 lt/100 km). Η θέση οδήγησης είναι χαμηλότερη και πιο βολική, το τιμόνι έχει καλή και σχετικά βαριά αίσθηση (κάτι που οφείλεται και στα φαρδύτερα λάστιχα διάστασης 185/15) ενώ έκπληξη αποτελεί ο ακριβέστατος επιλογέας (5άρης σε όλες τις εκδόσεις).

Στο σημείο αυτό να πούμε πως η γκάμα κινητήρων (με σύστημα μεταβλητού χρονισμού CVVT όλων των βαλβίδων και καδένα) του i10 περιλαμβάνει δύο εκδόσεις. Η μικρότερη 3-κύλινδρη και εξαιρετικά ήσυχη με τον 1.000άρη κινητήρα (με offset στροφαλοφόρου 11 mm για μικρότερους κραδασμούς) θα διατίθεται κατόπιν παραγγελίας μιας και η πολύ μικρή διαφορά στην τιμή μετατοπίζει το ελληνικό ενδιαφέρον στην ισχυρότερη των 1,25 lt. Αυτή αποδίδει 87 PS και κινεί αρκετά σβέλτα το αμάξωμα των από 941 kg με καλές ρεπρίζ (για αυτοκίνητο πόλης μιλάμε) ελέω και της καλής κλιμάκωσης του κιβωτίου.

Σχεδιασμένο στην Γερμανία, το νέο i10 αναμένεται να κυκλοφορήσει στην χώρα μας αρχές του νέου έτους και θα κοστίζει περίπου ενάμιση χιλιάρικο σε σχέση με το τωρινό μοντέλο. Βέβαια, εδώ μιλάμε για ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο σε κάθε σημείο και πολυ πιο ευχάριστο οδηγικά οπότε η διαφορά αντισταθμίζεται και από τον πλουσιότερο εξοπλισμό με στάνταρ το σύστημα ευστάθειας (ESP).

Επίσης, σημαντική είναι η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση της Hyundai για τα μηχανικά μέρη ενώ αργότερα θα λανσαριστεί και εργοστασιακή έκδοση με υγραέριο (με έξτρα ρεζερβουάρ 27,2 lt για LPG + τα 40 lt της αμόλυβδης) που θα συνδυάζεται με τον χιλιάρη κινητήρα και θα αποδίδει 67PS/6.200 rpm και 90 Nm/4.500 rpm. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως το νέο i10 που κατασκευάζεται στην Τουρκία είναι ένα από τα 22 νέα μοντέλα που θα διαθέσει στην Ευρώπη η κορεατική εταιρία μέχρι το 2017.

Το Hyundai i10 με μια ματιά…

  • Κινητήρες (lt): 1.0, 1.2
  • Ισχύς (PS/rpm): 66/5.500, 87/6.000
  • Ροπή (Nm/rpm): 94/3.500, 120/4.000
  • CO2 (g/km): 106, 114
  • Διαστάσεις (mm): 3665x1660x1500
  • Μέση κατανάλωση (lt/100km): 4,0, 4,1
  • 0-100 km/h: 14,9’’, 12,3’’
  • Τελική ταχύτητα: 155, 171 km/h

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!