ΔΟΚΙΜΕΣ

ΚΙΑ Rio 1.4 CRDi [test drive]

Kia_Rio_2011

To κορεατικό supermini ολοκληρώνει το προφίλ του με την διάθεση της νέας και πιο πλουραλιστικής ντίζελ έκδοσης με τους 90 ίππους…

Παρά το μικρό του μεγέθους του το Rio είναι ένα από τα καλύτερα και προφανώς πιο επίκαιρα μοντέλα που έχει κατασκευάσει ποτέ η Kia για την ελληνική αγορά. Καταρχήν, έχει μοντέρνα σχεδίαση, καλούς χώρους και τώρα μία ισχυρότερη ντίζελ έκδοση για να ολοκληρώσει την γκάμα του μοντέλου.

Δεν λέμε, μια χαρά και η μικρότερη με τον πετρελαιοκινητήρα του 1,1 lt αλλά δεν μπορούσε να δώσει το κάτι παραπάνω σε επιδόσεις και όταν το ζητούσες αυτό υπήρχε ένα σχετικό τίμημα στην κατανάλωση. Την εικόνα αυτή βελτιώνει η νέα έκδοση 1.4 CRDi η οποία αν θέλετε επισκιάζει την 1.1 μιας και με το ίδιο επίπεδο εξοπλισμού (το Uptown με σύστημα start/stop, το ISG) η διαφορά των κάτι παραπάνω από 800 ευρώ θεωρείται μικρή.

Χάρη στον πολιτισμένο στην λειτουργία του 1.400άρη ντίζελ το Rio όχι μόνο αποτελεί μία από τις κορυφαίες προτάσεις του είδους αλλά δυσκολεύει και τον ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα, το μοτέρ του μοντέλου της δοκιμής μας είναι σχετικά ήσυχο, με λογική ντίζελ χροιά και καλά αποθέματα ροπής έστω και αν δεν εμφανίζονται από όσο χαμηλά θα θέλαμε.

Το μηχανικό 6άρι κιβώτιο έχει πυκνή και καλή κλιμάκωση για να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις ενώ από πλευράς κατανάλωσης (στάνταρ το ISG) αυτή μπορεί να συγκρατηθεί με ευκολία κάτω από τα 6 lt/100km. Στον δρόμο η σωστά μελετημένη ανάρτηση εξασφαλίζει την απαιτούμενη άνεση, οι κλίσεις στις στροφές είναι λογικές, το τιμόνι θα μπορούσε να έχει καλύτερη ακρίβεια ενώ αποτελεσματικά είναι τα φρένα. Με λίγα λόγια το KIA Rio 1.4 CRDi είναι ένα αυτοκίνητο με καλούς χώρους και ποιότητα κατασκευής που υπερβαίνει το μέσο όρο ενώ στο θέμα κόστους χρήσης μπορεί να βγάλει ασπροπρόσωπο τον κάτοχό του.

Δεν είναι μόνο η καλή κατανάλωση αλλά και η 7ετής εγγύηση για τα μηχανικά μέρη, η κορεατική αξιοπιστία (ναι, θα πρέπει να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους) και η απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας μιας και η εκπομπή CO2 δεν ξεπερνά τα 100 g/km. Εδώ προσθέστε και την τιμή των 13.900€ (με απόσυρση + έκπτωση) και σε συνδυασμό με τον πλούσιο εξοπλισμό της μίας και μόνης έκδοσης Uptown έχετε μία από τις πιο δελεαστικές προτάσεις της αγοράς…

KIA Rio 1.4 CRDi – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.396 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 79,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 220 Nm (22,4 kgm) / 1.500-2.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,2 sec
Τελική ταχύτητα 172 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,9 / 4,1 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 43 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 716 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 94 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Cinturato P4, 185/65 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4045x1720x1455 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1521/1525 mm
Μεταξόνιο 2570 mm
Χώρος αποσκευών 288-923 lt
Απόβαρο 1.164 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 16.160€ (απο 13.900 με αποσυρση + έκπτωση εταιρίας)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!