Τα μαύρα σύννεφα πυκνώνουν για τους κινητήρες ντίζελ ελέω των αυστηρότερων προδιαγραφών που σταδιακά θα επιβάλλει η Ε.Ε. στα επόμενα χρόνια…
Τροχοπέδη στην ζήτηση των πετρελαιοκίνητων θα είναι οι προδιαγραφές Euro 6, κάτι που θα γίνει πολύ έντονο προς το τέλος της δεκαετίας . Όπως έχουμε πει πολλάκις η ανάγκη για καθαρότερους ντίζελ κινητήρες προϋποθέτει ακριβότερη τεχνολογία, η παράλληλη βελτίωση των χαρακτηριστικών των βενζινοκινητήρων και η μελλοντική συρρίκνωση των εγκαταστάσεων διύλισης στην Ευρώπη θα ανεβάσει την τιμή του ντίζελ, σύμφωνα με δηλώσεις του Joe Bakai, υπεύθυνου προϊοντικής εξέλιξης στην Ford.
«Αυτή τη στιγμή η Ευρώπη παράγει πολύ βενζίνη στις ΗΠΑ αλλά αν η ζήτηση μειωθεί τότε θα υπάρχει πλεονάζουσα ποσότητα σε χαμηλότερη τιμή αυξάνοντας την τιμή του ντίζελ. Τα οποία θα είναι πολύ ακριβότερα σαν αυτοκίνητα λόγων των Euro 6.2 & 6.1 μπροστά στην μείωση των NOx» είπε συνεχίζοντας στο βρετανικό περιοδικό Autocar. Μάλιστα ο Bakai τόνισε πως η τεχνολογία των βενζινοκινητήρων συγκρατείται περίπου 2-3 χρόνια πίσω από τους δημοφιλέστερους ντίζελ αλλά στα επόμενα χρόνια αυτή η ψαλίδα θα κλείνει καθώς οι τελευταίοι πλησιάζουν στο όριο εξέλιξης τους αλλά θα γίνουν και πολύ ακριβότεροι.
Στο ίδιο συμπέρασμα συγκλίνουν και οι απόψεις των περισσοτέρων ειδικών στα τμήματα R&D των εταιριών. Σήμερα περίπου το 70% των αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ισπανία και την Γαλλία είναι ντίζελ με τον μέσο όρο στην Ε.Ε. να βρίσκεται στο 55%. Η Ευρώπη είναι η σημαντικότερη αγορά για τους πετρελαιοκινητήρες όταν τα μερίδια αγοράς στις ΗΠΑ και στην Ιαπωνία κινούνται σε μονοψήφιες τιμές. Ωστόσο, όσο περνούν τα χρόνια ο κύκλος του Rudolf Diesel θα έχει όλο και δυσκολότερο δρόμο με τους κινητήρες ντίζελ να ακριβαίνουν όλο και πιο πολύ κατασκευαστικά σε σχέση με τους βενζίνης.