ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Kuga 2.0 TDCi AWD AUTO 163 PS [test drive]

ford-kuga-caroto-test-2013-77

Διαθέτει έναν δυνατό πετρελαιοκινητήρα, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, «έξυπνη» τετρακίνηση, εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά και μεγάλους χώρους. Κάτι άλλο;

Σε σχέση με το προηγούμενο Kuga, το νέο είναι σαφώς πιο ώριμο και ολοκληρωμένο από κάθε πλευρά. Η σχεδίαση του αμαξώματος δείχνει πιο απλωμένη λόγω των μεγαλύτερων διαστάσεων και μπορεί να μην είναι τόσο συμπαγής όσο πριν, αλλά καταφέρνει να φαίνεται το ίδιο σύγχρονο και κομψό, με άμεσα αναγνωρίσιμη την ταυτότητα της Ford.

Μία από τις σημαντικότερες βελτιώσεις έχει να κάνει με την αύξηση των χώρων και πολύ περισσότερο του πορτμπαγκάζ με τα 456 λίτρα, που επιτέλους εξυπηρετεί τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας. Η αύξηση των χώρων οφείλεται στην προσθήκη περίπου 8 εκ. στο μήκος, μια και το μεταξόνιο μένει ως είχε. Με λίγα λόγια, το νέο Kuga είναι πλέον ένα άνετο οικογενειακό SUV, με χώρους που κυμαίνονται κοντά και πάνω από τον μέσο όρο.

Τώρα, όσον αφορά στη σχεδίαση του ταμπλό, αυτή συνάδει με την αισθητική των μικρότερων Focus και Fiesta, με τη χαρακτηριστική διαρρύθμιση των διακοπτών της κεντρικής κονσόλας. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, ουσιώδη εργονομικά φάουλ δεν υπάρχουν, ενώ ενδιαφέρον έχει η λίστα με τον τεχνολογικό εξοπλισμό, με το σύστημα SYNC και Emergency Call να είναι στάνταρ σε κάθε έκδοση του Kuga.

Το Kuga της δοκιμής μας έχει όλα τα καλά που μπορείς να συναντήσεις σε ένα SUV. Ο δίλιτρος TDCi αποδίδει 163 ίππους και 34,7 χλγμ. ροπής και κινεί με χαρακτηριστική άνεση το απόβαρο των 1.750 κιλών. Συνδυάζεται αποκλειστικά με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση, η οποία λειτουργεί εντελώς αυτόματα, ενώ στην έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας τη μετάδοση αναλάμβανε αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Οι αλλαγές των έξι σχέσεων γίνονται με εξαιρετικά ομαλό και βελούδινο τρόπο (αν και θα ήθελα λίγο πιο γρήγορο kick down), ενώ η κλιμάκωση είναι αρκετά καλή, με την 6η να μπορούσε να είναι μακρύτερη για μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου στο ταξίδι. Πάντως, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 8-8,5 λίτρα/100 χλμ. με τον κλιματισμό ενεργοποιημένο, και για τον όγκο του αυτοκινήτου κρίνεται λογική.

Στο δρόμο το Kuga είναι ένα από τα πιο άνετα και ευκολοδήγητα SUV με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ξεκούραστες διαδρομές, χάρη και στα πολύ καλά καθίσματα. Μάλιστα, η ανάρτηση είναι τόσο μαλακή όσο χρειάζεται για νορμάλ ασφάλτινες μετακινήσεις με περιορισμένα συμπτώματα πλεύσης και τόσο σκληρή όσο πρέπει για κίνηση σε έναν κακοτράχαλο χωματόδρομο.

Το Kuga είναι ένα ολοκληρωμένο SUV, το οποίο, πέραν των παραπάνω, προσφέρεται με πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό και χώρους που καλύπτουν τις ανάγκες μιας οικογένειας. Η τιμή πώλησης της βασικής έκδοσης ντίζελ της δοκιμής μας με μηχανικό κιβώτιο ξεκινά από 30.042 ευρώ (με απόσυρση) με στάνταρ τετρακίνηση (το κιβώτιο Powershift κοστίζει 2.000 ευρώ επιπλέον).

Από 27.160 ευρώ ξεκινούν οι τιμές της μικρότερης προσθιοκίνητης, επίσης δίλιτρης έκδοσης με τους 140 ίππους, ενώ το οικονομικότερο Kuga είναι το βενζινοκίνητο -επίσης προσθιοκίνητο-, με τον εξαιρετικό 1.6 Ecoboost ισχύος 150 ίππων, που στοιχίζει από 24.034 ευρώ (όλες οι τιμές είναι με απόσυρση) και κατά τη γνώμη μας αποτελει την πιο συμφέρουσα επιλογή.

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Ford Kuga 2.0 TDCi AWD AUTO 163 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.997 cc
Διάμετρος x διαδρομή 85,0 x 88,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 120 kW (163 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 320 Nm (32,6 kgm) / 1.750-2.750 rpm
Τροφοδοσία common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2 sec
Τελική ταχύτητα 187 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,4 / 6,2 / 5,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 750 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 162 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Dynapro HP, 235/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4524x1838x1702 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1563/1565 mm
Μεταξόνιο 2690 mm
Χώρος αποσκευών 456-1653 lt
Απόβαρο 1578 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 32.560€ (30.042€ με απόσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button