ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Kuga 1.6 Ecoboost FWD 150 PS [test drive]

ford kuga caroto test 2013 (9)

Πιο ώριμο από ποτέ, με ανάρτηση που δίνει ρέστα και έναν αποδοτικό κινητήρα 1,6 lt το νέο Kuga αποστασιοποιείται αρκετά από το προηγούμενο βλέποντας με καλύτερο μάτι το μέλλον…

Με στιλ και άποψη από το προηγούμενο Kuga και με συμπαγές προφίλ η πρόταση της Ford στα μεσαία SUV ήξερε πώς να τραβήξει την προσοχή, ωστόσο το μπάσιμο στην αγορά με τον βενζινοβόρο πεντακύλινδρο δεν ήταν και ότι καλύτερο. Στην περίπτωση του νέου Kuga τα πράγματα είναι αντιστρόφως ανάλογα. Με λιγότερο νευρώδης αλλά κομψή εμφάνιση για όλα τα γούστα και με ένα προηγμένο τεχνολογικά κινητήρα 1,6 lt, η Ford προσφέρει ένα SUV κομμένο και ραμμένο φοροτεχνικά για την ελληνική αγορά.

Το αμάξωμα μάκρυνε αρκετά (4524 mm), ψήλωσε και μερικά εκατοστά (1702 mm) αλλά το πλάτος του είναι ελάχιστα κοντύτερο (1838 mm). Το μεταξόνιο παρέμεινε στα ίδια επίπεδα (2690 mm) ενώ τα 188 mm που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος είναι ικανοποιητικά για καθημερινή χρήση. Εδώ να πούμε πως οι γωνίες προσέγγισης-ράμπας-διαφυγής είναι 21, 15 και 25 μοίρες αντίστοιχα ενώ η αναρρίχησης είναι 22 μοίρες.

Οδηγούμε το ανανεωμένo Ford Fiesta 1.0 Ecoboost!

Στο εσωτερικό επικρατεί η γνώριμη άποψη της Ford με την πολύ καλή ποιότητα των υλικών καθώς και συναρμολόγηση που δείχνει να αντέχει στο χρόνο. Η κεντρική κονσόλα έχει μία οριζοντιωμένη τάση ώστε η πρόσβαση στους διακόπτες να είναι πιο εύκολη ενώ η εργονομία είναι σε πολύ καλά επίπεδα. Πολύ καλή η θέση οδήγησης, μεγαλύτεροι και πιο άνετοι από τις προσδοκίες οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, ικανοποιητικό το πορτμπαγκάζ με 456 lt.

Κάτω από το καπό υπάρχει ο 1.6 Ecoboost στην έκδοση με τους 150 PS (παρεμπιπτόντως, δοκιμάσαμε και την τετρακίνητη με τους 180 PS). Με την γνωστή υπερτροφοδότηση και άμεσο ψεκασμό η δύναμη του σου δίνει την εντύπωση ότι είναι απλωμένη στο μεγαλύτερο εύρος των στροφών. Εδώ, μεγάλο ρόλο παίζει το μηχανικό 6άρι κιβώτιο της Getrag (με διαφορετικό γρανάζι τελικής για τις δύο τελευταίες σχέσεις) με την μελετημένη κλιμάκωση.

Δοκιμάζουμε το Ford B-MAX 1.0 Ecoboost!

Στον δρόμο το Kuga σε κερδίζει από τα πρώτα χιλιόμετρα με την άνετη και ποιοτική κύλιση του. Στις στροφές στρίβει με την ευχέρεια ενός hatchback υποβοηθούμενο από τα ηλεκτρονικά και το ψευδομπλοκέ (Torque Vectoring). Εκτός δρόμου το Kuga εντυπωσιάζει με την αντιστάθμιση του συστήματος διεύθυνσης που δεν αφήνει να περνούν στο τιμόνι κραδασμοί ενώ η πίσω ανάρτηση (με την γνωστή Control Blade ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων) δίνει ρέστα από πλευράς άνεσης. Αυτό το διαπιστώσαμε καθήμενοι για αρκετή ώρα στα πίσω καθίσματα.

Δοκιμάζουμε το Opel Mokka 1.4 Turbo!

Σίγουρα, το Kuga δεν είναι από τα φτηνότερα SUV που μπορεί να αποκτήσει κανείς μιας και οι τιμές ξεκινούν από 24.324€ με απόσυρση. Ωστόσο, ο πλούσιος εξοπλισμός, ο οικονομικός και σωστός φορολογικά κινητήρας με καταγεγραμμένα και «πατημένα» 9,7 lt/100 km και η συνολική αρτιότητα του αυτοκινήτου δημιουργούν ένα ελκυστικό πακέτο ξεπερνώντας κοστολογικούς ενδοιασμούς…

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Ford Kuga 1.6 Ecoboost FWD 150 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.596 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,0 x 81,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.700 rpm
Ροπή 240 Nm (24,4 kgm) / 1.600-4.000 rpm
Τροφοδοσία άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7 sec
Τελική ταχύτητα 195 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 8,3 / 6,5 / 5,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 618 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 154 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Dynapro HP, 235/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4524x1838x1702 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1563/1565 mm
Μεταξόνιο 2690 mm
Χώρος αποσκευών 456-1653 lt
Απόβαρο 1505 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 24.043€ (με απόσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button