ΔΟΚΙΜΕΣ

BMW 320i EfficientDynamics [test drive]

BMW-320i-EfficientDynamics-170PS-caroto-test-2013 (1)

Μπορεί να μην είναι η φτηνότερη αλλά σίγουρα είναι η πιο ολοκληρωμένη έκδοση στην γκάμα της εξαιρετικής «τριάρας» συνδυάζοντας επιδόσεις και λογική τιμή…

Για τους περισσοτέρους η επιλογή ενός αυτοκινήτου δεν ξεκινά μήτε από την σχεδίαση, μήτε από τους χώρους. Ο κινητήρας είναι και θα παραμένει το βασικότερο ίσως κριτήριο και στην συγκεκριμένη εποχή οτιδήποτε με χωρητικότητα πάνω από 1.600 cc ακούγεται επιβαρυντικό για την τσέπη οιουδήποτε. Κάτι τέτοιο ισχύει και στην περίπτωση της Σειράς 3 που για να βρεις την ισχύ και τις επιδόσεις του μοντέλου της δοκιμής μας θα έπρεπε στα σίγουρα να κινηθείς από δύο και άνω λίτρα (για να μην πω σε εξακύλινδρα σύνολα).

Εδώ δεν θα πρέπει να σας τρομάζουν τα διακριτικά 320i μιας και κάτω από το καπό υπάρχει ο γνωστός από την 316i τετρακύλινδρος αλουμινένιος 1.600άρης με αναβαθμισμένη χαρτογράφηση και απόδοση. Με υπερτροφοδότηση twin scroll, άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό σε όλες τις βαλβίδες (double Vanos) και βύθιση (Valvetronic) η ισχύς φτάνει τους 170 PS.

Με εξαίρεση μια περίεργη χροιά στο ρελαντί, πρόκειται για ένα από τα καλύτερα μοτέρ με απλωμένη και ροπάτη λειτουργία (δείτε στον πίνακα το ευρύ πεδίο rpm της μέγιστης ισχύς και ροπής) που προσφέρει εντυπωσιακές ρεπρίζ. Σε αυτές συνεπικουρεί και το εξαιρετικό προαιρετικό αυτόματο 8αρι της ZF (στάνταρ είναι το μηχανικό 6άρι) που στην σπορ λειτουργία δεν έχει να ζηλέψει κάτι από ένα διπλοσύμπλεκτο ενώ η κλιμάκωση του εκμεταλλεύεται στο έπακρο την απόδοση του μοτέρ δίχως να επισκιάζει την κατανάλωση. Η οποία κυμαίνεται στα 8-9 lt/100 km ενώ με την επιλογή του προγράμματος Eco Pro στο ταξίδι πέφτει δίχως δυσκολία κάτω από τα 7 lt/100 km.

H ρύθμιση της ανάρτησης θα λέγαμε πως είναι μαλακή ευνοώντας την πολύ καλή απόσβεση ενώ στην ανοιχτή ευθεία η 320i είναι ένα πραγματικά απολαυστικό σεντάν με ήσυχο περιβάλλον και ποιότητα κύλισης για Όσκαρ. Κατά τα υπόλοιπα, στο εσωτερικό συναντάς ότι και στις υπόλοιπες «τριάρες» με τον ποιοτικό διάκοσμο και το μασίφ ταμπλό ενώ οι χώροι για τους πίσω είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας.

Εν κατακλείδι η 320i EfficientDynamics (υπάρχει και η απλή 320i με δίλιτρο μοτέρ) είναι προφανώς η καλύτερη επιλογή στη  γκάμα μιας και βρίσκει την χρυσή τομή ανάμεσα σε θέματα κόστους και επιδόσεων. Αν πάλι οι επιδόσεις δεν συγκαταλέγονται στις επιλογές σας και είστε διατεθειμένοι να κάνετε κάποιες μικρές παραχωρήσεις σε θέματα σβελτάδας τότε μπορείτε να εξοικονομήσετε περίπου δυόμιση χιλιάρικα επιλέγοντας την εξίσου αξιόλογη 316i. Ότι και αν επιλέξετε πάντως χαμένοι στα σίγουρα δεν θα βγείτε…

BMW 320i EfficientDynamics  – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 x 85,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος
Ισχύς 125 kW (170 PS) / 4.800 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,3 sec
Τελική ταχύτητα 235 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,0 / 5,3 / 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 705 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 124 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza ER300, 205/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4624 x 1811 x 1429 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1543/1583 mm
Μεταξόνιο 2810 mm
Χώρος αποσκευών 480 lt
Απόβαρο 1.390 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 32.900€ (με όφελος απόσυρσης από 31.655€)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button