Τον τελευταίο καιρό τα μοντέλα της BMW αποκτούν όλο και πιο μεγάλο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά…
Για πολλά χρόνια οι Γερμανοί είχαν ρίξει το βάρος τους σχεδόν αποκλειστικά στην εξέλιξη μεγάλων κινητήρων (άνω των 2,0 lt) και προσπαθούσαν να δικαιολογηθούν στις ερωτήσεις των Ελλήνων δημοσιογράφων λέγοντας ότι χάρη στις τεχνολογίες Efficient Dynamics τα μοντέλα τους είχαν χαμηλή κατανάλωση και μειωμένους ρύπους, παρά τα πολλά κυβικά.
Θυμόμαστε ακόμη την προηγούμενη γενιά των 116i και 316i με έναν απαρχαιωμένο κινητήρα (τον είχαν «ξεθάψει» μόνο για τις αγορές της Ελλάδας και της Πορτογαλίας!) που δυσφήμιζε το όνομα της BMW καθώς τα αυτοκίνητα ήταν… επικίνδυνα αργά στον δρόμο! Ευτυχώς όμως αυτές οι τραγελαφικές λύσεις ανήκουν μόνο στο παρελθόν! Γιατί πλέον η 116i είναι μακράν καλύτερη, και σε πολλές περιπτώσεις ταχύτερη, ακόμη κι από την 118i της προηγούμενης γενιάς!
Όλοι οι μηχανικοί της BMW αξίζουν συγχαρητήρια για τις βελτιώσεις που κατάφεραν σε επιμέρους τομείς. Όμως οι άνθρωποι που δημιούργησαν τον εκπληκτικό κινητήρα 1,6 Turbo είναι αυτοί που πέτυχαν ένα μικρό θαύμα. Γιατί το σύνολο των 1.598 cc έχει όχι μόνο εξαιρετική απόδοση (136 PS) και ροπή (220 Nm), αλλά και ραφιναρισμένο τρόπο λειτουργίας που εξασφαλίζει επιτάχυνση σε όλες τις στροφές. Οι πολύ καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 8,5 sec. Τελική ταχύτητα 210 km/h) έρχονται αβίαστα και η απόκριση του κινητήρα είναι πάντα άμεση.
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν εξοπλισμένο με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων Steptronic. Τα βασικά του πλεονεκτήματα είναι ότι προσφέρει πολύ γρήγορες αλλαγές και χάρη στην πληθώρα των σχέσεων η επιλεγμένη σχέση μοιάζει να είναι πάντα η κατάλληλη. Το μοναδικό του μειονέκτημα είναι πως κοστίζει €2.366, αλλά κατά την άποψή μας είναι μια επένδυση που αξίζει να την κάνετε, εφόσον επιλέξετε αυτό το αυτοκίνητο.
Ένα από τα στοιχεία που κάνουν την 116i να ξεχωρίζει από τους περισσότερους ανταγωνιστές της είναι η δυνατότητα επιλογής προγράμματος λειτουργίας (επηρεάζει το τιμόνι, το αυτόματο κιβώτιο, την ανάρτηση και την απόκριση του κινητήρα). Εκτός από την standard επιλογή, υπάρχουν οι Sport και Sport+ (χαλαρώνει τη λειτουργία του συστήματος ευστάθειας), οι οποίες μεταξύ άλλων πραγματοποιούν αλλαγές σχέσεων σε πιο υψηλές στροφές.
Αν απλά θέλετε να πάτε στη δουλειά σας και να κρατήσετε την κατανάλωση χαμηλά, τότε η ιδανική λύση είναι το πρόγραμμα Eco Pro. Εμείς πάντως επιλέξαμε στο μεγαλύτερο μέρος των διαδρομών μας το stardard πρόγραμμα, το οποίο προσφέρει τα καλύτερα κι απ’ τους δύο κόσμους (της ταχύτητας και της οικονομίας). Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας κυμαινόταν μεταξύ 8,0 και 8,5 lt/100 km, τιμή άκρως ικανοποιητική για ένα σβέλτο μικρομεσαίο με επαρκείς χώρους.
Η οδική συμπεριφορά της 116i επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τη φήμη της BMW. Ελάχιστα αυτοκίνητα σ’ αυτήν την κατηγορία προσφέρουν τόσο έντονη οδηγική απόλαυση και ταυτόχρονα άνεση και αίσθηση ποιότητας. Η επιμονή της BMW στη λύση της πίσω κίνησης (ακόμη και στο μικρότερο μοντέλο της) δικαιώνεται από το αποτέλεσμα, καθώς η αυξημένη ισχύς δεν έχει καμία απολύτως επίπτωση στην ακρίβεια και στην κατευθυντικότητα του εξαιρετικού τιμονιού.
Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσετε την όμορφη, αλλά και διακριτική ταυτόχρονα, εμφάνιση, τότε τα €23.900 της βασικής έκδοσης «καταπίνονται» πιο εύκολα… Η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού είναι εντυπωσιακή και σου προσφέρει τη δυνατότητα να ξοδέψεις μερικούς μισθούς παραπάνω για ενδιαφέρονται γκατζετάκια! Όμως η αλήθεια είναι πως όσα πραγματικά χρειάζεσαι βρίσκονται ήδη εκεί από τη βασική έκδοση…
BMW 116i 5door – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.598 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 77,0 x 85,8 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 100 kW (136 PS) / 4.350 rpm | |||
Ροπή | 220 Nm (24,0 kgm) / 1.350 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 8,5 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 210 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 8,3 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 7,0 / 5,4 / 4,5 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 52 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 672 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 5 | |||
Εκπομπή CO2 | 129 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Bridgestone Turanza ER300, 205/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4324 x 1765 x 1421 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1535/1569 mm | |||
Μεταξόνιο | 2690 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 360-1200 lt | |||
Απόβαρο | 1395 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.900€ (με όφελος απόσυρσης από 22.498€) |
ισχυει το 0+100 8,5 γιατι σε κατι βιντεακια 0-100 νομιζω ξεπερναει τα 9 sec, 2 η σειρα 1 ειναι απο τα καλυτερα στην μικρη κατιγορια ιδικα απο το 13και μετα με την μουρη τραβιγμενη και οχι την παλια που ειναι καθετα ειναι πολυ ομορφο φυσικα δεν συγκρινουμε με τα αλλα μοντελα αλλα με την μικρη κατιγορια και οτι και κυκλοφορει αποκλιστικα και μονο. ερωτημα η 118 1,6 170 hp αξιζει να δωσεις τα παραπανο λεφτα αφου η διαφορα ειναι 1 sec + περισοτερη καταναλωση vs ανεση και ρεμπριζ 2τραβαει αυτο με τα 136hp η τα θελει τα αλογακια του δεν λεω να πεταει αλλα να πηγαινει χωρις να αγκομαχας????
Ισχύει, οι τιμές είναι εργοστασιακές και σχεδόν πάντα ειναι καλυτερες απο εκείνες των ανεξάρτητω τεστ. Αν και εξαρταται απο τις απαιτησεις του καθενός, οι επιδόσεις ειναι μια χαρά. Η διαφορα με τα 170 φαινεται κυριως στον ανοιχτο δρομο και στις ρεπριζ. Παντως σε καμια περιπτωση με τα 136 δεν αγκομαχας, Εδω μπορείς να δεις και τον τελευταιο τιμοκαταλογο με τα τρικυλινδρα μοτέρ
https://www.caroto.gr/static/media/2013/05/BMW_Pricelist_02.03.15.pdf
Έχω την 116i, εξαιρετικός συνδυασμός κινητήρα – αυτόματου κιβωτίου, και στο manual του το κιβώτιο δουλεύει εξαιρετικά αν συνηθίσεις τη διαχείρηση 8 σχέσεων αντί 5 ή 6. Η έκδοση με την επιλογή sport+ δεν είναι η βασική έκδοση, η βασική έχει eco pro, standard, sport και δεν επεμβαίνει στην ανάρτηση. Οι καταναλώσεις είναι κάτω από 8 στην πόλη, 7-7,5 εκτός με γρήγορη οδήγηση και 6 με ήρεμη οδήγηση στην εθνική.
Καλοτάξιδη η 116i που έχεις στην κατοχή σου!
Εδω να πούμε πως το μοντέλο της δοκιμής μας Sport Line είχε Sport+ και ανάρτηση την προαιρετική ανάρτηση adaptive με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.
Παρακάτω και η αναφορά της εταιρίας: “The driving experience switch, fitted as standard on the centre console, adjusts the car’s set-up to suit the driver’s personal preferences. All models offer a choice of three modes, COMFORT, SPORT and ECO PRO. On BMW Sport Line models, and on cars fitted with the optional eight-speed sports automatic transmission, Variable Sport Steering or Adaptive Suspension, there is also a fourth mode, SPORT+. Adaptive Suspension with electronic damper regulation available as an option.”