NEA

Hyundai Tucson Fuel Cell, ότι πρέπει για leasing!

Hyundai-Tuscon-FCEV-hydrogen-fuel cell (2)

H κορεατική εταιρία διεκδικεί τον τίτλο του πρώτου οχήματος fuel cell μαζικής παραγωγής παρουσιάζοντας το Tucson Hydrogen στο Λος Άντζελες…

H Hyundai ανακοίνωσε την leasing διάθεση του Tucson Hydrogen (ή ix35 Fuel Cell το οποίο εξελίσσεται εδώ και χρόνια) για πελάτες στην περιοχή της Καλιφόρνια από την άνοιξη του 2014 με κόστος $499/μήνα με 36μηνο πλάνο και $2.999 κόστος εξαγοράς. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει απεριόριστη και δωρεάν χρήση των σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο και πλήρη τεχνική υποστήριξη (στην Καλιφόρνια υπάρχουν 9 ενεργά “πρατήρια” υδρογόνου, δείτε το σχετικό χάρτη http://cafcp.org/stationmap).

Το Tucson Fuel Cell χρειάζεται το πολύ 10 min για να ανεφοδιαστεί με υδρογόνο ενώ η αυτονομία του φτάνει τα 480 km. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει περίπου 100 kW με ροπή 300 Nm και η Hyundai τονίζει πως η λειτουργία των κυψελών δεν επηρεάζεται όσο η απόδοση των BEHV (ηλεκτροκίνητων με μπαταρίες).

Hyundai-Tuscon-Fuel-Cell-HydrogenΕπί της ευκαιρίας να υπενθυμίσουμε πως λειτουργεί ένα όχημα με κυψέλες καυσίμου, όπως το ηλεκτροκίνητο ουσιαστικά Tucson που καταναλώνει υδρογόνο. Με απλά λόγια πρόκειται για μία ηλεκτροχημική διαδικασία που παράγει ηλεκτρική ενέργεια σε μία κυψέλη (για αυτό υπάρχει συστοιχία από κυψέλες ή fuel cells stack) και χονδρικά έχει ως εξής:

  • το υδρογόνο εισέρχεται προς το ανόδιο, αέρας εισέρχεται από το καθόδιο.
  • ο καταλύτης διαχωρίζει τα ηλεκτρόνια υδρογόνου από τα πρωτόνια
  • ο ηλεκτρολύτης συλλέγει τα θετικά φορτισμένα ιόντα ενώ απομακρύνει τα ηλεκτρόνια
  • τα ηλεκτρόνια που μένουν στην απέξω είναι και το ζητούμενο μιας και όταν έχουν συγκεκριμένη φορά δημιουργούν ηλεκτρικό ρεύμα. Το οποίο καταναλώνεται απευθείας από τον ηλεκτροκινητήρα ή αποθηκεύεται σε μπαταρίες για μετέπειτα
  • ο καταλύτης επιτρέπει να έρθουν σε επαφή τα ιόντα υδρογόνου με τα ηλεκτρόνια. Όλα μαζί έρχονται σε επαφή με τον αέρα (οξυγόνο) και εκλύεται θερμότητα  και υδρατμοί.

Τέλος να πούμε πως η Toyota έχει ήδη ανακοινώσει την μαζική παραγωγή ενός μοντέλου fuel cell που θα βασίζεται στο FCV ενώ η Honda παρουσίασε την εξέλιξη του FCEV την οποία είχαμε οδηγήσει στην 1η της γενιά!

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button