ΔΟΚΙΜΕΣ

Renault Captur 1.5 dCi [test drive]

Renault Captur dCi 90 caroto test (14)

Η γαλλική εταιρία εισέρχεται σε μια ενδιάμεση κατηγορία με ένα ολοκληρωμένο από κάθε άποψη crossover…

«Crossover» είναι μια λέξη που μπορείς κάλλιστα να χρησιμοποιήσεις για να περιγράψεις αυτοκίνητα που συνδυάζουν πεντάθυρη πρακτικότητα με SUV υπόσταση. Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα για το νέο μοντέλο της Renault που μπαίνει στο παιχνίδι των κόμπακτ crossover με την βασική συνταγή να προέρχεται από αμέσως μικρότερα μοντέλα (σ.σ. το Captur χρησιμοποιεί μηχανικά μέρη του Clio), μία τάση που ακολουθούν αρκετοί άλλοι κατασκευαστές (Peugeot 2008, Ford EcoSport, Fiat 500X κ.α.).

Επί της ουσίας, το Captur μοιάζει σαν μία διογκωμένη εκδοχή του Clio η οποία φτάνει σε μήκος τα 4.122 mm και σε ύψος τα 1566 mm. To επιχείρημα στέφεται με επιτυχία μιας και το αμάξωμα είναι κομψό και στιλιστικά σύγχρονο αλλά και… ψηλό όσο χρειάζεται ώστε να περνάς με άνεση από τις όποιες κακοτοπιές μιας και το χωρίζουν σχεδόν 170 mm από το έδαφος.

Από την θέση οδήγησης εισπράττεις μία καλή δόση από crossover μιας και κάθεσαι αρκετά ψηλότερα. Σε γενικές γραμμές το ταμπλό παραπέμπει σε εκείνο του Clio με τον όμορφο πίνακα οργάνων που συνδυάζει αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις ενώ υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Τα πλαστικά είναι σκληρά και όχι μαλακά, προφανώς για να ενισχύουν τα πολυχρηστικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου  αντί των μαλακών και αφράτων υλικών. Ιδιαίτερα εύχρηστη η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων R-Link.

Πάντως, το Captur είναι ένα λειτουργικό crossover με στοιχεία από MPV καθώς έχει να επιδείξει αρκετές πρακτικές και έξυπνες λύσεις όπως το συρόμενο πίσω κάθισμα (με διαδρομή 160 mm), το συρταρωτό ντουλαπάκι του συνοδηγού, στο «δίπατο» πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 455 lt και στα προσθαφαιρούμενα -πατενταρισμένα με φερμουάρ- καλύμματα για να πλένονται και να καθαρίζονται!

Η πλατφόρμα Β μπορεί να είναι ίδια με του Clio αλλά έχει ελαφρώς μεγαλύτερο μεταξόνιο και μετατρόχια ώστε το υπερυψωμένο Captur να συναντά τα πολύ καλά πρότυπα της Renault σχετικά με τα οδικά χαρακτηριστικά. Έτσι, το αεροδυναμικό αμάξωμα συνδυάζεται με μελετημένη ανάρτηση που ακόμη και σε εκτός δρόμου διαδρομές τα επίπεδα άνεσης είναι τέτοια που αγνοείς την ύπαρξη του ημιάκαμπτου άξονα.

Αν και βαρύτερο κατά περίπου 100 kg το Captur έχει την τύχη να εξοπλίζεται με έναν από τους καλύτερους πετρελαιοκινητήρες της αγοράς. Ο 1.5 dCi στην έκδοση με τους 90 PS προσφέρει τουλάχιστον ικανοποιητικές επιδόσεις και μικρή κατανάλωση που κυμαίνεται στα 5,5-6,0 lt/100 km. Με πιο προσεκτική οδήγηση και το πάτημα του διακόπτη Eco που αλλάζει την χαρτογράφηση του μοτέρ προς ηπιότερη η οικονομία καυσίμου μπορεί να είναι μεγαλύτερη. Ακόμη δεν το είπαμε αλλά αν μέχρι τώρα νομίζατε πως το Captur είναι τετρακίνητο πέσατε έξω…

Η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου με καλή αίσθηση του επιλογέα αλλά θα προτιμούσαμε ένα με μία “μακρύτερη” και ταξιδιάρικη 6η σχέση. Συνολικά η πρόταση της Renault στα κόμπακτ crossover είναι ολοκληρωμένη από κάθε άποψη προσφέροντας καλούς χώρους, άνετα οδικά χαρακτηριστικά, αποδοτικό ντίζελ κινητήρα (με εκπομπή CO2 που απαλλάσσει για την ώρα από τέλη κυκλοφορίας) και πλήρη εξοπλισμό από τη βασική έκδοση που κοστίζει από 16.400€ (με όφελος απόσυρσης).

Renault Captur 1.5 dCi – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 220 Nm (22,4 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδοτούμενος
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,1 sec
Τελική ταχύτητα 171 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,2 / 3,4 / 3,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 818 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 95 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy Saver, 205/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4122x1778x1566 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1531/1516 mm
Μεταξόνιο 2606 mm
Χώρος αποσκευών 455-1235 lt
Απόβαρο 1170 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.700€ (16.400€ με όφελος απόσυρσης)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button