Ιπποδύναμη

Πριν από πάρα πολλά χρόνια η ισχύς μιας μηχανής μετριόταν με την μονάδα που είχε υιοθετήσει ο James Watt από τα τέλη του 18ου αιώνα. Εδώ και πολλές δεκαετίες όμως ως μέτρο σύγκρισης της ισχύς ενός κινητήρας σε ένα αυτοκίνητο λαμβάνεται η ιπποδύναμη και η φωτογραφία μας δείχνει μια μεγάλη αλήθεια: την σχέση των τετράτροχων με τους ίππους πολύ νωρίτερα από το αυτοκίνητο.

The_New_Steam_Carriage_Μετά την εφεύρεση της ατμομηχανής το 1712, ο Nicholas Cugnot (Νικολά Κινιό) κατασκευάζει το 1769 ένα ατμοκίνητο όχημα με ένα τεράστιο λέβητα στο εμπρός μέρος. Η ισχύς του έφτανε μερικά kW, δεν μπορούσε άλλωστε να μετρηθεί με κάποια άλλη μονάδα μέτρησης. Ωστόσο, η ταχύτητα μίας άμαξας και η μεταφορική της ικανότητα μπορούσε να γίνει αντιληπτή μόνο από τον αριθμό και την ράτσα των ίππων. Μέσα από την σχέση των ιππήλατων αμαξών καθιερώθηκε ο ορισμός της ιπποδύναμης, της ελκτικής δύναμης που ασκούσαν τα άλογα για να τραβήξουν την άμαξα. Βέβαια, στο αυτοκίνητο δεν υπάρχει αυτή η ελκτική δύναμη αλλά η ροπή του κινητήρα για την οποία έχουμε μιλήσει στο σχετικό άρθρο.

rolls royce merlin-griffon brochure 2Για τους μηχανικούς, σπουδαστές και τους ειδικούς της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι πολύ πιο κατανοητό να μιλούν για την ισχύ χρησιμοποιώντας την μονάδα του kW (1 μετρικός ίππος (PS)= 0,736 kW και ένας 1 αγγλικός ίππους (HP)= 0,746 kW)). Κάτι που είναι ακόμη πιο χρηστικό μιλώντας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εδώ να υπενθυμίσουμε πως η ισχύς (P) είναι το έργο (W) που παράγεται στη μονάδα του χρόνου (t) όπως ορίζεται από την σχέση P= W/t.

Διαβάστε περισσότερα στο σχετικό άρθρο.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close