Οικονομική οδήγηση

Η συνολική απόδοση των οχημάτων ως προς τo θέμα της κατανάλωσης καυσίμων έχει αυξηθεί κατά πολύ τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας των βελτιώσεων, κυρίως στους τομείς της αεροδυναμικής, των υλικών, και των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων ελέγχου. Όμως, η μέση κατανάλωση καυσίμου των νεότερων οχημάτων δεν έχει αλλάξει και τόσο, και παραμένει στα επίπεδα των 12 lt/100 km, κάτι που οφείλεται στις αυξητικές τάσεις της κατανάλωσης, προκειμένου να αγοράζονται μεγαλύτερα και επομένως λιγότεροαποδοτικά ως προς την κατανάλωση αυτοκίνητα, φορτηγά, και γενικότερα, οχήματα αναψυχής.

gas_nozzle_with_fuel_Οι οδηγοί, από τη μεριά τους, εξακολουθούν να οδηγούν όλο και περισσότερο κάθε χρόνο: μέσος όρος 19.120km το 2006, 18.870 km  το 1999,  16.540 km το 1990. Ως συνέπεια αυτών, η ετήσια χρήση βενζίνης ανά όχημα σε ευρωπαϊκό επίπεδο είχε αυξηθεί στα 2.283 λίτρα το 1999, από τα 1.915 λίτρα το 1990. Στατιστικά, ένα τυπικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη διανύει περίπου 19.000  ετησίως, καταναλώνει περίπου 2.280 λίτρα βενζίνης, αξίας 3420 € με κόστος  1,5 €/L.

Το αυτοκίνητο, όμως, αποτελεί πλέον αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινότητάς μας, σε σημείο ώστε να είναι πολλές φορές αδύνατο να φανταστούμε τη ζωή μας χωρίς αυτό. Η οικονομική επιβάρυνση όμως που συνεπάγεται η κατοχή ενός οχήματος έχει γίνει, ίδιος τα τελευταία χρόνια, κάθε άλλο παρά αμελητέα. Για πολλούς από εμάς, το να χρησιμοποιούμε λιγότερο το αυτοκίνητο μας, με σκοπό να μειώσουμε το κόστος, δεν είναι επιλογή.  Παρ” αυτά,  μπορούμε κάνοντας μερικές απλές επιλογές και αλλάζοντας οδηγική συμπεριφορά, να εξοικονομήσουμε χρήματα από την κατανάλωση καυσίμων και την πρόληψη βλαβών.

Διαβάστε περισσότερα στο σχετικό άρθρο.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close