Πετρελαιοκίνηση

diesel-marketa-europe-greeceΣτην Ευρώπη η πλειονότητα των αυτοκίνητων που κυκλοφορούν είναι πετρελαιοκίνητα (δείτε το σχεδιάγραμμα). Πάντως, θα πρέπει να γνωρίζετε πως οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη παρουσιάζουν μία μικρή πτώση (53% το 2007 ήταν ντίζελ, το 2009 μειώθηκε στο 46%) λόγω της κρίσης που οδήγησε σε φτηνότερα βενζινοκίνητα μικρού κυβισμού). Στην «κρίση διαρκείας» που μαστίζει την χώρα μας δικαιολογώ την παραπάνω εκτίμησή μου για την συγκρατημένη ζήτηση στα ντίζελ ενώ συνυπολογίστε πως με τις επερχόμενες νόρμες Euro6 το κόστος κτήσης θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο.

Αναφέρομαι στο κόστος κτήσης γιατί αυτό κάπου εκεί κρύβεται το αβαντάζ των πετρελαιοκίνητων: στην εξαιρετική απόδοσή τους που μεταφράζεται σε περίπου 30% μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Τα πετρελαιοκίνητα μπορεί να είναι πιο ακριβά αλλά «καίνε» πολύ λιγότερο καύσιμο. Οπότε προτού αγοράσετε υπολογίστε πόσα χιλιόμετρα κάνετε ετησίως και πότε θα κάνετε απόσβεση την διαφορά κόστους σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο.  Κατά μέσο όρο ένα πετρελαιοκίνητο με μέσο ετήσιο όρο 15.000 km δεν πρόκειται να κάνει απόσβεση την διαφορά κόστους πριν συμπληρώσει περίπου μία τριετία (βέβαια, υπάρχουν και εξαιρέσεις). Από την άλλη, προσθέστε τα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας καθώς οι ντίζελ παρόλο που «ταλαιπωρούνται» από τα NOx (οξείδια του αζώτου) εκπέμπουν σημαντικά μικρότερη ποσότητα CO2 (είναι ανάλογη της κατανάλωσης).

Στο θέμα της συντήρησης και της αξιοπιστίας τα πράγματα στους σύγχρονους κινητήρες είναι πλέον περίπου τα ίδια. Στα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα οι πετρελαιοκινητήρες πλεονεκτούσαν σημαντικά αλλά σήμερα ακόμη και τα βενζινοκίνητα κάνουν service π.χ. στα 30.000 km (πλεονέκτημα στους βενζινοκινητήρες το φτηνότερο κόστος προγραμματισμένης συντήρησης, πλεονέκτημα στους ντίζελ το μεγαλύτερο διάστημα από service σε service).. Οικονομοτεχνικά τα service κοστίζουν περίπου το ίδιο (αρκετών βενζινοκίνητων ίσως και λιγότερο με εξαίρεση την προβλεπόμενη αντικατάσταση των μπουζί) ενώ στους πετρελαιοκινητήρες τίθεται πάντα το θέμα της ποιότητας καυσίμου που μπορεί να επιφέρει οδυνηρές για την τσέπη μας επιβαρύνσεις. Και για όσους φοβούνται την υπερτροφοδότησης στους νέους βενζινοκινητήρες ισχυριζόμενοι πως μελλοντικά βγάζουν βλάβες θα πρέπει να αναλογισθούν πως το 99% των πετρελαιοκινητήρων χρησιμοποιεί τούρμπο ώστε να αντισταθμίσει την μικρότερη ειδική ισχύς του.

Διαβάστε περισσότερα στο σχετικό άρθρο.

Παρακάτω θα βρείτε εξίσου ενδιαφέροντα άρθρα για την πετρελαιοκίνηση:

Ντίζελ (ιστορικό)
Ντίζελ (τεχνολογία)
Ντίζελ (ψεκασμός common rail)

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close