ΔΟΚΙΜΕΣ

Nissan Micra 1.2 [test drive]

Nissan-Micra_2013_caroto_test (9)

Υπάρχουν δύο πλευρές για να δει κανείς το Nissan Micra: πρώτο στο χωριό ή τελευταίο στην πόλη;

Αν το συγκρίνεις με τα άλλα μικρομεσαία μοντέλα της αγοράς (WV Polo, Ford Fiesta, Toyota Yaris κ.ά.), τότε θα διαπιστώσεις ότι το μοντέλο της Nissan υστερεί σε όλα τα οδηγικά και ποιοτικά στοιχεία. Όμως υπάρχει μια πολύ σημαντική λεπτομέρεια: το Micra είναι δύο, τρεις ή και περισσότερες χιλιάδες ευρώ φθηνότερο από τους θεωρητικούς του αντιπάλους!

Το γεγονός αυτό μας δείχνει ξεκάθαρα (ιδίως στη σημερινή εποχή που υπάρχει οικονομική «στενότητα») ότι θα πρέπει να συγκρίνουμε το Micra με αυτοκίνητα της μικρότερης κατηγορίας. Και βλέποντας τη δοκιμή μας απ’ αυτήν τη γωνία, το ιαπωνικό μικρό δείχνει πιο ελκυστικό!

Έχουν περάσει περίπου 2,5 χρόνια από τότε ο πανέξυπνος CEO της Nissan-Renault Carlos Gosn αποφάσισε να ρίξει το Micra στη Β κατηγορία (ώστε να κυριαρχήσει εκεί σαν το καλύτερο value for money αυτοκίνητο σε όλες τις χώρες του κόσμου). Το έκανε αφού η Nissan είχε λανσάρει το Note, το οποίο είναι ένα από τα κορυφαία μικρομεσαία της αγοράς. Σήμερα η ιαπωνική εταιρία ανανεώνει το Micra (αισθητικά και ποιοτικά) με σκοπό να κάνει την οικονομική πρότασή της ακόμη πιο ελκυστική.

Το ανανεωμένο Micra που δοκιμάσαμε έχει πιο… premium χαρακτήρα από πριν. Η μάσκα του είναι διαφορετική (πιο επιβλητική) και στο κέντρο της δεσπόζει μια χρωμιομένη λεπτομέρεια που φιλοξενεί το σήμα της Nissan. Επίσης, υπάρχουν ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες και καπό, νέα φώτα και προβολείς ομίχλης και καινούρια πίσω φώτα.

Στο εσωτερικό η εικόνα έχει βελτιωθεί αισθητά. Η νέα κεντρική κονσόλα δείχνει πιο καλή, οι υφασμάτινες επενδύσεις είναι πιο ποιοτικές, και κάποιες χρωμιομένες λεπτομέρειες δίνουν καλύτερη αίσθηση. Επίσης, μας άρεσε πολύ και το σύστημα ψυχαγωγίας, το οποίο είναι απλό και εύκολο στην χρήση, όπως όλα τα αντίστοιχα στα μοντέλα της Nissan. Τα υλικά στο ταμπλό του Micra ωστόσο εξακολουθούν να έχουν «φθηνή» αίσθηση, η οποία δεν υπάρχει σε άλλο μοντέλο της εταιρίας…

Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 1,2 lt με απόδοση 80 PS είναι ένα από τα βασικά ατού του Micra. Όχι τόσο για τις επιδόσεις του (0-100 km/h σε 13,7 sec, τελική ταχύτητα 170 km/h) όσο για την αποδοτικότητά του στις χαμηλές στροφές και την οικονομία καυσίμου που προσφέρει (5,0 lt/100 km σε μικτές συνθήκες). Βέβαια για όλα τα θετικά, αλλά και τα αρνητικά, χαρακτηριστικά του κινητήρα θα πρέπει να αναφέρουμε και το σημαντικό ρόλο που παίζει το κιβώτιο με τις εξαιρετικά μακριές σχέσεις.

Στον δρόμο το Micra είναι όπως το γνωρίζαμε: άνετο και με καλό πάτημα, αλλά και με τάσεις υποστροφής και μεγάλες κλίσεις στις στροφές (όταν πιεστεί). Στις δύσκολες καταστάσεις το ESP δίνει αποφασιστικές λύσεις, αλλά ο οδηγός του πρέπει να γνωρίζει ότι το Micra δεν είναι ένα μοντέλο που μπορεί να οδηγεί γρήγορα. Ακόμη κι αν υπερεκτιμήσεις τις δυνατότητές του πάντως, είναι δύσκολο να παραβλέψεις τα μηνύματα που σου στέλνουν το ασαφές τιμόνι και ο κακός επιλογέας ταχυτήτων (αυτός θα πρέπει να είναι η πρώτη αλλαγή στην επόμενη έκδοση του Micra).

Με βασική τιμή λίγο κάτω από 10.000 ευρώ (με απόσυρση), το Nissan Micra είναι ένα από τα καλύτερα value for money αυτοκίνητα της κατηγορίας του! Είναι ιδανικό για άνετες και οικονομικές μετακινήσεις εντός πόλης και συνολικά καλύπτει ευρύ φάσμα αναγκών μετακίνησης.

Nissan Micra 1.2 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.198 cc
Διάμετρος x διαδρομή 78,0 x 83,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 59 kW (80 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 110 Nm (11,2 kgm) / 4.000 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός, ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,7 sec
Τελική ταχύτητα 170 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,1 / 5,0 / 4,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 41 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 585 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 115  g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone B250, 175/60 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3825x1665x1510 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1470/1475 mm
Μεταξόνιο 2450 mm
Χώρος αποσκευών 265-1130 lt
Απόβαρο 1.000 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 9.950€ (τιμή με απόσυρση, εξαιρείται η έκδοση από 8.990€ λόγω έλλειψης κλιματισμού)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!