ΔΟΚΙΜΕΣ

Volvo S60 1.6 T3 Auto [test drive]

Volvo S60 T3 Auto caroto test 2013 (19)

Το επανασχεδιασμένο και φρεσκαρισμένο S60 βελτιώνεται στα σημεία με πλουσιότερο εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης παραμένοντας πιστό στις αξίες του…

Λογικό είναι να ξεκινήσουμε από τα νέα στοιχεία που συναντάμε στο S60 όπως είναι οι επανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, τα νέα φωτιστικά σώματα, το μεγαλύτερο σήμα στην μάσκα, τα LED φώτα ημέρας ενώ μια μικρή λεπτομέρεια είναι πως τα «πιτσιλιστήρια» έχουν μετακομίσει στη βάση του παρμπρίζ. Στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας ψαρωτικές είναι οι τραπεζοειδής απολήξεις ενώ στην ίδια έκδοση Summum στάνταρ προσφέρεται ο πολυθεματικός ψηφιακός πίνακας που είδαμε για πρώτη φορά στο V40.

Στάνταρ είναι πλέον το σύστημα «City Safety II» το οποίο μέχρι τα 50 km/h μπορεί να αναγνωρίσει πεζό και να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο όταν ο οδηγός δεν αντιδράσει. Από τα νέα συστήματα στο S60 είναι και το «Sensus Connected Touch» το οποίο προσφέρεται προαιρετικά και δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο μέσω συσκευής «donle» (3G ή 4G) ή μέσω του smartphone ενώ η οθόνη αφής 7’’ μπορεί να την χειριστεί κανείς φορώντας ακόμη και γάντια.

Όσον αφορά στη καμπίνα υπάρχουν νέες επενδύσεις και συνδυασμοί χρωμάτων και φρεσκαρίσματα στα σημεία. Ολοκληρώνοντας με όσα βλέπει το μάτι το S60 με την λιτή του φόρμα έγινε ακόμη πιο ελκυστικό ενώ στο εσωτερικό το ντιζάιν έχει το πρώτο λόγο, με άνετα καθίσματα, lounge περιβάλλον και με όλα τα κομφόρ για το ταξίδι.

Στην αρχοντική κύλιση του S60 δίχως αμφιβολία συμβάλλει και η στρωτή λειτουργία του γνωστού 1.600άρη τούρμπο με άμεσο ψεκασμό και απόδοση στους 150 PS. Πρόκειται για εξαιρετικό μοτέρ με απλωμένη ροπή και αρκετή δύναμη για να κινήσει τον ενάμιση τόνο του αμαξώματος. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε το αυτόματο κιβώτιο της Getrag με τον διπλό συμπλέκτη ενώ ο οδηγός μπορεί να αλλάζει τις έξι σχέσεις και από διακόπτες στο τιμόνι.

Το κιβώτιο αλλάζει σε σωστούς χρόνους με καλό kick-down και στρωτές αλλαγές που ωστόσο δεν είναι και από τις πιο γρήγορες για διπλόδισκο κιβώτιο. Άλλωστε, η όλη φιλοσοφία του είναι ήπια και προσανατολισμένη προς την άνεση με την ανάρτηση να φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες παρά το 45άρι προφίλ των ελαστικών. Το τιμόνι έχει καλή ακρίβεια και βάρος ενώ αποφύγετε την πιο ελαφριά ρύθμιση της υποβοήθησης (υπάρχουν τρία προγράμματα) καθώς η αίσθηση ελαφρώνει υπερβολικά.

Σίγουρα η κομψή εμφάνιση και η σύνδεση της Volvo με την ασφάλεια συγκαταλέγει το ανανεωμένο S60 στις επιλογές ενός οικογενειάρχη που επιθυμεί άνετες μετακινήσεις περνώντας σε δεύτερη μοίρα το σπορ στοιχείο καθώς πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό παντρεμένο με ένα ποιοτικό διάκοσμο που σου ανεβάζει την διάθεση και το status. Τώρα, αν θα θέλαμε να γλυτώσουμε και μερικά επιπλέον ευρώ και να εξασφαλίσουμε και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου απλά θα αφήναμε στην απ’ έξω το αυτόματο κιβώτιο αγοράζοντας το S60 Τ3 με το στάνταρ μηχανικό εξάρι…

Volvo S60 1.6 T3 Auto – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.596 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,0 x 81,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.700 rpm
Ροπή 240 Nm (24,5 kgm) / 1.600-5.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec (9,4 με μηχανικό κιβώτιο)
Τελική ταχύτητα 210 km/h (205 με μηχανικό κιβώτιο)
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,8 lt/100 km (5,5 με μηχανικό κιβώτιο)
67 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 705 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 159 g/km (129 με μηχανικό κιβώτιο)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο έξι σχέσεων με διπλό συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος/ Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική ράβδος
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 3, 235/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4635 x 1865 x 1484 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1588/1578 mm
Μεταξόνιο 2776 mm
Χώρος αποσκευών 335 lt
Απόβαρο 1.544 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 27.260€ (τιμές με οφελος αποσυρσης, από 24.960€ η έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button