ΔΟΚΙΜΕΣ

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD [test drive]

Suzuki-SX4_2013_caroto_test (29)

Οι καιροί μεταβάλλονται και μαζί με αυτούς και το SX4 που περνά στην S-Cross και πιο ώριμη εποχή του…

Πάνε χρόνια από τότε που η Suzuki τόλμησε να μπει στην κατηγορία των crossover που χαρακτηρίζονταν από την ευελιξία τους στην πόλη και την δυνατότητα για απροβλημάτιστες βόλτες στην ύπαιθρο. To SX4 -που αποτελούσε κοινό project με το Fiat Sedici- ήταν στημένο πάνω σε αυτή τη λογική που συνδύαζε ένα ευκολοδήγητο σασί με σχετικά μικρό βενζινοκινητήρα και έξυπνη τετρακίνηση.

Από τότε έχουν περάσει κοντά στα οκτώ χρόνια για να παραλάβει την σκυτάλη το SX4 S-Cross που σταδιακά θα αντικαταστήσει το SX4. Όπως και το τελευταίο, έτσι και το νέο κατασκευάζεται στην Ουγγαρία με την διαφορά πως καταλαμβάνει αρκετό περισσότερο… χώρο στην ταινία της παραγωγής. Και για να ακριβολογούμε το νέο SX4 S-Cross ακολουθεί ένα μεγαλύτερο μοτίβο με 165 mm επιπλέον στο μήκος του και σημαντικά μεγαλύτερους χώρους.

Έτσι, με αυτό το μοντέλο η Suzuki ανεβαίνει κατηγορία και εισχωρεί στα λημέρια του Nissan Qashqai με βασικό του ατού την παραπλήσια αισθητική σε ότι αφορά στο σύγχρονο αμάξωμα. Ακόμη μεγαλύτερη είναι η αλλαγή στο ευρύχωρο εσωτερικό καθώς στο μεταξόνιο έχουν προστεθεί 100 mm με αποτέλεσμα να βολεύεται με άνεση μια οικογένεια αλλά και οι αποσκευές στα 430 lt του πορτμπαγκάζ.

Από την θέση του οδηγού, με αρκετά χαμηλή ρύθμιση, υπάρχει καλή περιμετρική ορατότητα ενώ το ταμπλό υπάρχει νεανική και τυπικά ιαπωνική σχεδίαση δίχως εργονομικά φάουλ. Δίχως να υπάρχει κάτι το καινοτομικό τα πάντα είναι εκεί που τα περιμένεις, με εύκολους στον χειρισμό τους διακόπτες, αρκετό χρώμιο που σπάει την μουντάδα, ευδιάκριτο πίνακα οργάνων και πλήρη εξοπλισμό.

Η έκδοση της δοκιμής μας είναι η πιο πλήρης αλλά και η ακριβότερη καθώς είναι η ντίζελ και τετρακίνητη. Ο 1.600άρης προέρχεται από την Fiat και αποδίδει 120 PS και περισσότερα από 30 κιλά ροπής που κινούν με ευχέρεια τα κοντά στα 1.400 kg του απόβαρου μαζί με τον οδηγό. Η λειτουργία του είναι αναβαθμισμένη και σχετικά ήσυχη ενώ θετικός σε αίσθηση είναι ο επιλογέας των 6 σχέσεων με ευπρόσδεκτα -για τον χαρακτήρα του SX4 S Cross- μακριά κλιμάκωση.

Στην εν λόγω περίπτωση μην προσπαθήσετε να συνδέσετε το Vitara/Jimny προφίλ με αυτό του SX4 S Cross. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα ήπιο crossover που είναι προσανατολισμένο κυρίως σε πολιτισμένες εντός ασφάλτου διαδρομές, κάτι που υποδεικνύει και η απόσταση των 151 mm του αμαξώματος από το έδαφος. Φυσικά, όταν χρειαστεί σε χιόνι ή στην λάσπη το 4WD ALLGRIP (με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη σε ρόλο κατανεμητή/διαφορικού) προσφέρει την επιλογή «SNOW&MUD».

Στην επιλογή LOCK o συμπλέκτης κλειδώνει για ισόποση κατανομή στους δύο άξονες ενώ οι περισσότεροι θα προτιμήσουν το AUTO για οικονομική κίνηση στους εμπρός τροχούς και όταν χρειαστεί και στους πίσω. Το SPORT είναι αυτό λέει μεταβάλλοντας σε πιο άμεση την απόκριση του κινητήρα και την λειτουργία της τετρακίνησης η οποία είναι άμεση σε κάθε απώλεια πρόσφυσης παρόλο που τα «ασφάλτινα» Continental περιόριζαν κάπως τις δυνατότητες (το έχουμε ξαναπεί: δίχως τα «σωστά» ελαστικά ένα τετρακίνητο, όσο καλό και αν είναι, έχει όρια για το που θα φτάσει εκτός δρόμου…).

Το τιμόνι έχει βελτιωμένη αίσθηση και ακρίβεια ενώ το όλο στήσιμο του αυτοκινήτου είναι ισορροπημένο και μόνο όταν το πιέσεις στο όριο ή περάσεις πάνω από έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες ίσως να αντιληφθείς μια νευρικότητα που εμφανίζει ο ημιάκαμπτος. Στα υπέρ του Suzuki τάσσονται τα 6-6,5 lt/100 km της κατανάλωσης, ο εξοπλισμός δεν εμφανίζει ελλείψεις, η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει έως και 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και αυτό που χρειάζεται κυρίως να υπερκεράσει κανείς είναι τα από 24.470€ που κοστίζει το 4×4 ντίζελ SX4 S Cross. Φυσικά, υπάρχουν και οι φτηνότερες προσθιοκίνητες 4×2 επιλογές: αυτή με το ίδιο μοτέρ από 22.000€ και η ακόμη φτηνότερη ατμοσφαιρική βενζινοκίνητη έκδοση -με επίσης 120 PS- από 16.870€…

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 320 Nm (32,6 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,0 sec
Τελική ταχύτητα 175 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,7 / 4,6 / 4,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 47 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 758 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 112 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Αυτόματη τετρακίνηση με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental, 205/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4300x1765x1575 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1535/1505 mm
Μεταξόνιο 2600 mm
Χώρος αποσκευών 430 lt
Απόβαρο 1305 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 25.700€ (24.270€ με απόσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button