ΔΟΚΙΜΕΣ

Audi A3 Sport Sedan 1.4 TFSI S tronic COD [test drive]

Audi_A3_Sport_Sedan_S tronic_2013_caroto_test (12)

Αγάπη μου συρρίκνωσα το Α4; Μπορείτε να το πείτε και έτσι μιας και το μικρότερο σεντάν της Audi δεν έχει να ζηλέψει κάτι από το αμέσως… μεγαλύτερο!

Αν γνωρίζεις για την ύπαρξή του, λογικό είναι με την πρώτη ματιά να νομίζεις πως έχεις απέναντί σου ένα Α4 και όχι την τετράθυρη εκδοχή του Α3. Όπως, λογικό είναι να σε ξεγελάσει η κόμπακτ σχεδίαση του και να μην αντιληφθείς τα 146 mm που υπερτερεί σε μήκος από το A3 Sportback ή που υπολείπεται κατά 240 mm από ένα A4. Όπως και να ‘χει η πιο πρόσφατη προσθήκη στην γκάμα του Α3 δικαιολογεί απόλυτα το… ονοματεπώνυμο της (Sport Sedan) και λογικό είναι να την γλυκοκοιτάζουν οι περισσότεροι (υποθέτουμε).

Πάντως, οι χώροι για τους επιβάτες έχουν παραμείνει σε επίπεδα A3 Sportback καθώς το μεταξόνιο είναι σχεδόν ίδιο ενώ τα επιπλέον εκατοστά δημιουργούν ένα μεγαλύτερο κατά 45 lt πορτμπαγκάζ με σχετικά καλό άνοιγμα φόρτωσης (θυμηθείτε, μιλάμε για σεντάν). Στο εσωτερικό η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα των υλικών παραπέμπουν σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας ενώ η αναδυόμενη οθόνη και η μινιμάλ αισθητική αναδεικνύει μια μεταμοντέρνα λειτουργικότητα.

To μοντέλο της δοκιμής μας είναι ίσως η πιο ισορροπημένη λύση με εξαίρεση την συμφέρουσα ντίζελ επιλογή (την 1.6 TDI). Όσον αφορά στις άλλες δύο εκδόσεις 1.8 και 2.0 TFSI απαραίτητα προϋπόθεση είναι ένας δυνατός ετήσιος προϋπολογισμός. Επιστρέφοντας στην δοκιμή μας συναντάμε τον 1.4 TSI με το σύστημα απενεργοποίησης τους δύο μεσαίους κυλίνδρους υπό κατάλληλες συνθήκες κίνησης (cruising και δίχως φορτίο).

Για βέλτιστη απόδοση ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα Efficient που χαλαρώνει την χαρτογράφηση του μοτέρ για να δει μέση κατανάλωση περίπου στα 8 lt/100 km (στην πόλη παίζει ρόλο και το start/stop) ενώ για σβέλτους ρυθμούς υπάρχει το πιο ενεργοβόρο Sport. Εδώ να πούμε πως υπάρχουν και δύο ακόμη επιλογές (Comfort, Individual) ενώ για να μην το έχετε έννοια μπορείτε να επιλέξετε την Auto. Φυσικά, ανάλογα με το πρόγραμμα επηρεάζεται αντίστοιχα και η λειτουργία του διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου S tronic με τις 7 σχέσεις (κοστίζει 2.400€ επιπλέον από το μηχανικό 6άρι).

Από τον κανόνα του οδηγοκεντρικού το A3 Sport Sedan δεν θα αποκλίνει με την πολύ καλή θέση οδήγησης και το ακριβέστατο τιμόνι με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση. Η ελαφρώς πιο μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης κάθε άλλο παρά επηρεάζει το εξαιρετικό κράτημα του αυτοκινήτου ευνοώντας τον τομέα της άνεσης (σ.σ. παρά τα χαμηλοπρόφιλα 45άρια Dunlop με τις 17άρες ζάντες) ενώ η ποιότητα κύλισης στο ταξίδι είναι από τις κορυφαίες.

Συνοψίζοντας το Α3 Sport Sedan είναι ένα αυτοκίνητο που δύσκολα θα του προσάψεις κάτι το μεμπτό. Σχεδιαστικά, μυρίζει από μακριά η premium «αουντίλα», χωροταξικά έχει καλούς χώρους, ποιοτικά δεν σηκώνει κουβέντα και το δίπτυχο κινητήρας/κιβώτιο δίνει ρέστα. Όλα αυτά κοστίζουν από 27.700€ δίχως απόσυρση ενώ η τιμή πέφτει στα 25.300€, αν δεν έχετε πρόβλημα με τις χειροκίνητες αλλαγές. Εκτός και αν δεν έχετε αντίρρηση για λίγο πιο αργές επιδόσεις και καταλήξετε στην -φτηνότερη όλων- έκδοση 1.4 TFSI με τους 125 ίππους που κοστίζει από 24.000€. Χαλάλι του και το σύστημα Cod…

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI S tronic COD – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.395 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 80,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση και σύστημα COD
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,4 sec
Τελική ταχύτητα 217 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,9 / 4,7 / 4,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 595 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 109 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop Sport Maxx, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4456x1796x1416 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1535/1506 mm
Μεταξόνιο 2637 mm
Χώρος αποσκευών 425 lt
Απόβαρο 1250 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 25.300€ (27.700€ με το S tronic)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button