ΔΟΚΙΜΕΣ

KIA pro_cee’d GT [test drive]

Kia-Pro_Ceed_GT_caroto_test_2013 (15)

Το κοιτάζεις κι απορείς: Είναι δυνατόν η KIA να δημιούργησε ένα τόσο εντυπωσιακό αυτοκίνητο; Είναι δυνατό μια εταιρία χωρίς παρελθόν στα GT μοντέλα να δημιούργησε ένα αυτοκίνητο 200+ ίππων;

Κι όμως, όσο κι αν μοιάζει παράδοξο σε κάποιους, η KIA πλησιάζει στην κορύφωση του σπορ χαρακτήρα της, όπως αυτός καθορίστηκε από τα στελέχη της εταιρίας πριν από μερικά χρόνια. Το pro_cee’d GT βασίζεται στο τρίθυρο cee’d, αλλά είναι πολύ πιο εντυπωσιακό από τα «απλά» αδελφάκια του. Το δυναμικό μυώδες αμάξωμά του έχει αρκετές σπορ λεπτομέρειες που κάνουν τους πιο… ψαγμένους να το κοιτούν επίμονα: τροχοί 18 ιντσών με εντυπωσιακές ζάντες, κόκκινες δαγκάνες φρένων, εμπρός προφυλακτήρας με λεπτή κόκκινη γραμμή και τέσσερα τετράγωνα led φώτα ημέρας σε κάθε άκρη, πανέμορφα πίσω φώτα LED, διπλές οβάλ απολήξεις της εξάτμισης και όχι και τόσο ευκρινή λογότυπα «GT».

Η σπορ εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό, από το οποίο ξεχωρίζουν τα καθίσματα τύπου «μπάκετ» της Recaro με τις κόκκινες ραφές. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και σου δίνει την αίσθηση ότι είσαι «ετοιμοπόλεμος». Για τη high tech εικόνα φροντίζουν ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων και τα πολλά κουμπάκια στην κεντρική κονσόλα και στο τιμόνι. Η αλήθεια είναι πως απαιτείται λίγος χρόνος για να εξοικειωθείς με τόσα κουμπιά. Ένα απ’ αυτά έχει την ένδειξη «GT», αλλά όταν το πατήσεις το μόνο που αλλάζει είναι οι ενδείξεις στον πίνακα οργάνων.

Ο κινητήρας του pro_cee’d GT καταφέρνει να «κοροϊδεύει» την ελληνική νομοθεσία! Αν και η χωρητικότητά του δεν υπερβαίνει τα 1,6 lt, χάρη στο turbo η μέγιστη ισχύς του φθάνει τους 204 PS και η μέγιστη ροπή τα 265 Nm, τα οποία μάλιστα είναι διαθέσιμα από τις 1.750 rpm. Στην πράξη ο τρόπος λειτουργίας του κινητήρα είναι απρόσμενα ομαλός. Από το ρελαντί σχεδόν μέχρι τον κόφτη έχεις όση ροπή χρειάζεσαι, χωρίς απότομες εξάρσεις. Η μικτή κατανάλωση που ανακοινώνει η KIA είναι 7,4 lt/100 km, όμως αν κινείσαι στην πόλη η τιμή αυτή δύσκολα θα πέσει κάτω από τα 10,0 lt/100 km.

Όταν οδηγείς, απολαμβάνεις το εξαιρετικό κράτημα που προσφέρει ο συνδυασμός της χαμηλότερης ανάρτησης με πιο σφιχτές ρυθμίσεις και των ελαστικών διάστασης 225/40 ΖR18. Η «δεμένη» αίσθηση που χαρίζει το pro_cee’d GT μαρτυρά και ενισχύσεις στο αμάξωμα, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για ένα σπορ αυτοκίνητο. Το τιμόνι του pro_cee’d GT έχει θετική αίσθηση (αν και όχι κορυφαία) και το ίδιο ισχύει και για τον επιλογέα ταχυτήτων έξι σχέσεων. Τα δυνατά φρένα χαρίζουν αυτοπεποίθηση και αίσθηση ασφάλειας. Ο ήχος του κινητήρα πάντως είναι λίγο φιμωμένος και δεν σε «ξεσηκώνει» όπως αυτός άλλων μοτέρ με απόδοση άνω των 200 PS. Αλλά πόσα να ζητήσεις ακόμη από ένα εξαιρετικό σύνολο μόλις 1.591 cc;

Με τιμή λίγο πάνω από 24.000 ευρώ, το KIA pro_cee’d GT είναι μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις της φετινής χρονιάς! Αν αναζητάτε τη χαμένη (οδηγική) απόλαυση, δεν χρειάζεται να ξοδέψετε μια περιουσία. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εκτός από εντυπωσιακό είναι και ευχάριστο στον δρόμο και διατίθεται με πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Πάντα τέτοια!

KIA pro_cee’d GT – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.591 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 x 85,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 150 kW (204 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 265 Nm (27,0 kgm) / 1.750-4.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση twin-scroll
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7 sec
Τελική ταχύτητα 230 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 10,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 9,7 / 7,4 / 6,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 505 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 171 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Εγκάρσιοι και διαμήκεις σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Pilot Sport 3, 225/40 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4310x1780x1430 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1545/1553 mm
Μεταξόνιο 2650 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Απόβαρο 1284 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 24.150€ (22.720€ με απόσυρση)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button