ΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen up! ASG & Eco 5d [test drive]

Volkswagen-Up_4-door_2013_ASG-gearbox-caroto-test (4)

Οδηγώντας τα δύο «αναρχικά» VW Up! σε διάστημα λίγων ημερών ανακαλύψαμε πόσο προηγμένο είναι αυτό το αυτοκίνητο σε σύγκριση με όλα τα παλιότερα μίνι της γερμανικής εταιρίας!

Επιτέλους οι άνθρωποι της Volkswagen κατάφεραν να κατασκευάσουν ένα ανταγωνιστικό μικρό αυτοκίνητο. Κι επειδή το γνωρίζουν καλά, αυτήν τη φορά δεν το παράτησαν με έναν μόνο κινητήρα και 2-3 εκδόσεις εξοπλισμού, όπως έκαναν με παλιότερα μικρά μοντέλα όπως το Lupo, αλλά δημιούργησαν τις δύο ιδιαίτερες εκδόσεις που οδηγήσαμε.

Ανάμεσα στο ASG και το Eco μας άρεσε περισσότερο το πρώτο! Όχι τόσο για το αυτόματο κιβώτιο, που είναι το πιο σημαντικό του χαρακτηριστικό, αλλά κυρίως για την σπιρτάδα που προσφέρει ο τρικύλινδρος κινητήρας του 1,0 lt στην έκδοση με τους 75 PS.

Το αυτόματο κιβώτιο ASG πέντε σχέσεων δεν επιβαρύνει πολύ το Up! Ούτε σε βάρος (μόλις 3 kg παραπάνω), ούτε σε επιδόσεις (0,5 sec πιο αργό στα 0-100 km/h), ούτε σε κατανάλωση (0,1 lt/100 km χαμηλότερη). Το κόστος του είναι λίγο τσιμπημένο (€780), όμως αν συνηθίζεις να κάνεις πολλά χιλιόμετρα εντός πόλης το αυτόματο κιβώτιο θα βελτιώσει την καθημερινότητά σου.

Όπως είναι αναμενόμενο σε αυτόματο αυτοκίνητο με μικρό κινητήρα, οι αλλαγές των σχέσεων συνοδεύονται με κόμπιασμα. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι δεν πρόκειται για ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αλλά για ένα «κλασσικό» σειριακό, το οποίο θέλει τον χρόνο του μέχρι να ολοκληρώσει την αλλαγή (έχουμε καλομάθει τα τελευταία χρόνια με το DSG)…

Οι αξιοπρεπείς επιδόσεις του VW Up! ASG (0-100 km/h σε 13,2 sec. Τελική ταχύτητα 171 km/h) συνδυάζονται με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, άνεση και σταθερότητα. Επίσης, στη βασική του έκδοση ο εξοπλισμός είναι πλήρης και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και ESP.

Από την άλλη πλευρά έχουμε το eco Up!, το οποίο δημιουργήθηκε για να προσφέρει ένα πολύ συγκεκριμένο πλεονέκτημα: οικονομία καυσίμου! Ο ειδικά διαμορφωμένος κινητήρας του αποδίδει 68 PS, όμως το αυξημένο κατά 80 κιλά βάρος δεν βοηθά στις επιδόσεις (0-100 km/h σε 16,3 sec. Τελική ταχύτητα 164 km/h).

Κάτω από το διαμορφωμένο δάπεδο του eco Up! (που έχει μειωμένο χώρο αποσκευών κατά 38 lt) υπάρχουν δύο δεξαμενές καυσίμου: μία 10 lt για βενζίνη και μία 11 lt για φυσικό αέριο (CNG). Αρχικά το αυτοκίνητο ξεκινά με το φυσικό αέριο και μόνο όταν αυτό εξαντληθεί ο κινητήρας εφοδιάζεται με βενζίνη (αυτόματα και χωρίς οι επιβάτες να καταλάβουν το παραμικρό). Ενδεικτικό είναι ότι στον πίνακα οργάνων το «Full» του δείκτη της βενζίνης βρίσκεται ακριβώς κάτω από το «Empty» του δείκτη του φυσικού αερίου.

Με την τιμή του φυσικού αερίου να κυμαίνεται κοντά στο 1 ευρώ το λίτρο και την κατανάλωσης σε μικτές συνθήκες να μην υπερβαίνει τα 2,9 kg CNG ανά 100 km, το eco Up! είναι ένα από τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς! Επίσης, είναι και ένα από τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον, καθώς οι εκπομπές ρύπων δεν υπερβαίνουν τα 79 g/100 km!

Στα μειονεκτήματα του eco Up! θα πρέπει να συμπεριλάβουμε εκτός από τις ασθενικές επιδόσεις και το γεγονός ότι μέχρι πριν από μερικούς μήνες για δημόσια χρήση υπήρχε ένας μόλις σταθμού ανεφοδιασμού CNG. Τα πράγματα όμως έχουν αλλάξει και πλέον υπάρχουν πολλοί περισσότεροι όπως μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό άρθρο για την αεριοκίνηση.

Το κόστος των δύο VW Up! που οδηγήσαμε είναι αρκετά τσιμπημένο (από 12.060 ευρώ το ASG, από 12.520 ευρώ το eco – τιμές με απόσυρση). Ο χαρακτήρας τους είναι ξεκάθαρα διαφορετικός. Το ένα το παίρνεις για άνεση και αξιοπρεπείς επιδόσεις, το άλλο για μεγάλη οικονομία καυσίμου.

Εσείς πιο θα επιλέγατε; Γράψτε μας την γνώμη σας στα σχόλια!

Volkswagen up! ASG & Eco 5d – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι τρικύλινδρος
Ισχύς ASG: 55 kW (75 PS) / 6.200 rpm
ECO: 50 kW (68 PS) / 6.200 rpm
Ροπή ASG: 95 Nm (9,7 kgm) / 3.000-4.300 rpm
ECO: 90 Nm (9,2 kgm) / 3.000-4.300 rpm
Τροφοδοσία ASG: Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ECO: Τροφοδοσία διπλού καυσίμου (αμόλυβδη, CNG)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h ASG: 13,2 sec
ECO: 16,3 sec
Τελική ταχύτητα ASG: 171 km/h
ECO: 164 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής ASG: 5,6 lt/100 km
ECO: 3,4 CNG/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική ASG: 5,6 / 4,5 / 3,9 lt/100 km
ECO: 2,9 kg CNG/100 km
Ρεζερβουάρ ASG: 35 lt
ECO: 10 lt αμόλυβδης + 11 kg φυσικού αερίου
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) ASG: 625 km
ECO: 523 km (συνολική με φυσικό αέριο)
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 ASG: 105 g/km
ECO: 79 g/km

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση ASG: Continental ContiPremiumContact 2, 165/70 R14
ECO: Bridgestone Ecopia EP25, 175/65 R14
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3540x1645x1489 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1428/1424 mm
Μεταξόνιο 2420 mm
Χώρος αποσκευών ASG: 251-959 lt
ECO: 213-921 lt
Απόβαρο 929 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: έκδοση ASG από 12.060€, έκδοση ECO από 12.520€ (τιμες με αποσυρση)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!