Spyker 60 HP, το εφαλτήριο της τετρακίνησης!

Spyker-60HP-1st-awd-1906 (1)

Ας γυρίσουμε πίσω στον χρόνο και στην εξέλιξη της τετρακίνησης όπως αντιπροσωπεύεται από αυτοκίνητα-ορόσημα στην αυτοκινητοβιομηχανία…

Η εταιρία των αδελφών Spyker που ιδρύθηκε το 1880 είναι ευρέως γνωστή στους Ολλανδούς για την χρυσή άμαξα που κατασκευάστηκε το 1898 και χρησιμοποιείται για την μεταφορά μία φορά το χρόνο για την μεταφορά της βασιλικής οικογένειας ακόμη και σήμερα. Ωστόσο, η Spyker κατάφερε αργότερα να περάσει στο πάνθεον της αυτοκίνησης για έναν ακόμη λόγο.

Για το Spyker 60 HP του 1903. Ουσιαστικά, αυτό ήταν το πρώτο τετράτροχο -έστω και για αγωνιστική χρήση-  με φύλλα σούστας και τετρακίνηση που επέτρεπε την κίνηση στην ευθεία δίχως σημαντικά προβλήματα. Το πρώτο 4×4 στον κόσμο βασιζόταν σε πλαίσιο τύπου σκάλας, την μόνιμη μετάδοση στους τέσσερις τροχούς είχε σχεδιάσει ο Joseph Valentin Laviolette ενώ εμπρός υπήρχε 6-κύλινδρος βενζινοκινητήρας, σύμφωνα με τα αρχεία του μουσείου Louwman στην Χάγη (από όπου προέρχονται και οι φωτογραφίες).

Αργότερα, το 1905 υπήρξε και τετρακίνητο Spyker με 4-κύλινδρο κινητήρα (πάνω δεξιά, στο αριστερό αυτοκίνητο μπορείτε να δείτε το τεράστιο εμπρός διαφορικό). Τον Φεβρουάριο του 1907 ο Hendrik Jan Spyker, το πιο επιχειρηματικό μυαλό από τα δύο αδέρφια, πνίγεται από το ναυάγιο του SS Berlin κατά την επιστροφή του από την Ινδία. Τα πάντα αλλάζουν για την Spyker.

Την ίδια χρονιά η Daimler λανσάρει για την Αφρική το προηγμένο τότε Dernburg Wagen το οποίο μάλιστα διέθετε ένα είδος μηχανικής τετραδιεύθυνσης! Κατά πολλούς αυτό είναι το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο με τετρακίνηση στον κόσμο μιας και το Spyker ήταν αγωνιστικό. Τα πλεονεκτήματα της καλύτερης πρόσφυσης όταν η ροπή περνά στους τέσσερις τροχούς γίνονται αντιληπτά από πολλούς, μεταξύ τους και ο Ettore Bugatti που εισάγει ένα off road μοντέλο το 1931.

Από το 1940 το Willy Jeep είναι το πρώτο 4×4 για στρατιωτική χρήση ενώ πέντε χρόνια αργότερα εμφανίζεται το θρυλικό Unimog (UNIversal-MOtor-Gerät). Εν τω μεταξύ, το 1947 ο σχεδιαστής της Rover δημιουργεί ένα πρωτότυπο βασισμένο στα μηχανικά μέρη του Jeep και ένα χρόνο αργότερα παρουσιάζεται το πρώτο Land Rover. Μέχρι το 1966 και την εμφάνιση του Jensen FF τα συστήματα τετρακίνησης δεν τα πήγαιναν καλά στην άσφαλτο με όλα τα καλά φαινόμενα «κουρδίσματος». Το 1980 η Audi εισάγει το Quattro και τα δεδομένα για την τετρακίνηση αλλάζουν για πάντα…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close