NEAΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ποιό είναι το πρώτο Porsche που κατασκευάστηκε ποτέ;

Porsche C2 P1 Phaeton (23)

Η Porsche δεν είναι γνωστή μόνο για τα σπορ μοντέλα της αλλά και για τα τρακτέρ που κατασκεύαζε παλαιότερα. Για τα κάρα, όμως, τι ξέρετε;

Porsche C2 P1 Phaeton (24)Όπως και η Lamborghini, έτσι και η Porsche κάποτε κατασκεύαζε τρακτέρ. Ωστόσο, πολύ νωρίτερα το πρώτο τετράτροχο της γερμανικής εταιρίας ήταν ένα κάρο ή καλύτερα μια άμαξα πολυτελείας για την εποχή εκείνη. Το C.2 Phaeton (όπως ονομάζεται, ήταν γνωστό και ως P1) ήταν η πρώτη δημιουργία του νεαρού Ferdinand Porsche στα τέλη του 19ου αιώνα ο οποίος εργαζόταν στην εταιρεία Egger Lohner με έδρα τη Βιέννη.

Porsche C2 P1 Phaeton (26)Το 1898 ο δαιμόνιος Porsche είχε την ιδέα να αντικαταστήσει τα άλογα από έναν ηλεκτροκινητήρα που απέδιδε περίπου 3-5 άλογα με τελική στα 25 χλμ./ώρα. Έτσι, κατασκευάστηκαν 4 ηλεκτροκίνητα C2 εκ των οποίων το ένα διασώζεται μέχρι σήμερα και εκτίθεται στο εξαιρετικό μουσείο της εταιρείας, στο Zuffenhausen.

Εκείνη την εποχή το Egger-Lohner C.2 Phaeton ήταν ότι πιο προηγμένο με ηλεκτροκινητήρα για τους πίσω τροχούς και ένα κατευθυντήριο άξονα για τους εμπρός. Και αν σας θυμίζει κάτι αυτή η συνταγή, ναι, είναι η ίδια που χρησιμοποιήθηκε μισό αιώνα μετά στον Σκαραβαίο και που συνεχίζει να υπάρχει στην 911 (πίσω κίνηση, πίσω κινητήρας).

Porsche C2 P1 Phaeton (6)Λίγο μετά, το 1900, παρουσιάστηκε το πρώτο Lohner-Porsche Electromobile είχε 2 μοτέρ των 2,5 ίππων το καθένα. Υπήρχε ένα είδος μετάδοσης με 12 σχέσεις (2 για όπισθεν), οι συσσωρευτές της Tudor είχαν 44 στοιχεία, τα 120 αμπερώρια αρκούσαν για κίνηση έως 80 χλμ., ενώ η τελική έφτανε την ασύλληπτη -για την εποχή- ταχύτητα των 37 χλμ./ ώρα! Αξιοσημείωτο είναι πως ο Porsche είχε σημαδέψει κάθε βασικό εξάρτημα του C2 με τον κωδικό P1 ώστε να πατεντάρει και να κατοχυρώσει την ιδέα του.

Porsche C2 P1 Phaeton (3)Το P1 κατασκευάστηκε για να συμμετάσχει σε ηλεκτροκίνητο ράλι (ναι, υπήρχει EV ράλι την εποχή εκείνη!) αλλά στην διάρκεια του αγώνα τα μισά οχήματα απέτυχαν να τερματίσουν λόγω τεχνικών προβλημάτων. Το P1 κατάφερε όχι μόνο να τερματίσει πρώτο αλλά και 18 λεπτά της ώρας μπροστά από το αμέσως προηγούμενο ανταγωνιστή του!

Ένα χρόνο αργότερα το project του C2 κατά μία έννοια αναβαθμίστηκε και σε συνεργασία ξανά με την εταιρία Jacob Lohner & Co προέκυψε το πρώτο υβριδικό όχημα στον κόσμο φτάνοντας μέχρι την σημερινή Porsche 911 με μηχανικό σφόνδυλο. Και στην περίπτωση που αναρωτιέστε αν το C2 ήταν το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα στον κόσμο τότε θα πρέπει να ξέρετε πως προηγήθηκε το 1894 το αμερικανικό Electrobat.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!