ΔΟΚΙΜΕΣ

Abarth 595 Turismo [test drive]

Abarth-595-turismo_caroto-test-2014 (2)

Όμορφο. Πολύ όμορφο. Δεν είναι πολλά μικρά αυτοκίνητα που σε κάνουν να γυρίζεις το βλέμμα σου. Και έχει και άλλο…

Οι αρετές του Abarth 595 Turismo δεν εξαντλούνται εκεί. Πριν όμως περάσουμε στα περαιτέρω, ας σταθούμε λίγο στην εξωτερική εμφάνιση. Εκεί που οι Ιταλοί σχεδιαστές κάνανε πάλι το θαύμα τους. Πόσο κακό, βέβαια, θα μπορούσε να είναι το αποτέλεσμα για κάποιον που χρησιμοποιεί σαν βάση το Fiat 500; Δύσκολο να μην αρέσει, εξίσου δύσκολο όμως να γίνει και τόσο ξεχωριστό. Και ναι, το συγκεκριμένο είναι ξεχωριστό.

Όχι γιατί το υποστηρίζει ο γράφων, αλλά με βάση τις εκδηλώσεις του κόσμου, όταν έρχεται σε επαφή με αυτό. Και δη, του ωραίου φύλλου, όπου στο πρόσωπο του 595 δείχνει να βρήκε το alter ego του Mini cooper S… Σήτες, ζάντες, μπουριά και λοιπά, για κάποιον αδιόρατο λόγο δένουν αρμονικά με το σύνολο και δεν προκαλούν. Όσο για το χρωματισμό, το γκρι Pista με το Officina Red θα έκαναν ακόμα και τον Carlo Abarth να χαμογελάσει… Ο τελευταίος, βεβαίως, θα είχε και άλλους λόγους να είναι χαρούμενος και εδώ είναι ώρα να περάσουμε στο ψητό. Το 595 Turismo είναι ουσιαστικά η ισχυρότερη έκδοση του Abarth 500.

Εφοδιασμένο με το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,4 λίτρων της Fiat, που για την περίσταση αποδίδει 160 ίππους, δύσκολα θα αφήσει κάποιον ασυγκίνητο. Τουλάχιστον για πάνω από 2-3 δευτερόλεπτα, αφού υπάρχει ένα μικρό lag μέχρι τις 2.100 σ.α.λ… Από εκεί και πάνω, αν επιλέξεις να μην έχεις τα μάτια σου στο δρόμο, μπορείς κάλλιστα να θαυμάζεις το μπαρόμετρο, στη δεξιά πλευρά του τιμονιού, να ανεβαίνει στιγμιαία στα 1,2 bar πίεσης.

Το νούμερο αυτό είναι μάλλον ασυνήθιστο στην εποχή των light turbo, χαρίζει όμως ένα σκίρτημα παραπάνω σε αυτόν που θα κρατήσει πατημένο το δεξί πεντάλ στο δάπεδο. Το ίδιο όργανο, στο κέντρο του, φιλοξενεί και ένα shift-up indicator, που προσανατολίζεται κυρίως στο να βοηθά τον οδηγό να κινείται οικονομικότερα, με μία ταχύτητα πάνω. Στη normal ρύθμιση τουλάχιστον, γιατί στη Sport το λαμπάκι αυτό πάει περίπατο…

Καθισμένος αναπαυτικά σε ένα δερμάτινο ημιμπάκετ κάθισμα, με συμπαθητική πλευρική στήριξη, ο οδηγός δεν θα αργήσει να νιώσει κύριος του αυτοκινήτου. Το τιμόνι είναι αρκετά σβέλτο. Δεν προσφέρει υπερβολική αίσθηση αλλά μεταφέρει με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού. Αντίστοιχα στο πεντάρι μηχανικό κιβώτιο μπορεί να λείπει μία σχέση, έχει όμως σωστή κλιμάκωση που βοηθά τόσο στις χαλαρές βόλτες όσο και όταν ανέβουν οι ρυθμοί κίνησης.

Εκεί που τα πράγματα γίνονται ακόμα καλύτερα είναι στο σύστημα πέδησης, που παρά τους 160 «ταπεινούς» ίππους του κινητήρα, δεν ντρέπεται να φορέσει διάτρητα αεριζόμενα δισκόφρενα, με κόκκινες δαγκάνες, που υπόσχονται άμεσες επιβραδύνσεις και σχεδόν αποκλείουν την πιθανότητα fading.

Περνώντας στις αναρτήσεις, οι μηχανικοί της Abarth δανείστηκαν αρκετά στοιχεία από το πακέτο Esseesse. Αμορτισέρ Koni εμπρός πίσω, με τα μπροστινά FSD, σκληρότερες αντιστρεπτικές και ελατήρια, ένα ελαφρύ χαμήλωμα και ορίστε! Στην πράξη πρόκειται για ένα πραγματικά σκληρό setup, που περιορίζει στο ελάχιστο τις κλίσεις και χαρίζει μία πολύ σπορτίφ αίσθηση, σε όσους το λέει η καρδιά τους και δεν έχουν προβλήματα με την πλάτη και τα σφραγίσματα…

Για τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς, δε, πέρα από τη ρύθμιση sport, που επεμβαίνει σε τιμόνι, χαρτογράφηση του κινητήρα κ.λπ. υπάρχει και το TTC, ένα τύποις ηλεκτρονικό μπλοκέ, που βελτιώνει ελαφρά την κατανομή της ροπής στους εμπρόσθιους τροχούς, στις στροφές.

Με το 595 Tourismo μπορεί κανείς να κινηθεί πραγματικά γρήγορα και να ευχαριστηθεί μία διαδρομή. Το μέγεθός του δεν του στερεί απόλαυση. Απεναντίας, για τα κάτι παραπάνω από 1.000 κιλά του βάρους του, οι 160 ίπποι αποδεικνύονται παραπάνω από αρκετοί, ενώ και τα διαστάσεων 205/40 R17 P Zero Nero προσφέρουν όση πρόσφυση χρειάζεται, αρκεί να έχουν ζεσταθεί καλά. Πρόκειται λοιπόν για ένα αυτοκίνητο που δεν του λείπει ούτε η εμφάνιση, ούτε η ουσία.

Ο πιο αποτρεπτικός παράγοντας θα μπορούσε να είναι η τιμή του, καθώς στις μέρες μας, με 23 χιλιάρικα θα μπορούσε κανείς να πάρει ένα καινούριο Fiat 500 για τις μετακινήσεις του και (αν σηκώνει τη φορολογία) μία μεταχειρισμένη Porsche για να βγάζει γούστα… Παρόλα αυτά, για όποιον αποφασίσει να επενδύσει στο 595, σίγουρα δεν θα το μετανιώσει.

Abarth 595 Turismo – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.368 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,0 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 118 kW (160 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 230 Nm (23,4 kgm) / 3.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση, ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,4 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 8,5 / 6,5 / 5,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 406 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 155 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero Nero, 205/40 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3657x1627x1485 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1409/1402 mm
Μεταξόνιο 2300 mm
Χώρος αποσκευών 185 lt
Απόβαρο 1035 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 25.460€ (από 23.510€ με προωθητική ενέργεια+απόσυρση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!