Opel Mokka 1.7 CDTI 4×2 [test drive]

Opel-Mokka_Diesel_4x2_caroto_test_2013 (7)

Το μικρομεσαίο SUV της Opel στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή του αποδεικνύει ότι οι κλασσικές diesel αξίες παραμένουν επίκαιρες στην εποχή των… τσιτωμένων turbo βενζινοκινητήρων!

Μπορεί στην εποχή μας ένα μοτέρ 1,7 lt να μοιάζει «μεγάλο», όμως αν δούμε λίγο πίσω από αυτόν τον αριθμό, θα διαπιστώσουμε ότι πρόκειται για μια εξαιρετικά ελκυστική έκδοση του Mokka. Το Mokka diesel φοράει ένα μοτέρ 1,7 λίτρων το οποίο έχει ισχύ 131 PS και ροπή 300 Nm. Μπορεί με τα σημερινά δεδομένα οι αριθμοί αυτοί να είναι απλά καλοί (χωρίς να εντυπωσιάζουν), όμως υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες που ολοκληρώνουν το σύνολο: η μικτή κατανάλωση είναι μόλις 4,5 lt/100 km και οι εκπομπές ρύπων δεν υπερβαίνουν τα 120 g/km!

Οι επιδόσεις είναι καλές (0-100 km/h σε 10,5 sec. Τελική ταχύτητα 187 km/h), όμως εκεί που το μοντέλο της δοκιμής μας ξεχωρίζει από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις του Mokka είναι οι επιταχύνσεις εν κινήσει. Όπως όλα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, έτσι κι αυτό διακρίνεται για την ζωντάνια και την προθυμία του από τις πολύ χαμηλές στροφές. Στον αντίποδα, το πετρελαιοκίνητο μοτέρ της Opel έχει αρκετά τραχιά και θορυβώδη λειτουργία και η καλή ηχομόνωση δεν αρκεί για να καλύψει τον ήχο του κροταλίσματος.

Προκειμένου να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κινητήρα, οι άνθρωποι της Opel τοποθέτησαν κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων με πολύ μακριά κλιμάκωση. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την οικονομία καυσίμου που αναφέραμε πιο πάνω, αλλά οι επιδόσεις θα ήταν ακόμη καλύτερες αν οι μηχανικοί είχαν επιλέξει λίγο πιο κοντή κλιμάκωση στο κιβώτιο.

Από την άλλη πλευρά, οι Γερμανοί επέλεξαν ιδιαίτερα σφιχτές ρυθμίσεις στην ανάρτηση κι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η οδική συμπεριφορά να είναι το ίδιο καλή με όλες τις εκδόσεις Mokka που έχουμε οδηγήσει. Σε επαρχιακό δρόμο και στον αυτοκινητόδρομο το μικρομεσαίο SUV της Opel είναι αξιοσημείωτα σταθερό και δεν γέρνει πολύ στις στροφές. Στην πόλη ωστόσο, ιδιαίτερα στην Αθήνα με τις άπειρες λακκούβες, η άνεση δεν είναι το δυνατό σημείο αυτού του αυτοκινήτου.

Το μικρότερο SUV της Opel έχει διαστάσεις που το τοποθετούν μεταξύ των πολύ μικρών και των μικρομεσαίων μοντέλων της κατηγορίας του. Σχεδιαστικά είναι από τα πιο όμορφα που υπάρχουν και οι χώροι του είναι άκρως ικανοποιητικοί για ένα αυτοκίνητο με μήκος κάτω από 4,3 μέτρα. Εξίσου ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος έχει όγκο 356 lt και είναι αρκετά πρακτικός λόγω σχήματος.

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή κι αυτό είναι φυσικά καλό για τις απαιτήσεις αυτής της κατηγορίας. Ο σχεδιασμός του ταμπλό είναι γνώριμος από τα άλλα μοντέλα της Opel και όπως και σ΄αυτά χρειάζεται λίγος χρόνος εξοικείωσης με τα πολλά κουμπιά της κεντρικής κονσόλας.

Με τιμή πώλησης 23.572 ευρώ (με την προσφορά της Opel) το Mokka 1.7 CDTI δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως «ευκαιρία». Αν ωστόσο το σκοπεύετε να διανύσετε μαζί του πολλά χιλιόμετρα, θα εκτιμήσετε ιδιαίτερα την οικονομική λειτουργία του.

Opel Mokka 1.7 CDTI 4×2 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.686 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,0 x 86,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος
Ισχύς 96 kW (131 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 2.000-2.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5 sec
Τελική ταχύτητα 187 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,4/ 4,5 / 4,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 52 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 743 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 120 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος σε σχήμα U
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση ContiPremiumContact 2, 215/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4278x1777x1658 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1540/1540 mm
Μεταξόνιο 2555 mm
Χώρος αποσκευών 356 lt
Απόβαρο 1354 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 25.170€ (23.572€ με την προσφορά)
Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close