ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz E 200 Cabrio Auto [test drive]

Mercedes-Benz-E-Class_Cabriolet_2013-caroto test (4)

Η ανοιχτή E-Class είναι ένα από τα αυτοκινητα που γοητεύουν και τονώνουν το ηθικό οποιουδήποτε, αρκεί φυσικά να έχει ανάλογα μεγάλο πορτοφόλι…

Μπορεί στην εποχή μας οι πωλήσεις των πολυτελών αυτοκινήτων να περνούν κρίση, όμως η αξιοπιστία και το κοινωνικό status των μοντέλων της Mercedes-Benz είναι στοιχεία που αξίζει να πληρώσεις (εφόσον μπορείς, βέβαια). Όταν μάλιστα οδηγείς αυτοκίνητα τόσο όμορφα όπως αυτό της δοκιμής μας, η ψυχολογική ανάταση που νιώθεις είναι σημαντικό στοιχείο!

Η E 200 Cabrio είναι πανέμορφη, απ’ όποια γωνία κι αν την κοιτάξεις. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας μάλιστα ήταν εξοπλισμένο με το πακέτο «AMG», το οποίο ενισχύει την σπορ εικόνα του μοντέλου. Το coupe σχήμα του αμαξώματος και τα εντυπωσιακά, τόσο τη μέρα όσο και τη νύχτα, φωτιστικά σώματα συνδυάζονται όμορφα με τις «αθλητικές» σχεδιαστικές γραμμές, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερα νεανικό σύνολο. Δεν θα λέγαμε ότι ισχύει το ίδιο και για το εσωτερικό, το οποίο όμως κερδίζει τις εντυπώσεις με την «upper class» αισθητική του.

Για άλλη μια φορά οι Γερμανοί επέλεξαν τη λύση της πάνινης οροφής για ένα ανοιχτό τετραθέσιο μοντέλο τους. Οι λόγοι είναι προφανείς: μικρότερο βάρος (μόλις 120 kg επιβάρυνση, σε σχέση με την coupe έκδοση), χαμηλότερο κέντρο βάρους, λιγότερος χαμένος χώρος αποσκευών, μικρότερη πολυπλοκότητα κ.ά. Κι αν νομίζατε ότι η πάνινη οροφή υστερεί σε σχέση με μια μεταλλική, τα στοιχεία δείχνουν ότι κάτι τέτοιο πλέον δεν ισχύει με τις σύγχρονες μη μεταλλικές οροφές.

Η ακαμψία του αμαξώματος βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο και το ίδιο ισχύει και για την ηχομόνωση, ακόμη και με πολύ μεγάλες ταχύτητες! Η οροφή ανοίγει ή κλείνει σε 20 sec απλά με το πάτημα ενός κουμπιού, ακόμη και εν κινήσει με ταχύτητα έως 40 km/h. Μαζί με την ανοιγόμενη οροφή ο αγοραστής της E 200 Cabrio μπορεί να αποκτήσει προαιρετικά τα συστήματα Aircap (κατευθύνει τον αέρα εκτός της καμπίνας επιβατών), Airscarf (ρίχνει ζεστό αέρα στο ύψος του αυχένια, για να οδηγείται το αυτοκίνητο ευχάριστα με ανοιχτή οροφή και το χειμώνα), αλλά κι έναν διακόπτη που ανοίγει ταυτόχρονα και τα τέσσερα παράθυρα.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλοι, κυρίως λόγω της χαμηλής οροφής. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 300-390 lt (ανάλογα με τη θέση της οροφής) και είναι κάπως «στενόμακρος» (έχει μικρό άνοιγμα και μεγάλο βάθος). Η εργονομία είναι ικανοποιητική, αλλά το… κλασσικό ποδόφρενο, αντί για ένα μοντέρνο ηλεκτρικό χειρόφρενο) είναι μια ξεπερασμένη λύση που δεν προσφέρει απολύτως κανένα πλεονέκτημα…

Κάτω από το καπό της E 200 Cabrio έχει τοποθετηθεί ένας 2λιτρος κινητήρας απόδοσης 184 PS και μέγιστης ροπής 270 Nm. Με τον πολιτισμένο χαρακτήρα του και την άψογη συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic Plus, το μηχανικό σύνολο κερδίζει τις εντυπώσεις τόσο με τις επιδόσεις που προσφέρει (0-100 km/h σε 8,2 sec) όσο και με τη λογική του κατανάλωση (6,1 lt/100 km σε μικτές συνθήκες).

Η ανάρτηση της E 200 Cabrio δεν είναι η πιο άνετη που έχει υπάρξει σε μοντέλο της Mercedes-Benz, όμως χαρίζει εξαιρετική ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος και προσφέρει κορυφαία κύλιση. Συνολικά είναι ένα αυτοκίνητο που σου χαρίζει ανεπανάληπτες στιγμές χαλαρής οδήγησης (ιδίως με την οροφή ανοιχτή σε μια όμορφη διαδρομή), αλλά δεν σε εμπνέει να δοκιμάσεις τα όριά του. Υπάρχουν άλλα μοντέλα της Mercedes-Benz για όσους θέλουν σπορ οδήγηση…

Όσον αφορά την τιμή, η φράση «αναμενόμενα ακριβό» νομίζουμε αρκεί για να μη σας χαλάσει το όνειρο. Αν είστε απ’ αυτούς που βαστάει ακόμη η τσέπη τους, κοιτάξτε στο κάτω μέρος του πίνακα για λεπτομέρειες…

Mercedes-Benz E 200 Cabrio Auto – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.991 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 92,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Θέση κινητήρα κατά τον διαμήκη άξονα
Ισχύς 135 kW (184 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.200-4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,2 sec
Τελική ταχύτητα 235 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,8 / 6,1 / 5,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 66 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 717 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 142 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με τριπλούς συνδέσμους/Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop Sp Sport Maxx GT, 235/40 R18 (εμπρός), 255/35 R18 (πίσω, λόγω του εξοπλιστικού πακέτου AMG)
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4703 x 1786 x 1398 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1583/1541 mm
Μεταξόνιο 2760 mm
Χώρος αποσκευών 300-390 lt (ανάλογα με την θέση της οροφής)
Απόβαρο 1.735 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 60.800€ (από 58.000€ με απόσυρση, οι τιμές αφορούν στην έκδοση με μηχανικό κιβώτιο)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button