ΔΟΚΙΜΕΣ

Chevrolet Trax 1.4 Turbo AWD [test drive]

Chevrolet Trax

To Trax είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο στην γκάμα της Chevrolet αλλά και το πιο κόμπακτ SUV στη ιστορία της αμερικανικής εταιρίας…

Στην  περίπτωση που δεν το γνωρίζετε. το πρώτο SUV στον κόσμο ήταν το Chevrolet Suburban και εμφανίστηκε το 1935. Τα οχήματα ελευθέρου χρόνου ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή. καθώς προσέφεραν μεγάλους χώρους και ήταν ότι έπρεπε για εξορμήσεις στον «ελεύθερο χρόνο». Αργότερα, συνδυάστηκαν με τετρακίνηση και η πρώτη λέξη, η Sport (SUV σημαίνει Sport Utility Vehicle) απέκτησε μεγαλύτερη αξία μιας και τέτοιου είδους οχήματα είχαν πιο σπορ ύφος και ήταν πιο ευχάριστα και σβέλτα οδηγικά σε σχέση με τα κλασικά 4×4 (με πλαίσιο τύπου σκάλας).

Τώρα, περνώντας στο σήμερα και στην περίπτωση του Trax, η μεγαλεπήβολη μάσκα με το αδιάκριτο χρυσαφί λογότυπο που συναντάμε σε κάθε μοντέλο της Chevrolet είναι το βασικό στοιχείο που το ξεχωρίζει προσδίδοντας ένα μπάνικο αέρα στο μήκους 4,2 μέτρων αμάξωμα. Το Trax είναι ένα SUV κόμπακτ διαστάσεων όπως υποδεικνύει και η ναστή σχεδίαση που κερδίζει τις εντυπώσεις δίχως ακρότητες. Και αν σας θυμίζει κάτι, σωστά μαντέψατε, καθώς το Chevrolet μοιράζεται τα ίδια εξαρτήματα και μηχανικά μέρη με το Opel Mokka (και τα δύο SUV κατασκευάζονται στην Κορέα).

Πάντως, στο εσωτερικό η Chevrolet έχει δώσει την δική της πινελιά με τον χαρακτηριστικό πίνακα οργάνων τύπου …μοτοσικλέτας που συνδυάζει αναλογικό στροφόμετρο με ψηφιακό ταχύμετρο (και λοιπές ενδείξεις). Οι αεραγωγοί, οι διακόπτες και άλλες λεπτομέρειες παραπέμπουν στα πρότυπα της εταιρίας ενώ η κεντρική πολυλειτουργική έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών (σύστημα πολυμέσων MyLink, με σύνδεση στο διαδίκτυο, πλήρη υποστήριξη smart phones, πλοήγηση κ.α.) που γνωρίσαμε από το Cruze είναι ιδιαίτερα εύχρηστη και με πολύ καλά γραφικά (αποτελεί βασικό στοιχείο εξοπλισμού εκτός από την βασική έκδοση).

Για τον όγκο και τον χαρακτήρα του το Trax προσφέρει καλούς χώρους και οι επιβάτες βολεύονται με άνεση. Οι πίσω δεν θα παραπονεθούν για την διαθέσιμη απόσταση -τόσο για τα γόνατά τους όσο και για τα κεφάλια τους- ενώ το πορτμπαγκάζ μπορεί να φιλοξενήσει από 356 έως 1.370 λίτρα με την πίσω σειρά «πεσμένη».

Στην βενζινοκίνητη εκδοχή με τον 1.400άρη τούρμπο υπάρχει στάνταρ σύστημα τετρακίνησης το οποίο λειτουργεί εντελώς αυτόματα (υπό την επίβλεψη και των  ηλεκτρονικών ασφαλείας) μεταφέροντας την ροπή στους πίσω τροχούς μέσω ηλεκτρομαγνητικού συμπλέκτη. Βέβαια, τα ασφάλτινα ελαστικά του μοντέλου της δοκιμής μας δεν ήταν και ότι καλύτερο καθώς στην λάσπη «στομώνουν» με το παραμικρό.

Στον ανοιχτό δρόμο είναι ποιοτικό στην κύλιση του, με καλή ηχομόνωση στο ταξίδι και σχετικά ήσυχο αλλά τα φρένα έχουν μία περίεργα σφιχτή αίσθηση. Το μοτέρ με τους 140 ίππους κρατά καλά την ροπή του στις χαμηλές σ.α.λ. παρόλο που δεν είναι και το πιο σπιρτόζικο της αγοράς ενώ όταν το πιέσεις θα “κάψει” λίγο περισσότερο. Κάτι τέτοιο, βέβαια, δεν είναι ανάγκη να το κάνεις και οδηγώντας με ήρεμους ρυθμούς η κατανάλωση κυμαίνεται στα 8 lt/100 km, τιμή αξιοπρεπέστατη για τον όγκο του Trax.

Συμπερασματικά, αν και δεν αποτελεί πρότυπο σε κάποιο συγκεκριμένο τομέα, θα έλεγα πως το νέο Chevrolet τα κάνει όλα μια χαρά αποτελώντας μια ολοκληρωμένη πρόταση. Όσον αφορά στην τιμή πώλησης αυτή είναι αρκετά ελκυστική, μετά τη νέα έκπτωση της εταιρίας με την τιμή να ξεκινά από 20.940€ (με απόσυρση). Αν και εδώ υπάρχει ένας μεγάλος αντίπαλος (το Mokka, που πλέον προσφέρεται και σε προσθιοκίνητη τούρμπο έκδοση με μηχανικό κιβώτιο, το Trax μόνο με αυτόματο) καθώς και το νεοφερμένο Qashqai. Περί ορέξεως…

Chevrolet Trax 1.4 Turbo AWD- Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.364 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,5 x 82,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/τετρακύλινδρος
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 1.850-4.900 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με ψεκασμό πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8 sec
Τελική ταχύτητα 195 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,8 / 6,4 / 5,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 646 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 149 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Τετρακίνηση με ηλεκτρομαγνητικό πολύδισκο συμπλέκτη
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος σε σχήμα U
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiPremiumContact2, 215/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4248x1776x1674 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1540/1540 mm
Μεταξόνιο 2555 mm
Χώρος αποσκευών 356 lt
Απόβαρο 1380 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.900€ (20.940€ με την προσφορά)

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Ενταξει με το τεστ αλλα να παρω ενα αυτοκινιτο οταν η εταιρια δεν θα ειναι στην Ελλαδα δεν λεει και πολυ. ακουσα οτι φευγει απο ευρωπη τελος της χρονιας. ειμαι και οπελακιας για αυτο βλεπω το Οπελ που εχει και καλητερη τιμη.

    1. Καλημέρα.

      Το άρθρο μας αναφέρεται στην αξιολόγηση και στην μεταφορά των εντυπώσεών μας οδηγώντας ένα νέο μοντέλο, όπως σε κάθε δοκιμή μας.

      Σχετικά με ανακοίνωση της Chevrolet Europe να αποχωρήσει από την ευρωπαϊκή αγορά μέχρι το τέλος του 2014 έχετε δίκιο. Ωστόσο, όπως συνέβη και με την περίπτωση της Daihatsu, θα υπάρχει πλήρη τεχνική υποστήριξη από το δίκτυο όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία.

      Όσον αφορά στην επιλογή του Opel (προφανώς στο Mokka αναφέρεστε) αποτελεί δική σας επιλογή με βάσει τα κριτήρια που αναφέρατε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close