ΔΟΚΙΜΕΣ

Fiat Panda Trekking TwinAir [test drive]

Fiat-Panda_Trekking_2014-caroto-test (8)

Για όσους επιθυμούν ένα ικανότατο αυτοκίνητο πόλης, με υπερυψωμένη θέση οδήγησης και πιο macho ύφος, χωρίς ωστόσο να δελεάζονται από τα οφέλη της τετρακίνησης.

Ναι, η παρούσα δοκιμή αναφέρεται στο «υβρίδιο» της οικογένειας Panda, το Trekking. Υβρίδιο γιατί δεν συγκαταλέγεται στις απλές εκδόσεις του δημοφιλούς ιταλικού μοντέλου, ούτε όμως μπορεί να συγκριθεί και με το Panda 4X4. Στην ουσία είναι κάτι ενδιάμεσο. Ένα προσθιοκίνητο μεν όχημα, με ελαφρά αυξημένη απόσταση όμως από το έδαφος, το σύστημα Traction + που βοηθά στην κίνηση σε χώμα και εμφάνιση δανεισμένη από το τετρακίνητο αδερφάκι του.

Σε ποιους όμως απευθύνεται; Εάν δεν σας έπεισε η εισαγωγή, «σχεδόν σε όλους» θα μπορούσε να είναι μία δεύτερη απάντηση. Ας το τεκμηριώσουμε όμως αυτό, βλέποντας το τι προσφέρει. Καταρχήν ένα μοντέρνο και δυναμικό παρουσιαστικό. Ένα όμορφο αμάξωμα με compact διαστάσεις που ευνοούν την κίνηση στην πόλη και ένα εργονομικά σχεδιασμένο εσωτερικό, που εκμεταλλεύεται και τον τελευταίο πόντο που διαθέτει για να κάνει τους πάντες να αισθάνονται άνετα.

Κατόπιν, μία οδική συμπεριφορά αντάξια των προσδοκιών. Στρίβει, φρενάρει και κινείται απροβλημάτιστα σε κάθε είδους πεδίο. Η πόλη είναι το στοιχείο του, όπου χάρη στην ευελιξία, το μικρό κύκλο στροφής, το ωραίο τιμόνι και την εξαιρετική πλευρική ορατότητα, θα κάνει τον καθένα να το εκτιμήσει. Και στον ανοικτό δρόμο όμως, δεν πάει πίσω. Καλοτάξιδο, σταθερό και ευθύβολο, μπορεί να κινείται με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Αρκεί να έχει κανείς την υπομονή να γεμίσει ο κινητήρας του…

Ο κινητήρας… Ναι. Στη συγκεκριμένη έκδοση το Panda Trekking εφοδιάζεται με το γνωστό TwinAir του Gruppo Fiat. Πρόκειται για ένα σύγχρονο, βραβευμένο κινητήρα 875 κ.εκ. που για την περίσταση αποδίδει 85 ίππους. Από άποψης κατανάλωσης αποδεικνύεται πολύ καλός, αφού τα 5,3 λίτρα/100 χλμ. στην πράξη, σε μία μικτή διαδρομή, θα κάνουν τους πάντες να χαμογελάσουν. Εκτός ίσως από τους βενζινάδες… Από άποψης λειτουργίας πάλι, οι όποιες ράβδοι εξισορρόπησης φέρει, δεν είναι ικανές να αποσβέσουν τους έντονους κραδασμούς του δικύλινδρου συνόλου στις χαμηλές στροφές. Αυτοί, σε συνδυασμό με τον κατάτι αυξημένο θόρυβο, αποτελούν την Αχίλλειο πτέρνα του αυτοκινήτου.

Επιστρέφοντας στα της οδικής συμπεριφοράς, για να τονίσει το διττό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, η ιταλική εταιρία επέλεξε να μην το εξοπλίσει με καλοκαιρινά ασφάλτινα ελαστικά αλλά με τα Snowcontrol της Pirelli, που είναι M+S. Αυτό του δίνει ένα μικρό πλεονέκτημα εκτός δρόμου, χωρίς να του στερεί πρόσφυση εντός. Στο χώμα μάλιστα, όπως προαναφέραμε, υπάρχει και το σύστημα Traction + που ενεργοποιείται από ένα μπουτόν στο ταμπλό και, σε συνδυασμό με το ESC, επηρεάζει την κατανομή της ροπής με βάση την πρόσφυση των τροχών. «Γκατζετάκι» κατά κανόνα αλλά ποτέ δεν ξέρεις αν και πότε θα το χρειαστείς…

Τελικά, αν και η βασική αποστολή του αυτοκινήτου είναι η κίνηση σε αστικό περιβάλλον, το Panda Trekking δεν λέει όχι στο χώμα ή στην εθνική. Και σίγουρα δείχνει πιο ολοκληρωμένο από άλλες προτάσεις του ανταγωνισμού. Αυτό, βεβαίως, έχει και το τίμημά του. Μπορεί να μην του λείπει σχεδόν τίποτα από άποψης εξοπλισμού, η τιμή όμως των 13.940 ευρώ για την έκδοση Trekking είναι αρκετά ψηλότερη από αυτές των «απλών» TwinAir εκδόσεων του Panda. Περί ορέξεως, βέβαια, ουδείς λόγος. Και το να διαθέτεις στη γκάμα σου επιλογές που καλύπτουν κάθε γούστο και ανάγκη, μόνο ως θετικό μπορεί να λογιστεί.

Fiat Panda Trekking 0.9 Twinair – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 875 cc
Διάμετρος x διαδρομή 80,5 x 86,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/δικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 63 kW (85 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 145 Nm (14,8 kgm) / 1.900 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5 sec
Τελική ταχύτητα 170 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,0 / 4,2 / 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 37 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 698 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 105 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Snowcontrol, 175/65 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3686x1672x1605 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1409/1407 mm
Μεταξόνιο 2300 mm
Χώρος αποσκευών 225 lt
Απόβαρο 975 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 14.840€ (14.540€ με απόσυρση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!