ΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen Polo BlueGT [test drive]

Volkswagen-Polo_BlueGT_2014-caroto-test (19)

Το να έχεις σε ένα αυτοκίνητο και καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση είναι σαν να ζητάς ένα ωραίο γλυκό με λίγες θερμίδες. Αλλά για μισό λεπτό… Υπάρχουν επιδόρπια με γλυκιά γεύση και λιγότερες θερμίδες!

Και Blue (δηλαδή οικολογικό) και GT (δηλαδή γρήγορο); Το VW Polo Blue GT δεν απευθύνεται σε αυτόν που θέλει το… προφιτερόλ της οδηγικής απόλαυσης, αλλά ούτε και σ’ αυτόν που ψάχνει ένα αυτοκίνητο με πολύ χαμηλή κατανάλωση. Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι για όσους θέλουν επαρκή γεύση κι από τους δύο κόσμους. Είναι ένα αυτοκίνητο που «λυγίζει» τους κανόνες και τα δεδομένα (χωρίς τα ανατρέπει) και συνεπώς μπορεί να χαρακτηριστεί ως «έξυπνη» επιλογή.

Εξωτερικά ξεχωρίζει από τους διαφορετικούς προφυλακτήρες, τα μαρσπιέ, το σπόιλερ οροφής και τις όμορφες ζάντες 17 ιντσών. Εσωτερικά διαφοροποιείται από τον διαφορετικό πίνακα οργάνων, το τιμόνι σπορ σχεδίασης και από τα καθίσματα τύπου μπάκετ, τα οποία έχουν δερμάτινη επένδυση σε κάποια σημεία.

Κάτω από το συμπαθητικό περιτύλιγμα, βρίσκεται ένας εκπληκτικός κινητήρας 1,4 lt με μέγιστη ισχύ 140 PS και μέγιστη ροπή 250 Nm. Το σύνολο αυτό χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 7,9 sec. Τελική ταχύτητα 210 km/h) και κυρίως δίνει «ψυχή» στο αυτοκίνητο! Από τις πολύ χαμηλές στροφές η ροπή είναι άφθονη και το μοτέρ σου δίνει την αίσθηση ότι είναι πετρελαίου. Πατώντας απαλά το πεντάλ του γκαζιού νιώθεις την σπιρτάδα του κινητήρα, η οποία παραμένει μέχρι και στις υψηλές στροφές.

Ένα ακόμη βασικό συστατικό του μηχανικού συνόλου είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (4,6 lt/100 km τυποποιημένη, σε μικτές συνθήκες) και οι περιορισμένες εκπομπές ρύπων (107 g/km). Στην πράξη, κινούμενοι κυρίως εντός πόλης καταφέραμε να έχουμε κατανάλωση κοντά στα 7,5 lt/100 km, τιμή ιδιαίτερα καλή για αυτοκίνητο 140 ίππων. Εκτός πόλης το Polo Blue GT κινείται με κατανάλωση κάτω από 6,0 lt/100 km.

Για τη χαμηλή κατανάλωση τα εύσημα θα πρέπει να δοθούν και στο σύστημα ACT, το οποίο απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν οι στροφές βρίσκονται μεταξύ 1.400 rpm και 4.000 rpm και η ροπή μεταξύ 25 Nm και 75 Nm. Το όφελος από τη συγκεκριμένη τεχνολογία, την οποία ο οδηγός αντιλαμβάνεται μόνο από την ένδειξη στην οθόνη του πίνακα οργάνων (!), είναι από 0,4 έως 1,0 lt/100 km.

Το καλό μοτέρ συνεργάζεται εξαιρετικά με το ικανό πλαίσιο του Polo, το οποίο στη συγκεκριμένη έκδοση έχει και χαμηλότερη κατά 15 mm ανάρτηση, καθώς και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό. Στον δρόμο το Polo Blue GT στρίβει με ασφάλεια και έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Η άνεση δεν περιλαμβάνεται στα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου, αλλά αυτό είναι αναμενόμενο από ένα μοντέλο GT. Επίσης, η οδηγική απόλαυση θα ήταν πολύ μεγαλύτερη αν το τιμόνι είχε καλύτερη αίσθηση. Αντίθετα, ο επιλογέας ταχυτήτων είναι καλός και δεν προβληματίζει ούτε στις γρήγορες αλλαγές.

Το VW Polo Blue GT χαρίζει εξαιρετικές επιδόσεις και ταυτόχρονα πετυχαίνει πολύ καλή οικονομία καυσίμου. Και φυσικά έχει την ποιότητα κατασκευής και κύλισης που γνωρίζουμε από την γκάμα της VW. Η τιμή του είναι αναμενόμενα υψηλή (18.250 ευρώ), όμως αυτό δεν θα εμποδίσει όσους μπορούν να το πληρώσουν κι αναγνωρίζουν την αξία του.

Volkswagen Polo BlueGT 5d – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.395 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 80,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση και σύστημα ACT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,9 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,8 / 4,6 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 592 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 107 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop SP Sport Maxx, 215/40 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3970x1682x1462 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1463/1456 mm
Μεταξόνιο 2470 mm
Χώρος αποσκευών 280 lt
Απόβαρο 1212 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 18.250€ (17.290€ με απόσυρση)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!