Schaeffler, υβριδοποίηση στα 48V

Schaeffler Hybrid 48V (6)

Η εταιρία Schaeffler εξελίσσει νέες υβριδικές πλατφόρμες με στόχο στην βελτιστοποίηση της απόδοσης και την επίτευξη των αυστηρότερων κανονισμών σχετικά με τις εκπομπές ρύπων…

Αν και τις περισσότερες φορές περνά στα ψιλά γράμματα, πίσω από κάθε κατασκευαστή αυτοκινήτου υπάρχει ένας αναγνωρισμένος και αξιόπιστος προμηθευτής εξαρτημάτων και ανταλλακτικών. Η Schaeffler είναι μία εταιρία που ηγείται στα συστήματα μετάδοσης καθώς και σε διάφορα άλλους τομείς ανταλλακτικών και συνεργάζεται στενά με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες (όπως είναι το VW Group. οι Ford, Volvo, Opel κ.α.).

konzeptfahrzeug_naias_2014Μάλιστα, η Schaeffler δραστηριοποιείτια έντονα τα τελευταία χρόνια στην υβριδική τεχνολογία παρουσιάζοντας κατά καιρούς συστήματα start/stop, υβριδικούς συμπλέκτες και συστήματα μετάδοσης για υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Εν όψει των αυστηρών προδιαγραφών για την Ευρώπη (EURO) αλλά και των ακόμη πιο περιοριστικών για την αμερικανική αγορά (CAFΕ), ο γερμανικός όμιλος εξελίσσει υπεραποδοτικό χαμηλής τάσης υβριδικό σύστημα στα 48 V. Εδώ θα πρέπει να πούμε πως η τάση των περισσοτέρων υβριδικών είναι πολλαπλάσια (π.χ. του Toyota Prius ο ηλεκτροκινητήρας είναι στα 650V) και η επιτυχία του νέου συστήματος της Schaeffler αφορά στις χαμηλές απαιτήσεις σε ρεύμα και κατ’ επέκταση στην εξοικονόμηση ενέργειας.

Schaeffler Hybrid 48V (15)Αναλυτικότερα, ένας τρόπος για να βελτιωθεί η απόδοση ενός υβριδικού συστήματος είναι η μείωση του δικτύου υψηλής τάσης ευνοώντας παράλληλα την ταχύτερη και μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας με μικρότερη ταυτόχρονα κατανάλωση. Μάλιστα, το έξυπνο υβριδικό σύστημα της Schaeffler δεν αντικαθιστά αλλά συμπληρώνει το υπάρχον κλασικό δίκτυο 12 V.

Schaeffler Hybrid 48V (232)Το κεντρικό στοιχείο είναι ένας συμπαγών διαστάσεων και δισκοειδούς σχήματος ηλεκτροκινητήρας που είναι ενσωματωμένος με το μηχανισμό σύμπλεξης και το πλανητικό της μετάδοσης. Η ανακτώμενη ηλεκτρική ενέργεια από γεννήτρια 12 kW αποθηκεύεται σε ξεχωριστή μπαταρία λιθίου-ιόντων ενώ η όλη συναρμογή μπορεί να τοποθετηθεί στον εμπρός ή στον πίσω άξονα, ανάλογα με την πλατφόρμα ανά κατασκευαστή.

Schaeffler Hybrid 48V (13)Πρόκειται για ένα σύστημα που ο ρόλος του επικεντρώνεται κυρίως στην ανάκτηση ενέργειας επιτρέποντας όμως και την ανεξάρτητη κίνηση του αυτοκινήτου στις χαμηλές ταχύτητες από τον ηλεκτροκινητήρα. Επιπρόσθετα, το ηλεκτρικό μοτέρ 12 kW λειτουργεί και σαν ένα booster κατά την εκκίνηση υποβοηθώντας την ΜΕΚ προσφέροντας περισσότερη ροπή ώστε να καταναλώνει λιγότερο καύσιμο. Επίσης, σε συνθήκες κίνησης με σταθερή ταχύτητα (cruising) και με χαμηλό φορτίο υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησης του θερμικού κινητήρα αναλαμβάνοντας ο ηλεκτροκινητήρας.

Schaeffler Hybrid 48V (3)Ως γνωστόν, τα σύγχρονα υβριδικά συστήματα εκμεταλλεύονται την κινητική ενέργεια κατά την επιβράδυνση δίχως αυτή (η ενέργεια) να αναλώνεται σε θερμότητα. Το σύστημα της Schaeffler στα 48V διασφαλίζει ένα ακόμη μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με τα 12βολτα δίκτυα μιας και υπάρχει αύξηση της χωρητικότητας. Το αποτέλεσμα είναι ορατό σε δοκιμές της Schaeffler και απεικονίζεται με κόκκινο στο διπλανό σχήμα που αναπαριστά τον κύκλο κατανάλωσης NEDC με όφελος για την κατανάλωση και μείωση των εκπομπών ρύπων έως 15%.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close