ΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI 90 PS [test drive]

Skoda-Rapid_Spaceback_2014_caroto_test (11)

Άνετο, πρακτικό, σύγχρονο. Το πρώτο μικρομεσαίο hatchback στην ιστορία της Skoda δίνει τα διαπιστευτήριά του και κερδίζει τις εντυπώσεις.

Και μόνο στο άκουσμά του, ο υποψιασμένος θα βάλει στοίχημα ότι πρόκειται για μία ακόμα παραλλαγή του Golf, κατά τα συνήθη προϊοντικά πρότυπα του ομίλου VW. Και θα χάσει… Το νέο Rapid Spaceback δεν βασίζεται στην κοινή πλατφόρμα MQB αλλά σε δική του, την ίδια που χρησιμοποιεί και η sedan έκδοση. Οποία έκπληξη, αν αναλογιστεί κανείς ότι ακολουθώντας διαφορετική πορεία από το «κοπάδι» μπορεί όχι μόνο να σταθεί επάξια αλλά και να έχει το δικό του χαρακτήρα, που το διαχωρίζει από τους υπολοίπους. Αυτό είναι ίσως και το ισχυρό σημείο του μικρομεσαίου της Skoda. Ο άνετος, πρακτικός χαρακτήρας, που θα έλεγε κανείς ότι έχει δανειστεί ορισμένα στοιχεία από την κλασική «Γαλλική» σχολή.

Εμφανισιακά, η όψη του μπορεί να μη διεκδικεί δάφνες, καθώς είναι λίγο αυστηρή, δίνει όμως άμεσα το στίγμα της εταιρικής ταυτότητας και, ίσως, αυτό της ευρυχωρίας, καθώς η σχεδίαση του θυμίζει κάτι από Station Wagon. Φυσικά δεν είναι τέτοιο, έχει όμως ένα κοινό. Εκμεταλλεύεται και το τελευταίο εκατοστό για να προσφέρει άφθονους χώρους στο εσωτερικό του. Για παράδειγμα, ο χώρος των αποσκευών έχει πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα και δυνατότητα μεταφοράς 415 λίτρων, αρκετών παραπάνω από το μέσο όροι της κατηγορίας.

Πέντε ενήλικες θα ταξιδέψουν με άνεση, αφού το κενό μεταξύ των εμπρός και πίσω θέσεων αφήνει άπλετο χώρο για τα πόδια. Στην ευχάριστη αίσθηση βοηθά και η πανοραμική γυάλινη οροφή του αυτοκινήτου της δοκιμής, η οποία όμως προσφέρεται με επιπλέον χρέωση. Το ταμπλό δεν έχει διαφορές από αυτό των sedan εκδόσεων. Μοντέρνο σχεδιαστικά, κάνει χρήση ποιοτικών υλικών και έχει καλή εργονομία. Στα συν η πληρέστατη παραμετροποίηση του συστήματος ψυχαγωγίας και πλοήγησης (έξτρα και αυτό), που όμως θέλει χρόνο για να το συνηθίσεις και να το λειτουργείς με άνεση.

Στο δρόμο, το Rapid Spaceback κλίνει προς την άνεση, χωρίς ωστόσο να σημαίνει ότι είναι αδιάφορο και πλαδαρό. Οι αναρτήσεις καταπίνουν σχεδόν όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ σε συνδυασμό με τα διαστάσεων 215/45 R16 ελαστικά προσφέρουν άφθονη πρόσφυση και ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Παρά το σχετικά γρήγορο (2,5 στροφές) αλλά χωρίς πολλή αίσθηση τιμόνι, το σύνολο δεν σε προδιαθέτει ιδιαίτερα να ανοίξεις το ρυθμό σου. Εάν παρόλα αυτά το κάνεις, έχει την ωριμότητα να το υποστηρίξει.

Άλλες μικρές λεπτομέρειες στο οδηγικό κομμάτι έχουν να κάνουν με την καλή θέση οδήγησης, την απροβλημάτιστη περιμετρική ορατότητα, την ακριβή αίσθηση του επιλογέα (που όμως είναι 5 σχέσεων) και το σχετικά μικρό κύκλο στροφής, 10,2 μ. που το κάνει πιο ευέλικτο στην κίνηση της πόλης.

Εφοδιασμένη με τον diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων και 90 ίππων, η συγκεκριμένη έκδοση δίνει έμφαση στην οικονομία. Μπορεί η ισχύς να μην ακούγεται σπουδαία, υπάρχει όμως μία ροπή 230 Nm από πίσω που φροντίζει να κινεί αξιοπρεπέστατα τα 1.260 κιλά του βάρους του αυτοκινήτου, μαζί με τον οδηγό. Τουλάχιστον από τις 1.500 στροφές και πάνω. Σε, ο,τι αφορά στην κατανάλωση, τα 5,4 λίτρα σε μικρή χρήση είναι απόλυτα εφικτά, ενώ στον ανοικτό δρόμο η τιμή αυτή εύκολα πέφτει στα 4 και κάτι. Θετική λεπτομέρεια η πολύ καλή και ακριβής λειτουργία του start & stop, καλύτερη από αυτή άλλων, ακριβότερων προτάσεων της κατηγορίας.

Εν κατακλείδι, το Rapid Spaceback είναι ένα μοντέλο ολοκληρωμένο και σύγχρονο, με πρωτίστως οικογενειακό χαρακτήρα. Η παρουσία του έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό στη γκάμα της Skoda. Αν μάλιστα κρίνει κανείς και την τιμή του, που ξεκινά από τα 14.590 ευρώ, θα καλύψει και ένα αντίστοιχο «κενό» στην κατηγορία των μικρομεσαίων.

Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI 90 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 4.200 rpm
Ροπή 230 Nm (23,4 kgm) / 1.500-2.500 rpm
Τροφοδοσία Υψηλής πίεσης άμεσος ψεκασμός – Common rail
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9 sec
Τελική ταχύτητα 182 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,6 / 4,4 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 1.018 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 114 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στον εμπρόσθιο άξονα
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop SP Sport Maxx, 215/45 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4304x1706x1459 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1457/1494 mm
Μεταξόνιο 2602 mm
Χώρος αποσκευών 415 lt
Απόβαρο 1.185 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 14.590€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!