NEA

Ξεκινά ο πόλεμος των Hot Hatch!

Με χρόνο ταχύτερο και από BMW M3 E92 στο Ring, το Seat Leon Cupra 280 δηλώνει το γρηγορότερο προσθιοκίνητο παραγωγής. Κατά πόσο όμως αυτό αληθεύει;

seat-leon-cupraΑντικειμενικά, το κατόρθωμα της Seat δεν είναι και λίγο. Χωρίς τυμπανοκρουσίες έβαλε το νέο της «οπλο» στην πράσινη κόλαση του Nürburgring και κατάφερε, για πρώτη φορά, να ρίξει το γυρολόγιο κάτω από τα 8 λεπτά, για προσθιοκίνητο αυτοκίνητο παραγωγής. Ενημερωτικά, το ρεκόρ είναι πλέον 7:58,40, σπάζοντας το προηγούμενο που κρατούσε από το 2011 το Renault Megane RS Trophy, με 8:07,97 λεπτά.

Τι σημαίνει αυτό; Τα δεκα δευτερόλεπτα σε έναν γύρο είναι μεγάλη απόσταση. Πολύ μεγάλη. Πλέον το Seat Leon Cupra 280 μπορεί να υπερηφανεύεται ότι πηγαίνει γρηγορότερα από την Cadillac CTS-V (7:59) και τη BMW M3 E92 (8:05). Και αυτό δεν πέρασε στα ψιλά. Στην έκθεση της Γενεύης, ο πρόεδρος της εταιρίας, Jürgen Stackmann βρήκε την ευκαιρία να δηλώσει “η απόλυτη έκφραση της επιτυχημένης συνταγής του Leon βρίσκεται στο νέο Leon Cupra. Είναι το γρηγορότερο και πιο ισχυρό αυτοκίνητο που φτιάξαμε ποτέ και παρόλα αυτά ένα άνετο οικογενειακό όχημα. Το Cupra αποτελεί το νέο μας icon”.

Πράγματι, με 280 ίππους και 350 Nm ροπής το Leon Cupra 280 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ. με το DSG (5,8 δλ. με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων) και έχει τελική 250 χλμ./ώρα. Είναι όμως αυτό ο απόλυτος άρχων στα προσθιοκίνητα hot hatch; Για την ώρα, αναμφίβολα. Μέχρι τουλάχιστον την έλευση του νέου Honda Civic Type-R.

civic-type-r-concept2To Type-R, το οποίο παρουσιάστηκε και αυτό στη Γενεύη αλλά ως πρωτότυπο, αναμένεται να κυκλοφορήσει την επόμενη χρονιά. Αφήνοντας πίσω του την παράδοση των ατμοσφαιρικών κινητήρων, επιλέγει να φοράει ένα δίλιτρο υπερτροφοδορούμενο σύνολο, άγνωστης ισχύος. Η επίσημη θέση της εταιρίας είναι ότι θα αποδίδει τουλάχιστον 280 ίππους, πιο ψαγμένες όμως πηγές το θέλουν στην περιοχή των 300 με 300+ ίππων.

Και δεν είναι μόνο η ισχύς που το κάνει ιδιαίτερο. Ούτε και η εμφάνιση που θυμίζει… fast and the furious… Είναι η επιλογή των μηχανικών της εταιρίας να μην το εξελίξουν ως μία σπορ έκδοση επιβατικού αυτοκινήτου αλλά ως μία εκδοση δρόμου, αγωνιστικου μοντέλου! Ήδη το αυτοκίνητο γράφει γύρους σε διάφορες ευρωπαϊκές πίστες, εξελίσσοντας τις αναρτήσεις του και άλλα επιμέρους σημεία. Όταν θα βγεί στην παραγωγή, τότε η Honda λογικά θα μας ανακοινώσει το γύρο του στο Ring και τότε θα ξέρουμε πραγματικά ποιος θα είναι ο Βασιλιάς… Μέχρι τον επόμενο…

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button