ΔΟΚΙΜΕΣ

Opel Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX [test drive]

Opel Insignia 20 Diesel CDTI caroto test 2014 (9)

Οικογενειακό αυτοκίνητο με δίλιτρο κινητήρα στην Ελλάδα του 2014; Κι όμως, το μοντέλο της δοκιμής μας είναι ένα απ’ αυτά που μπορείτε να οδηγείτε χωρίς τύψεις μήπως κάνετε κάτι… κακό!

Γιατί αυτό είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του με συμβατικό κινητήρα (δηλαδή όχι υβριδικό ή ηλεκτρικό) με εκπομπές ρύπων κάτω από 100 g/km κι απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας! Στον αντίποδα βεβαίως υπάρχει ο φόρος πολυτελείας, αλλά όπως και να γίνει το γεγονός ότι ένα οικογενειακό μοντέλο δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας αποτελεί… σκάνδαλο (με την καλή έννοια).

Σχεδιαστικά το ανανεωμένο Insignia είναι πιο ελκυστικό από ποτέ. Κι αυτό ισχύει όχι μόνο για τον εξωτερικό σχεδιασμό, που είναι μοντέρνος και αεροδυναμικός (cd:0.25), αλλά και για τον εσωτερικό, που διακρίνεται για την εργονομία του. Παράλληλα, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι ένα από τα πιο high tech αυτοκίνητα της Opel που έχουμε οδηγήσει.

Τις εντυπώσεις κερδίζει με την πρώτη ματιά η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής, που θυμίζει tablet. Η αλήθεια είναι ότι απαιτείται κάποιος χρόνος να εξοικειωθείς με το λειτουργικό σύστημα του infotainment, όμως στην πορεία ανακαλύπτεις ότι είναι αρκετά πρακτικό κι εύκολο. Δεξιά από το κάθισμα του οδηγού υπάρχει ένα touchpad χειρισμού του κέρσορα της οθόνης. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας αυτό είχε πολύ κακή αίσθηση, όμως δεν είμαστε σίγουροι ότι πρόκειται για κατασκευαστικό ατόπημα ή για πρόβλημα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου…

Αυτό που διαχωρίζει το Insignia ecoFlex από τον εσωτερικό κι εξωτερικό ανταγωνισμό είναι φυσικά ο πετρελαιοκινητήρας 2,0 lt, ο οποίος αποδίδει 140 PS κι έχει μέγιστη ροπή 370 Nm από τις 1.750 rpm. Επίσης, όπως αναφέραμε έχει εκπομπές ρύπων 99 g/km και μικτή εργοστασιακή κατανάλωση μόλις 3,7 lt/100 km. Είναι δηλαδή πιο οικονομικό από το προηγούμενο αντίστοιχο μοτέρ της Opel και ταυτόχρονα αποδίδει 10 ίππους παραπάνω!

Όταν οδηγείς το αυτοκίνητο, διαπιστώνεις ότι η θεωρία αντικατοπτρίζεται πολύ καλά στην πράξη, καθώς ο κινητήρας είναι πρόθυμος από τις χαμηλές στροφές και κινεί το βαρύ αμάξωμα των 1.470 κιλών με αξιοπρεπείς επιδόσεις. Στον δρόμο αυτό που κερδίζει τις εντυπώσεις είναι κυρίως η άνεση της ανάρτησης και λιγότερο η οδηγική αίσθηση. Το τιμόνι είναι ακριβές και ο επιλογέας των ταχυτήτων έχει καλό κούμπωμα, αλλά το μεγάλο βάρος και η επιλογή στις ρυθμίσεις της ανάρτησης σε αποθαρρύνουν να οδηγήσεις γρήγορα. Φυσικά μην ξεχνάμε ότι αναφερόμαστε σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο κι όχι σε σπορ μοντέλο.

Η τιμή του Opel Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX είναι €27.870 με πληρέστατο εξοπλισμό. Αν ξεπεράσετε το αρχικό σοκ των 2,0 lt (που φτάσαμε, ε;) και μελετήσετε τα πραγματικά δεδομένα, θα διαπιστώσετε ότι η συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση στην κατηγορία του Insignia!

Opel Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.956 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 90,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 370 Nm (37,7 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5 sec
Τελική ταχύτητα 205 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,0 / 3,7 / 3,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 70 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 1.029 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 99 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Contonental Conti Sport Contact 3, 245/45-18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4842 x 1858 x 1498 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1585/1588 mm
Μεταξόνιο 2737 mm
Χώρος αποσκευών 530-1470 lt
Απόβαρο 1470 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 27.870€ (με όφελος απόσυρσης από 25.519€)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!