ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

BMW, νέος τύπος ταχυφόρτισης.

BMW-new-charging-system-from-hours-to-minutes

Η γερμανική εταιρία αναζητά τρόπους για να μειώσει τον χρόνο φόρτισης από ώρες σε …λεπτά!

Όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ο χρόνος φόρτισης. Ο οποίος διαρκεί αρκετές ώρες. Ο Weiland Bruch, υπεύθυνος στον τομέα BMW i, ισχυρίζεται πως η βαυαρική εταιρία είναι έτοιμη να παρουσιάσει ένα πολύ ταχύτερο σύστημα φόρτισης DC που είναι πολύ πιο γρήγορο από ότι τα σημερινά AC μειώνοντας τον χρόνο φόρτισης σε λεπτά της ώρας.

Η ζήτηση για το BMW i3 έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία (τουλάχιστον έτσι λένε στην BMW με αναμονή που φτάνει στους έξι μήνες) στην Ευρώπη ενώ στις βορειοαμερικανική αγορά ξεκινούν τον επόμενο μήνα και στην Κίνα το καλοκαίρι. Βέβαια, η αναμονή στους έξι μήνες ακούγεται λογική μιας και από το εργοστάσιο στο Leipzig βγαίνουν 70 i3 την ημέρα.

Ακόμη όμως και αν υποθέσουμε πως θα υπάρξει ένας φορτιστής που θα φορτίζει τις μπαταρίες (προφανώς ένα ποσοστό, π.χ. το 80%) σε λιγότερο από μία ώρα και ξέχωρα από το BMW i3, γενικότερα παραμένει το πρόβλημα της αυτονομίας (και φυσικά η υψηλή τιμή πώλησης). Βλέπετε, ακόμη και αν ο «δείκτης» δείχνει πως η αυτονομία αρκεί π.χ. για 100 km, η ωφέλιμη είναι πάντα 10-20% λιγότερη μιας και εισέρχεται ο ψυχολογικός παράγοντας, σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει σε οδηγούς. Και αυτό διότι κανείς δεν θέλει να μείνει στον δρόμο από ρεύμα…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Δεν θα διαφωνήσω στην θεωρία αλλά στην πράξη θα συμφωνήσεις μαζί μου Ευάγγελε. Επειδή έχω οδηγήσει διάφορα ηλεκτροκίνητα (οσονούπω σχετική δοκιμή νέου EV) και η υπόθεση πρακτικά είναι πολύ δύσκολη στο ταξίδι. Πίστεψε με, όσο φαντεζί πράσινα και αν ακούγεται, κάτσε και φαντάσου πόσο δύσκολη σου κάνει την ζωή ένα EV. Να έχεις το νου σου κάθε μέρα να το φορτίζεις, το άγχος μην ξεμείνεις απο ρεύμα στο δρόμο, να περιορίζεις πάντα το δρομολόγιο σου βάσει της αυτονομίας που έχεις …και να έχεις δώσει και ένα σκασμό λεφτά!

    Σε ένα “κλειστό περιβαλλον” π.χ. στην Αττική έχεις άγχος συνέχεια με τα αποθέματα της μπαταρίας, πόσω μάλλον στο ταξίδι. Γενικά τα ΑΜΙΓΩΣ ΜΠΑΤΑΡΙΟΚΙΝΗΤΑ σήμερα μοιάζουν περισσότερο με gadget-cars και δεν πιστεύω πως πρακτικά θα λύσουν το πρόβλημα της αυτοκίνησης εκτός και αν υπάρξει κάτι “θαυματουργό”.

    Πιστεύω περισσότερο στα E-REV όπου και να μείνεις απο ρεύμα δεν υπάρχει πρόβλημα. Αλλά για την πλειονότητα δεν υπάρχει νόημα όταν έχουν σχεδόν διπλάσια τιμή. Στο δια ταύτα αυτό είναι που μετρά για τον καταναλωτή. Όλα τα υπόλοιπα είναι μάρκετινγκ. Τουλάχιστον με τα
    σημερινά δεδομένα….

    Πριν από καιρό είχε τύχει να έχω στην κάτοχή μου για μερικές μέρες ένα ηλεκτροκίνητο. Ήμουν σπίτι και δεν είχα άλλο μέσο μεταφοράς (το οικογενειακό το είχε η σύζυγος). Σκάει τηλέφωνο για δουλειά στον Πειραιά, θυμάμαι ότι έχω σκάρτα 50 km αυτονομία, δεν το ρισκάρω και απαντώ πως πρέπει να περιμένω να φορτίσει το ηλεκτρικό που έχω,
    τα λέμε σε κανά 2-3ώρο. Κάπου εκεί συνειδητοποίησα για ακόμη μία φορά το πρακτικό ζήτημα.

    Δίχως να διατηρώ καμία εμπάθεια στα αμιγώς EV θα με δελέαζαν με την σημερινή αυτονομία μόνο και εφόσον είχαν την μισή τιμή που κοστίζουν σήμερα. Επειδή κάθε τεχνολογία πρέπει να ωφελεί και το γενικότερο συμφέρον και όχι μία συγκεκριμένη οικονομικά εύρωστη ομάδα που
    αναζητά lifestyle αναβράζοντα δίσκια (είπα να υπερβάλλω λιγάκι :-)…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!