ΔΟΚΙΜΕΣ

MINI Countryman Cooper ALL4 Auto & Cooper S ALL4 [test drive]

MINI Countryman ALL4 caroto test 2014 (2)

Ανάμεσα στα δύο Countryman με φουλ τετρακίνηση, μπορεί το τούρμπο να κάνει την διαφορά;

Όλο και κάπου θα το έχετε δει και αποκλείεται να το μπερδέψετε με κάτι άλλο. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της MINI που δεν μοιάζει καθόλου με …μίνι. Και παρά την κάπως χοντροκομμένη όψη του έχει καταφέρει να πείσει το κοινό με τους μεγαλύτερους χώρους του, την αυξημένη πρακτικότητα και την crossover διάθεσή του με υπερυψωμένα «αβαντάζ».

Με την σχετικά πρόσφατη ανανέωσή του βελτιώθηκαν ορισμένα σημεία, όπως οι διακόπτες που μεταφέρθηκαν από την κονσόλα στην φυσιολογική τους θέση (δηλ. στις πόρτες). Στην συγκεκριμένη δοκιμή είχαμε στην διάθεσή μας το Countryman Cooper με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6 με τους 122 ίππους και το πιο δυνατό τούρμπο με τους 184 ίππους. Την διαφορά ανάμεσα στα δύο μοτέρ κάνει η ύπαρξη του συστήματος υπερτροφοδότησης ενώ σημειώστε πως και τα δύο είναι τετρακίνητα (με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη που κατανέμει την ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες).

Το Cooper S είναι το ταχύτερο Countryman που μπορεί να αποκτήσει κανείς και στην έκδοση της δοκιμής μας θυμηθήκαμε ξανά το εξαιρετικό 1.600άρη κινητήρα με τους 184 ίππους. Το μοτέρ ανεβάζει με γλυκό τρόπο στροφές, δεν κρεμά σχεδόν σε κανένα σημείο λόγω της καλής κλιμάκωσης του κιβωτίου που είναι μηχανικό και με σχετικά καλή αίσθηση στο κούμπωμα του επιλογέα. Στάνταρ είναι το σύστημα start/stop το οποίο συνεπικουρεί στην καλή κατανάλωση του Cooper S ALL4 (σε μεικτή διαδρομή κάτω από τα 10 lt/100 km, στην  πόλη λίγο παραπάνω).

Το Cooper S ALL4 έχει στάνταρ σπορ ανάρτηση (προαιρετικά υπάρχει και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ δύο σταδίων) και παραδόξως η ρύθμισή της μας φάνηκε πιο άνετη από την μικρότερη έκδοση με τους 122 ίππους. Μάλιστα, το απλό Cooper δέχεται για πρώτη φορά το σύστημα τετρακίνησης ALL4 και στη δοκιμή μας εξοπλίζεται με αυτόματο κιβώτιο με 6 σχέσεις (προαιρετικό με 1.750€).

Πρόκειται για ένα Countryman που προσφέρει σχεδόν τα πάντα (τετρακίνηση + αυτόματη μετάδοση) αλλά ο ατμοσφαιρικός κινητήρας -με την μέγιστη ροπή να αποδίδεται ψηλά- ζορίζεται αρκετά για να μετακινήσει το αμάξωμα που φτάνει κοντά στον ενάμιση τόνο. Έτσι, η κατανάλωση να πλησιάζει ή και να ξεπερνά την αντίστοιχη του Cooper S(!) -θυμηθείτε πως στο τελευταίο υπάρχει χειροκίνητο κιβώτιο- ενώ το αυτόματο κιβώτιο δεν είναι ότι πιο γρήγορο υπάρχει αλλά στην επιλογή Sport γίνεται πιο άμεσο και φυσικά «αγριεύει» η χαρτογράφηση του μοτέρ. Επίσης, η ανάρτηση είναι αδικαιολόγητα πιο σκληρή για το ύφος της απλής και πιο χαλαρής έκδοσης Cooper.

Ο ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης αντιδρά άμεσα στις γλιστερές επιφάνειες και στέλνει την ροπή στον πίσω άξονα με συνεχώς μεταβλητή κατανομή που ορίζεται από τα ηλεκτρονικά συστήματα. Εδώ να πούμε πως το απλό Cooper βρίσκεται περίπου εκατοστό ψηλότερα (16 εκ.) από το S. Και πάλι όμως η συγκεκριμένη τιμή δεν ενθαρρύνει για off road εξορμήσεις. Μα, θα πείτε ποιος νοιάζεται για κάτι τέτοιο;

Η αλήθεια βρίσκεται κάπου ανάμεσα και πουθενά αλλού μιας και όποιος γλυκοκοιτάζει ένα Countryman αποκλείεται να βρει κάτι εξίσου ιδιαίτερο. Και επειδή αυτό το ΜΙΝΙ παίζει ουσιαστικά σε ένα πεδίο δίχως αντίπαλο, έτσι και η απάντηση βρίσκεται κάπου ανάμεσα στο ερώτημα: «Ποιο είναι πιο συμφέρουσα σαν επιλογή, το Cooper ALL4 (26.650€, το αυτόματο 28.300€) ή το τούρμπο S (30.070€);». Αν, πάντως, μας ρωτούσατε εμείς θα επιλέγαμε το πετρελαιοκίνητο MINI Countryman Cooper D (26.650€), δίχως την τετρακίνηση…

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ MINI Countryman
Cooper ALL4 Auto
MINI Countryman
Cooper S ALL4
Κυβισμός 1.598 cc 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0×85,8 mm 77,0×85,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 90 kW (122 PS) / 6.000 rpm 135 kW (184 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 160 Nm (16,3 kgm) / 4.250 rpm 240-260 Nm (24,5-26,5 kgm) / 1.600-5.000 rpm
Τροφοδοσία ‘Αμεσος ψεκασμός, ατμοσφαιρικός ‘Αμεσος ψεκασμός,
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9 sec 7,9 sec
Τελική ταχύτητα 184 km/h 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 10,2 lt/100 km 9,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 10,0 / 7,5 / 6,1 lt/100 km 8,2 / 6,2 / 5,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 47 lt 47 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 460 km 474 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 5
Εκπομπή CO2 175 g/km 157 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero, 225/45 R18 Bridgestone Dueler, 225/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4097x1789x1561 mm 4110x1789x1561 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1537/1564 mm 1525/1551 mm
Μεταξόνιο 2596 mm 2595 mm
Χώρος αποσκευών 350-1.170 lt 350-1.170 lt
Απόβαρο 1.460 kg 1.455 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 26.650€
(28.300 το αυτόματο)
από 30.070€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button