Renault Captur 1.2 TCe [test drive]

Renault-Captur_2014_EDC_1000_caroto-test (13)

Όμορφο, σύγχρονο, πρακτικό. Ακολουθώντας αυτό το τρίπτυχο η Renault μας σερβίρει μία ενδιαφέρουσα έκδοση του Captur , που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από το αντίστοιχο diesel…

Πριν όμως ξεκινήσουμε με τα του «εσωτερικού» ανταγωνισμού, ας μείνουμε λίγο στην πρώτη εικόνα, στη γεύση που αφήνει η εξωτερική του εμφάνιση. Κρίνοντας τόσο από τη νέα σχεδιαστική γραμμή της Renault, όσο και από το πρόσφατο παρελθόν της, που κάθε άλλο παρά θα χαρακτήριζε κανείς συντηρητικό, το Captur δεν θα μπορούσε να είναι ένα αδιάφορο οπτικά crossover. Για την ακρίβεια ισχύει το αντίθετο. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που τραβάει τα βλέμματα με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του, χωρίς όμως να ξενίζει ή να προκαλεί ανάμικτα συναισθήματα. Από αυτή την άποψη, κερδίζει σίγουρα τις εντυπώσεις.

Ένα αυτοκίνητο όμως δεν αρκεί να είναι όμορφο, χρειάζεται και άλλα πράγματα στις μέρες μας για να πουλήσει. Όπως για παράδειγμα ένα σύγχρονο, οικονομικό αλλά και ικανό κινητήρα. Τι καλύτερο λοιπόν από τον 1.2 TCe της εταιρίας, που αποδίδει 120 ίππους και 190 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας αξιοπρεπείς επιδόσεις και παράλληλα λογική κατανάλωση. Στην πράξη, το συγκεκριμένο μοτέρ έχει ραφιναρισμένη λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών και δεν υστερεί σε ισχύ σχεδόν πουθενά. Όσο για τη μέση κατανάλωση, αν έχετε βαρύ πόδι, εύκολα ανεβαίνει στα 8-9 λίτρα/100 χλμ., με μία όμως πιο οικονομική -και όχι απαραίτητα ψυχαναγκαστική- οδήγηση, θα πέσει αρκετά. Τελικά όχι, δεν συγκρίνεται σε οικονομία με τον 1.5 dci, είναι όμως πιο ισχυρός και με ένα σημαντικό όφελος στο κόστος κτήσης.

Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο στο συγκεκριμένο όχημα είναι η υιοθέτηση του αυτόματου κιβωτίου EDC (Efficient Dual Clutch). Πρόκειται για ένα κιβώτιο 6 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη, που έχει σχεδιαστεί με πρώτη προτεραιότητα τη μείωση της κατανάλωσης. Η μέγιστη ροπή που μπορεί να σηκώσει είναι τα 240 Nm, ενώ σε σχέση με ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο επιτυγχάνει μείωση της κατανάλωσης κατά 17% ή, εναλλακτικά, 30 γρ. CO2. Οι δύο συμπλέκτες που χρησιμοποιεί είναι ξηρού τύπου. Ο ένας εμπλέκει την 1η την 3η και την 5η σχέση, ενώ ό άλλος τη 2η, την 4η, την 6η και την όπισθεν. Συνδέονται μάλιστα σε δύο ηλεκτρικούς ενεργοποιητές, που αποτελεί πρωτιά για κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Η αίσθηση που δίνει το κιβώτιο στη χρήση είναι πολύ καλή. Οι αλλαγές γίνονται γρήγορα και ομαλά, είτε αυτόματα, είτε σειριακά. Το μόνο κάπως μελανό σημείο έχει να κάνει με τον επιλογέα, του οποίου η διαδρομή (PRND) δεν είναι απόλυτα σαφής και μπορεί να μπερδέψει τον οδηγό όταν πάει να επιλέξει την όπισθεν.

Στα της οδικής συμπεριφοράς, το Captur κάνει ξεκάθαρο από την πρώτη στιγμή ότι δεν στοχεύει στις δυνατές συγκινήσεις αλλά στην άνεση. Η ποιότητα κύλισης είναι ένα από τα ισχυρά του σημεία, με τις αναρτήσεις να απορροφούν το σύνολο σχεδόν των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Οι κλίσεις στις στροφές είναι αισθητές, δεν προβληματίζουν όμως σε αίσθηση τον οδηγό. Αντίστοιχα καλό είναι το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα. Η αυξημένη ελαφρά απόσταση από το έδαφος δίνει μία crossover πινελιά, χωρίς βεβαίως να υποστηρίζεται η κίνηση εκτός δρόμου από κάποιο σύστημα τετρακίνησης ή τα ανάλογα ελαστικά. Ο δρόμος είναι το στοιχείο του Captur και εκεί τα καταφέρνει καλά.

Στο εσωτερικό του θα μεταφέρει με σχετική άνεση 5 ενήλικες. Τα υλικά του ταμπλό είναι σκληρά, δεν δείχνουν όμως φτηνα. Στα θετικά περιλαμβανονται οι θέσεις για μικροαντικείμενα και το ολοκληρωμένο σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας που δεσπόζει στο ταμπλό, η λειτουργία του οποίου είναι αρκετά απλή και δεν απαιτεί ιδιαίτερο χρόνο προσαρμογής.

Με τα πολλά, το Captur στη συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί μία ενδιαφέρουσα πρόταση, με ολοκληρωμένο χαρακτήρα, που σίγουρα θα πρέπει να λάβει κανείς υπόψη αν θέλει ένα άνετο Crossover για τις μετακινήσεις του.

Renault Captur 1.2 TCe – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.197 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 73,1 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 4.900 rpm
Ροπή 190 Nm (19,4 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος/ Άμεσου ψεκασμού
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9 sec
Τελική ταχύτητα 192 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,6 / 5,4 / 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 703 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 125 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 3, 205/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4122x1778x1566 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1531/1516 mm
Μεταξόνιο 2606 mm
Χώρος αποσκευών 455-1235 lt
Απόβαρο 1180 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 20.200€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Ένα σχόλιο

  1. Ενδιαφέρουσα έκδοση..ταιριάζει με το ωραίο ομολογουμένως εξωτερικό του αυτοκινήτου, να μη σε απογοητεύει κ οδηγικά. παρόλα αυτά, η έκδοση των 900cc (90ps turbo petrol) είναι απογοητευτικά αργή! Ο επιλογέας στο χειροκίνητο κιβώτιο είναι επίσης αργός, κ οι θέσεις του δεν είναι συμμετρικές μεταξύ τους (πχ. η 5η είναι πολύ πιο δεξιά σε σχέση με την 3η). Ενώ το αυτοκίνητο δεν είναι πολύ βαρύ, στις χαμηλές στροφές (μέχρι 3000 rpm) δεν κουνιέται! Και δεν μπορώ να καταλαβω γιατί επέλεξαν βενζίνη έναντι diesel, εφόσον το μέγεθος του κινητήρα είναι (απ’ότι φαίνεται) μικρό για το αμάξωμα. Νομίζω ότι ο αντίστοιχος diesel θα τραβούσε πολύ γρηγορότερα από τις χαμηλές στροφές, στις οποίες ένα τέτοιο αυτοκίνητο πόλης κινείται πολύ περισσότερο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close