Πώς να ανανεώσεις αισθητικά ένα τόσο όμορφο αυτοκίνητο, χωρίς να χαθεί η γοητεία του; Τι να αλλάξεις στο πιο καλοστημένο μικρομεσαίο, ώστε να μη χαθεί το ιταλικό του ταμπεραμέντο;
Όπως και να έχει, οι άνθρωποι της Alfa Romeo έκαναν μικρές χειρουργικές επεμβάσεις σε σημεία-κλειδιά και η… κούκλα Giulietta έγινε ακόμη πιο σέξι. Εξωτερικά οι χειρούργοι… ε… μας συγχωρείτε… οι σχεδιαστές της Alfa Romeo ήξεραν ότι δεν έπρεπε να χαλάσουν τις κομψές αναλογίες που είχαν πετύχει πριν από τέσσερα περίπου χρόνια. Γι’ αυτό το μόνο που άλλαξαν είναι η μάσκα, οι χρωμιομένοι προβολείς ομίχλης και οι ζάντες (σε διάσταση 16, 17 ή 18 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση). Έτσι, όταν κοιτάζεις την ανανεωμένη Giulietta αισθάνεσαι ότι κάτι έχει αλλάξει, αλλά δυσκολεύεσαι να προσδιορίσεις τι ακριβώς είναι αυτό που κάνει τη διαφορά.
Στο εσωτερικό έγιναν περισσότερες αλλαγές και μάλιστα δομικές. Ακούγοντας τα παράπονα των πελατών και την… γκρίνια των δημοσιογράφων, οι Ιταλοί ενσωμάτωσαν επιτέλους το σύστημα πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα. Έτσι, έμεινε πιο «καθαρό» το επάνω μέρος του ταμπλό κι εκεί που παλιά προεξείχε το σύστημα πολυμέσων τώρα βρίσκεται μια πρακτική θήκη αποθήκευσης. Το νέο σύστημα Uconnect εκτός των άλλων απέκτησε καλύτερο και πιο εύκολο στην χρήση user interface (σε οθόνη 5 ή 6 ιντσών) και φυσικά διαθέτει όλες τις λειτουργίες πληροφοριών και συνδεσιμότητας που προσφέρουν τα πιο σύγχρονα συστήματα πολυμέσων.
Αντίθετα, οι Ιταλοί αμέλησαν για άλλη μια φορά να δημιουργήσουν μια αξιοπρεπή θήκη για το κινητό! Στην εποχή που 9 στους 10 οδηγούς έχουν πάντα μαζί τους ένα smartphone μεγάλων διαστάσεων (συχνά άνω των 5 ιντσών) είναι απαράδεκτο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να μην βλέπουν την ανάγκη ύπαρξης τουλάχιστον μία μεγάλης θήκης με εύκολη πρόσβαση στην κεντρική κονσόλα… Όσον αφορά τους χώρους για τους επιβάτες, η Giulietta δεν είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο στην κατηγορία της (ιδίως για τους πίσω), αλλά καλύπτει τις βασικές μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας.
Ένα σημείο στο οποίο η ανανεωμένη Giulietta παρουσιάζεται αισθητά βελτιωμένη είναι η ηχομόνωση. Χάρη σε πολλές επεμβάσεις σε σημεία-κλειδιά, χωρίς όμως να αυξηθεί το συνολικό βάρος, οι Ιταλοί κατάφεραν να πετύχουν πολύ καλύτερη ηχομόνωση. Κι αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις όπως αυτή της δοκιμής μας.
Κάτω από το καπό τοποθετείται ο γνωστός κινητήρας 1.6 JTDM στη νεότερη εκδοχή του. Η μέγιστη ισχύς του (105 PS) ακούγεται λίγη για ένα αυτοκίνητο 1.315 κιλών… Και είναι λίγη! Όμως, μη βιάζεστε να βγάλετε συμπεράσματα… Κοιτάξτε λίγο την τιμή της μέγιστης ροπής: 320 Nm στις 1.750 rpm! Αυτή είναι εντυπωσιακή επίτευξη για ένα μοτέρ 1,6 lt. Οι επιδόσεις (0-100 km/h σε 11,3 sec. Τελική ταχύτητα 185 km/h) δεν μπορούν να χαρακτηριστούν εντυπωσιακές, όμως δεν είναι και άσχημες.
Για να είμαστε ειλικρινείς, το 99% των χιλιομέτρων που διανύσαμε με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν με το πρόγραμμα «D» (Dynamic) στο σύστημα «DNA». Με αυτό, η Giulietta είναι σβέλτη και εκμεταλλεύεται το ικανό πλαίσιο, το κοφτερό τιμόνι και την εξαιρετική ανάρτηση. Τα άλλα δύο προγράμματα… καλύτερα να τα ξεχάσετε στη συγκεκριμένη έκδοση. Όχι τόσο επειδή δεν επιτρέπουν τη μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση του κινητήρα, όσο κυρίως επειδή αισθάνεσαι οδηγικά… ευνουχισμένος σε ένα τόσο καλοστημένο αυτοκίνητο. Το καλό είναι ότι ακόμη και στο πρόγραμμα «D» η κατανάλωση διατηρείται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα (σπάνια ανεβαίνει πάνω από τα 7,0 lt/100 km).
Με τιμή €22.500 η Giulietta 1.6 JTDM-2 δεν μπορεί να χαρακτηριστεί προσιτή. Όμως με αυτά που προσφέρει σε οδηγική απόλαυση, εξοπλισμό και πολυτέλεια τα αξίζει τα λεφτά της!
Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.598 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 79,5 x 80,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 77 kW (105 PS) / 4.000 rpm | |||
Ροπή | 320 Nm (32,6 kgm) / 1.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail με υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 11,3 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 185 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,7 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,0 / 3,4 / 4,0 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 60 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 895 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 5 | |||
Εκπομπή CO2 | 104 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Pirelli Cinturato P7, 225/45 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4351 x 1798 x 1465 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1554/1554 mm | |||
Μεταξόνιο | 2634 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 350 lt | |||
Απόβαρο | 1315 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.500€ (με όφελος απόσυρσης από 21.070€) |