Αν και η 5άρα δεν απευθύνεται στον καθένα, τα οικονομοχρηστικά της στοιχεία εντυπωσιάζουν: μέση κατανάλωση στα 7-8 λτ./100 χλμ. και τέλη κυκλοφορίας 107,1€!
Φυσικά, η 520d με κόστος στα περίπου πενήντα χιλιάρικα δεν απευθύνεται στον καθένα αλλά όποιος μπορεί να την γλυκοκοιτάζει δεν θα έχει να αγχώνεται για το κόστος χρήσης. Αυτό οφείλεται στον αποδοτικό τετρακύλινδρο δίλιτρο (ε, δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα δικά μα) πετρελαιοκινητήρα που στο μοντέλο της δοκιμής μας συνδυάζεται με το εξαιρετικό αυτόματο 8άρι κιβώτιο της ZF. Ένας συνδυασμός που πρακτικά σου επιτρέπει να κινείσαι με 7-8 λτ./100 χλμ. (με πιο συντηρητική οδήγηση στο ταξίδι και με το πρόγραμμα Eco Pro, η κατανάλωση πέφτει χαλαρά πιο χαμηλά) ενώ θεωρητικά η εκπομπή CO2 μεταφράζεται σε ετήσια επιβάρυνση 107,1 ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας.
Σε κάθε περίπτωση η 520d είναι ένα σεντάν προσανατολισμένο στην άνεση με κορυφαία ποιότητα κύλισης στο ταξίδι και οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Εδώ, αν είστε πρώην πελάτης της 5άρας το κάπως πιο μαλακό set-up της ανάρτησης και το λίγο πιο ελαφρύ τιμόνι να μην σας ενθουσιάσει. Γενικότερα, η 5άρα έχει ένα πιο mild χαρακτήρα (ακόμη και στην sport επιλογή του ενεργού σασί) δίχως αυτό να της κλονίζει τον τίτλο ως ένα από τα κορυφαία σεντάν.
Μάλιστα, ο ντίζελ με τους 184 οικονομικότατους ίππους σε ενθαρρύνει να κινείσαι σβέλτα καθώς το ρεζερβουάρ των 70 λίτρων αδειάζει με αργούς ρυθμούς ενώ τα 380 Nm ροπής δεν μασάνε μπροστά στο απόβαρο του 1,7 τόνου. Η πολύ καλή κλιμάκωση των οκτώ σχέσεων ευνοεί τις ρεπρίζ (0-100 σε 7,8 δλ.) οι οποίες δεν προβληματίζουν ακόμη και με όλες τις θέσεις των επιβατών καλυμμένες ενώ η στρωτή του λειτουργία -η οποία θα μπορούσε να είναι λίγο πιο ήσυχη- κερδίζει τις εντυπώσεις. Εδώ θα θέλαμε λίγο περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω ενώ το πορτμπαγκάζ με τα 520 λτ. είναι ευρύχωρο και με καλό -για σεντάν- άνοιγμα φόρτωσης.
Από την θέση οδήγησης, μια ελαφρά κλίση της κεντρικής κονσόλας προς την μεριά σου είναι ευπρόσδεκτη ενώ μπροστά σου αντικρίζεις ένα πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων (για την ακρίβεια πρόκειται για μια ενιαία οθόνη), η οποία διαθέτει τρεις θεματικές ενότητες, ανάλογα με το πρόγραμμα του ενεργού σασί. Κατά τα υπόλοιπα, η θέση οδήγησης αποτελεί πρότυπο, η ποιότητα κατασκευής είναι αψεγάδιαστη όπως και η εργονομία ενώ η συναρμολόγηση των υλικών δεν επιδέχεται κριτικής. Όπως, συμβαίνει σχεδόν σε κάθε μοντέλο της BMW…
BMW 520d Auto – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.995 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 84,0x 90,0mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 135 kW (184 PS) / 4.000 rpm | |||
Ροπή | 380 Nm (38,7 kgm) / 1.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail με υπερτροφοδότηση VTG | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 7,8 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 231 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,7 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,2 / 4,5 / 4,1 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 70 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 897 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 119 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Διπλά ψαλίδια / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Dunlop SP Sport MAxx, 245/45 R18 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4907x1860x1464 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1600/1627 mm | |||
Μεταξόνιο | 2968 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 520 lt | |||
Απόβαρο | 1.705 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 50.150€ (με απόσυρση από 47.350€, τιμές με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων) |
Μπροστά η ανάρτηση είναι δίπλα ψαλίδια και όχι MC person και πίσω πολλαπλών συνδέσμων!