ΑΓΩΝΕΣ

Ayrton Senna: Ο θάνατος ενός μεγάλου που έκανε την F1 ασφαλέστερη

Ayrton Senna collage

Πριν από 20 ακριβώς χρόνια, την  1η Μαϊου του 1994, σημειώθηκε το τελευταίο ατύχημα που κόστισε τη ζωή σε έναν πιλότο της F1.

Από εκείνο το τραγικό συμβάν και μετά οι προδιαγραφές και τα μέτρα ασφαλείας για αυτούς που κάθονται πίσω από τα λιλιπούτεια τιμόνια και τρέχουν όσο πάει και το μονοθέσιο και μερικές φορές παραπάνω έγιναν πιο αυστηρά και κυρίως πιο αποτελεσματικά.

Θα είχαν ληφθεί αυτά τα μέτρα αν ο τελευταίος πιλότος σε αυτήν τη λίστα δεν ήταν αυτός που κατά πάσα πιθανότητα ήταν ο καλύτερος όλων; Ο μεγάλος Ayrton Senna; O άνθρωπος που εκείνη την Πρωτομαγιά κανένας δεν πίστευε ότι σκοτώθηκε; Κανείς δεν ξέρει, ενώ αυτό που ξέρουμε όλοι είναι ότι ο μεγάλος Βραζιλιάνος με τα αγωνιστικά και οδηγικά του προσόντα δεν θα ξεχαστεί ποτέ.

Honda_McLaren_Senna

SMS==> GP Μονακό 1984, μία ιστορία για …Senna!

Αξιοσημείωτη είναι το γεγονός πως ο πρόεδρος της Ferrari Luca di Montezemelo αποκάλυψε με την ευκαιρία της 20ης επετείου του θανάτου του Ayrton Senna πως ο μεγάλος Βραζιλιάνος πιλότος ήθελε να πάει στη Ferrari και πως ο ίδιος τον ήθελε στη Scuderia. Ο Montezemelo είπε πως είχε συναντηθεί με το Senna όταν ο Βραζιλιάνος βρέθηκε στην Ιταλία για το Γκραν Πρι του San Marino.

Βρέθηκαν στις 27 Απριλίου του 1994, 5 μόλις ημέρες πριν το τραγικό ατύχημα στη Μόντζα, στο σπίτι του προέδρου της Ferrari στη Μπολόνια. Εκεί σύμφωνα με το Montezemelo o Senna του είπε πόσο εκτιμά τη στάση της Scuderia ενάντια στη χρήση των ηλεκτρονικών (ο Senna κατηγορούσε τη Benetton και το Schumacher για παράνομη χρήση συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης).

Fotor0501221548

«Μιλήσαμε για πολύ ώρα και μου έκανε σαφές πως ήθελε να τελειώσει την καριέρα το στη Ferrari, ειδικά από τη στιγμή που είχαμε έρθει πολύ κοντά πριν από μερικά χρόνια. Συμφωνήσαμε να βρεθούμε και πάλι σύντομα και να εξετάσουμε τρόπους απεμπλοκής του από τα συμβόλαια που τον δέσμευαν. Επίσης και οι δύο θεωρούσαμε τη Ferrari ιδανική για να συνεχίσει την εξαιρετική του καριέρα» είπε χαρακτηριστικά ο Montezemelo, ενώ πρόσθεσε «αυτό που θυμάμαι από το Senna είναι η ευγένεια, οι απλοί του τρόποι και ο σχεδόν ντροπαλός χαρακτήρας του, που ήταν σε πλήρη αντίθεση με την εικόνα του οδηγού Senna, του μαχητή, που πάλευε για τη νίκη».

GP-MONACO-1984-SENNA-TOLEMAN-2

Τις αποκαλύψεις αυτές του Montezemelo επιβεβαιώνει έμμεσα και η Adriana Galisteu, η τελευταία σύντροφος του Senna, η οποία σε συνέντευξή της στην Daily Mail είπε πως ο Ayrton Senna ήθελε να πάει στη Ferrari. Παράλληλα είπε πως δεν τον είχε απατήσει, μιας και οι φήμες λένε πως τη μέρα του ατυχήματος ο αδερφός του Senna Leonardo του είχε αποκαλύψει ηχογραφημένες συνομιλίες της με τον πρώην εραστή της, γεγονός που τον είχε αναστατώσει.

SMS==> Ποιο ήταν το πιο πετυχημένο μονοθέσιο στην F1;

Για το Senna έχουν γραφτεί πολλά από πολλούς και θα συνεχίσουν να γράφονται. Από τα καλύτερα βιβλία που υπάρχουν είναι αυτό του Βασίλη Τσακίρογλου «Ayrton Senna adeus» από το οποίο έχουμε αντιγράψει ένα μικρό απόσπασμα από την εισαγωγή του. Λίγες φράσεις, με τις οποίες ο Βασίλης Τσακίρογλου σκιαγραφεί πλήρως το μεγαλύτερο οδηγό της F1 που έχει καταγράψει η ιστορία:

ayrton senna (4)

«“AYRTON SENNA, desde pequenininho, nao vaeio ao mundo a passeio” γράφει στην τόσο πρώιμη και τόσο πολυσυζητημένη αυτοβιογραφία της η τελευταία σύντροφος του Senna, η Adriane Galisteu. «Ο Ayrton Senna», ισχυρίζεται η Adriane, «από πολύ μικρός φάνηκε ότι δεν ήρθε στον κόσμο για βόλτα» -και, έστω κι αν η ίδια υπήρξε το πλέον αμφιλεγόμενο πρόσωπο στη ζωή του Senna, πιθανότατα έχει δίκιο. Ναι, ο Ayrton δεν ήταν απλώς περαστικός από αυτό τον κόσμο. Ήρθε για να κερδίσει, ένιωθε ότι αυτός ήταν ο προορισμός και η αποστολή του. Στο δρόμο για τη νίκη μόχθησε, βασανίστηκε και, κατά μια μελοδραματική πλην χαρακτηριστική διατύπωση, «μαρτύρησε». Ο Senna έγινε ήρωας, κήρυκας και εκδικητής, ανέθεσε στον εαυτό του το βαρύ καθήκον του ασυμβίβαστου μαχητή, του πωρωμένου πολεμιστή που υπερασπίζεται με κάθε τρόπο τις αρχές του -ασχέτως εάν αυτές οι αρχές ήταν από μονές τους αντιφατικές και συχνά αναιρούνταν από την ίδια τη μανιακή προσήλωσή του στη νίκη. Αλλά οι αντιφατικοί άνθρωποι, ιδιαίτερα όταν τυχαίνει να είναι εξαιρετικά χαρισματικοί, έστω και σε κάτι πολύ συγκεκριμένο, είναι εξ ορισμού ενδιαφέροντες. Είναι ξεχωριστοί. Κι ο Senna ήταν ακριβώς αυτό: Μια ξεχωριστή φυσιογνωμία, που μάγευε τη μάζα αλλά δεν ανήκε σε αυτή, που δε χωρούσε στις προδιαγραφές οποιουδήποτε μέσου όρου. Ανήκε σε εκείνες τις παράφορες προσωπικότητες, στους περίφημους «τρελούς» που ο Jack Kerouac μας δίδαξε να λατρεύουμε για το πάθος τους».

 

AYRTON SENNA

Ημερομηνία Γέννησης: 21/3/1960
Συμμετοχές: 161
Τίτλοι: 3
Νίκες: 41
Pole positions: 65 (συν 1 τιμητική)
Βαθμοί: 615

ΧΡΟΝΙΚΟ

1964 Άρχισε να κάνει καρτ
1973 Συμμετείχε στον πρώτο του αγώνα
1977 Πρωταθλητής Αμερικής στα καρτ
1978 Πρωταθλητής Αμερικής στα καρτ
1979 2ος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Καρτ
1980 2ος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Καρτ
1981 Πρωταθλητής Βρετανικής Formula Ford 1600 με 12 νίκες
1982 Πρωταθλητής Ευρωπαϊκής και Βρετανικής Formula Ford 2000
1983 Πρωταθλητής Βρετανικής F3 με 12 νίκες
1984 F1 (Toleman-Hart) 9ος στην τελική κατάταξη με 13 β.
1985 F1 (Lotus-Renault) 4ος στην τελική κατάταξη με 38 β. με 2 νίκες
1986 F1 (Lotus-Renault) 4ος στην τελική κατάταξη με 55 β. με 2 νίκες
1987 F1 (Lotus-Honda) 3ος στην τελική κατάταξη με 57 β. με 2 νίκες
1988 F1 (McLaren-Honda) Παγκόσμιος πρωταθλητής με 94 β. με 8 νίκες
1989 F1 (McLaren-Honda) 2ος στην τελική κατάταξη με 60 β. με 7 νίκες
1990 F1 (McLaren-Honda) Παγκόσμιος πρωταθλητής με 78 β. με 6 νίκες
1991 F1 (McLaren-Honda) Παγκόσμιος πρωταθλητής με 96 β. με 7 νίκες
1992 F1 (McLaren-Honda) 4ος στην τελική κατάταξη με 50 β. με 3 νίκες
1993 F1 (McLaren-Ford) 2ος στην τελική κατάταξη με 73 β. με 5 νίκες
1994 F1 (Williams-Renault)

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. καλημέρα,
    ένα απο τα καλύτερα κείμενα που γράφτηκαν (όχι για τον ίδιο αλλά για τις συνθήκες του ατυχήματος) είναι από τον Δ.Χοϊδά μέσα από τις σελίδες του Drive. Αν υπάρχει σε κάποιο ψηφιακό αρχείο αξίζει να αναρτηθεί (με την άδεια του συγγραφέα φυσικά).
    Ευχαριστώ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!