NEA

Στην 2η θέση της Ευρώπης η Ελλάδα στην εκπομπή CO2 για το 2013.

eco-car

Ένα από τα ελάχιστα καλά που έχει επιφέρει η οικονομική κρίση αφορά στην μείωση της εκπομπή CO2 που έχει επιφέρει το downsizing της αγοράς…

Registration of new passenger cars by european country_01Όταν μιλάμε για «downsizing» δεν αναφερόμαστε στην δραματική μείωση του όγκου πωλήσεων της ελληνικής αγοράς (σ.σ. από τις 294.000 πωλήσεις του 2007 στις 58.000 του 2013, σύμφωνα με τον διπλανό πίνακα), αλλά στην αναλογική μείωση της εκπομπής CO2 που τοποθετεί την Ελλάδα στην 2η θέση για το έτος 2013. Στην 1η θέση βρίσκεται η Ολλανδία ενώ στην 3η ακολουθεί η Μάλτα, σύμφωνα πάντα με την σχετική έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος (EEA ή European Environment Agency).

Average CO2 new passenger cars by european market_01Όπως φαίνεται και στον σχετικό πίνακα, ο μέσος όρος των επιβατικών που ταξινομήθηκαν στην ελληνική αγορά το 2013 είναι στα 111,9 γρ. CO2/χλμ. εμφανίζοντας μαζί με την Ολλανδία (στα 109,1) τον πιο «καθαρό» στόλο νέων επιβατικών. Στον αντίποδα, οι πιο «βρώμικες» πωλήσεις -για το ίδιο έτος- έγιναν στην Βουλγαρία (141,7), στην Εσθονία (146,9) και στην Λετονία (147,1).

Όπως αναφέρεται στην έκθεση (και όπως είναι λογικό), η εγχώρια «διάκριση» αναφορικά με το CO2 οφείλεται κυρίως στην προτίμηση αυτοκινήτων με κινητήρες μικρής χωρητικότητας (λόγω απόδοσης και φορολογικών επιβαρύνσεων) με μέσο όρο απόβαρου λιγότερα από 1.300 κιλά. Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και στις αγορές της Μάλτας και της Δανίας (με το πιο αυστηρό φορολογικό σύστημα σε ότι αφορά στην κατοχή αυτοκινήτου) όπου μαζί με την Ελλάδα έχουν τον χαμηλότερο, σε κυβισμό κινητήρων, μέσο όρο. Για το 2014, στην ελληνική αγορά αναμένεται να υπάρξει περαιτέρω ελαφρά μείωση του CO2 λόγω της αυξανόμενης διείσδυσης των ντίζελ που λόγω της λειτουργίας τους εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα.

Evolutuion of CO2 new passenger cars by fuel_01

Εδώ να υπενθυμίσουμε πως σύμφωνα με τον κανονισμό ΕC 443/2009, ο μέσος όρος CO2 ανά στόλο αυτοκινητοβιομηχανίας πρέπει να μην ξεπερνά τα 130 γρ./χλμ. ώστε να μην υπάρχει οικονομικές κυρώσεις, ενώ μέχρι το 2021 το προβλεπόμενο όριο μειώνεται στα 95 γρ./χλμ.! Στο διπλανό σχήμα βλέπετε την μείωση του CO2 από το 2000 σε ότι αφορά στα βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα και ενναλακτικών καυσίμων (AFV ή Alternative Fuel Vehicles, περιλαμβάνονται τα υβριδικά και τα EV).

Share of fuel type in new passenger car EU-27_01

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button