ΔΟΚΙΜΕΣ

Chevrolet Cruze Sedan 1.4 (100 PS) [test drive]

Chevrolet Cruze Sedan

To 100άρι Cruze είναι ένα από τα οικονομικά σεντάν που μπορούν να δώσουν λύσεις, δίχως να είναι τόσο αργό όσο ίσως μπορεί να νομίζει κανείς…

Το αυτοκίνητο της συγκεκριμένης δοκιμής δεν είναι το πρώτο που σου έρχεται στο μυαλό όταν σκέφτεσαι μικρομεσαία μοντέλα. Είναι όμως αυτό στο οποίο πιθανότατα θα καταλήξει μια μεγάλη κατηγορία αγοραστών. Πιο συγκεκριμένα, αυτοί που θέλουν άνετους χώρους και πλούσιο εξοπλισμό σε λογική τιμή και δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τις επιδόσεις.

Chevrolet-Cruze-4-door-100 PS (4)Το Cruze βασίζεται στο πάτωμα του Opel Astra κι αυτό από μόνο του αποτελεί κάποιου είδους… εγγύηση. Ο κινητήρας του μοντέλου που οδηγήσαμε είναι ο γνωστός «παλιόφιλος» 1.4 Ecotec, ο οποίος δεν βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας, όμως είναι τίμιος. Διαβάζοντας τον πίνακα των τεχνικών χαρακτηριστικών (100 ίπποι, συνολικό βάρος άνω των 1.300 κιλών) κρατούσαμε μικρό καλάθι πηγαίνοντας να παραλάβουμε το δημοσιογραφικό Cruze 1.4.

Όμως στην πράξη διαπιστώσαμε ότι τελικά το συγκεκριμένο μοντέλο δεν είναι και τόσο αργό… Γιατί; Επειδή οι άνθρωποι της Chevrolet επέλεξαν λίγο πιο σφιχτή κλιμάκωση στο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά κι επειδή ο κινητήρας έχει υποστεί κάποιες βελτιώσεις ώστε να αποδίδει καλύτερα στις χαμηλές στροφές. Και μπορεί οι επιδόσεις να μην προκαλούν συγκινήσεις (0-100 km/h σε 14,0 sec. Τελική ταχύτητα 189 km/h), όμως όταν κινείσαι με χαλαρούς ρυθμούς δεν αισθάνεσαι ότι λείπει κάτι…

Chevrolet CruzeΤο μεγαλύτερο πλεονέκτημα της έκδοσης της δοκιμής μας είναι η οικονομία καυσίμου. Χάρη στα χαρακτηριστικά λειτουργία του κινητήρα και στο στάνταρ σύστημα Start/Stop, η μικτή εργοστασιακή κατανάλωση είναι μόλις 5,3 lt/100 km. Εμείς καταγράψαμε μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Στον δρόμο το Cruze 1.4 100 PS κινείται με άνεση κι ασφάλεια, χωρίς να προκαλεί ενθουσιασμό. Η ανάρτηση είναι αρκετά μαλακή, αλλά ταυτόχρονα το Cruze έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το τιμόνι είναι αρκετά καλό και ο επιλογέας ταχυτήτων δεν θα προβληματίσει ακόμη και στις γρήγορες αλλαγές. Στο ταξίδι το Cruze είναι άνετο κι έχει καλή ποιότητα κύλισης. Μόνο στις υψηλές ταχύτητες την ποιοτική αίσθηση μετριάζουν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι.

Chevrolet-Cruze-4-door-100 PS (3)Πάνω απ’ όλα όμως το Cruze είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Το sedan αμάξωμά του, οι επαρκείς χώροι για τέσσερις ενήλικους, οι μεγάλες και πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα και ο μεγάλος χώρος αποσκευών (450 lt) είναι στοιχεία που ανεβάζουν την πρακτικότητα σε υψηλό επίπεδο. Ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός μεταξύ άλλων περιλαμβάνει έξι αερόσακους, ESP, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, ραντάρ παρκαρίσματος, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προβολείς ομίχλης και τροχούς αλουμινίου 16 ιντσών. Επίσης, στο βασικό πακέτο εξοπλισμού υπάρχει και το καλαίσθητο κι εύκολο στην χρήση σύστημα MyLink, το οποίο εκτός από ηχοσύστημα και υπολογιστή ταξιδιού προσφέρει και δυνατότητα σύνδεσης με κινητό τηλέφωνο.

Η τιμή του Chevrolet Cruze 1.4 100 PS δεν είναι η πιο χαμηλή στην κατηγορία του (€15.950), όμως δικαιολογείται από τον πλούσιο εξοπλισμό που αναφέραμε και η συνολική αξία ανεβαίνει αν στην εξίσωση συνυπολογίσουμε και την οικονομία καυσίμου. Η συγκεκριμένη έκδοση απευθύνεται σ’ αυτούς που θέλουν να πηγαίνουν από το σημείο Α στο σημείο Β με ασφάλεια και οικονομία. Σε όσους βλέπουν το αυτοκίνητο σαν μεταφορικό μέσο κι όχι σαν πηγή οδηγικής απόλαυσης. Το Cruze 1.4 100 PS είναι ένα τίμιο αυτοκίνητο. Όσοι θέλουν καλύτερες επιδόσεις μπορούν να επιλέξουν την έκδοση 1.4 Turbo.

Chevrolet Cruze Sedan 1.4 (100 PS) – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.398 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,4 x 82,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 74 kW (100 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 130 Nm (13,3 kgm) / 4.200 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός, ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,0 sec
Τελική ταχύτητα 189 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,0 / 5,3 / 4,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 800 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 124 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό, 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiPremiumContact 2, 205/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4603 x 1797 x 1477 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1544/1558 mm
Μεταξόνιο 2685 mm
Χώρος αποσκευών 469 lt
Απόβαρο 1300 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 15.950€ (με όφελος απόσυρσης από 14.990€)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!