ΔΟΚΙΜΕΣ

Nissan Qashqai 1.2 DiG-T 4×2 [test drive]

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Nissan Qashqai DiG-T 4x2 caroto test drive 2014 (14)

Έχοντας διανύσει περισσότερα από 1.000 km σε πόλη, επαρχία, αυτοκινητόδρομο και χωματόδρομο, δεν έχουμε καμία αμφιβολία: το νέο Nissan Qashqai 1.2 DiG-T ανταποκρίνεται επάξια σε όλες τις απαιτήσεις που μπορεί να έχει ο μέσος οδηγός!

Ξεκινήσαμε από την Αθήνα, όπου παραλάβαμε το δημοσιογραφικό Qashqai της δοκιμής μας. Η πρώτη ματιά ήταν καθοριστική: «πώς ομόρφυνε έτσι αυτό το αυτοκίνητο; Πώς κατάφεραν να το κάνουν να δείχνει πιο μοντέρνο, χωρίς να έχει χάσει την ταυτότητά του»; Μεταξύ μας, χωρίς παρεξήγηση, από την σχεδίαση του Qashqai έχει φύγει αυτή η «ιαπωνίλα»! Τα χοντροκομμένα χαρακτηριστικά της προηγούμενης γενιάς που έμοιαζαν λίγο… ξένα για τους συνηθισμένους στην πιο ντελικάτη ευρωπαϊκή αισθητική δεν υπάρχουν πια.

Το νέο μοντέλο άνετα το μπερδεύεις με κάποιο ευρωπαϊκό! Με ένα Renault ας πούμε (όχι τυχαίος συνειρμός). Αρκετά πιο όμορφο και μοντέρνο είναι και το εσωτερικό του, στο οποίο δεσπόζει η οθόνη του συστήματος πολυμέσων. Όπως έχουμε γράψει και σε άλλες δοκιμές μοντέλων της Nissan, το συγκεκριμένο σύστημα είναι ίσως το απλούστερο και παράλληλα το πιο εύχρηστο που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια!

Οι αυξημένες διαστάσεις (κατά 47 mm σε μήκος, 20 mm σε πλάτος) και το μικρότερο κατά 15 mm ύψος είχαν θετικές επιπτώσεις στους χώρους για τους επιβάτες, αλλά και στο χώρο αποσκευών (πλέον φθάνει τα 439 lt). Παράλληλα, οι άφθονοι χώροι για μικρά αντικείμενα μας βοήθησαν να έχουμε όλο μας τον εξοπλισμό σε τάξη. Η αρχική αμφιβολία που είχαμε για το κατά πόσο ένας κινητήρας μόλις 1,2 lt μπορεί να αντεπεξέλθει στα 1.393 kg του αμαξώματος εξανεμίστηκε από τα πρώτα κι όλας μέτρα!

Το φοβερό αυτό μοτεράκι (δια χειρός Renault) αποδίδει 116 PS στις 4.500 rpm κι έχει μέγιστη ροπή 190 Nm στις 2.000 rpm. Αν οι αριθμοί από μόνοι τους δεν αρκούν να σας πείσουν για την αποτελεσματικότητα του συγκεκριμένου κινητήρα, σκεφτείτε ότι σε σύγκριση με τον ατμοσφαιρικό 1.6 που αντικαθιστά, το νεοφερμένο έχει μεγαλύτερη δύναμη και ροπή, χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και χαμηλότερη κατανάλωση! Νίκη με γκολ από τα αποδυτήρια δηλαδή για τον 1.2 Turbo!

Κινούμενοι εντός πόλης, διαπιστώσαμε ότι ο συνδυασμός κινητήρα και κιβωτίου έξι σχέσεων δημιουργούν ένα «ζωντανό» και πρόθυμο από τις χαμηλές στροφές σύνολο. Οι επίσημες επιδόσεις από στάση (0-100 km/h 10,9 sec. Τελική ταχύτητα 185 km/h) επιβεβαιώνονται από την σβελτάδα που προσφέρει ο κινητήρας μέχρι τις 4.000 rpm. Χωρίς πολύ πίεση καταφέρναμε να κινούμαστε όσο γρήγορα θέλαμε και η κατανάλωση κυμαινόταν κοντά στα 8,0 lt/100 km.

Περνώντας τα πρώτα διόδια με κατεύθυνση της λίμνη Τριχωνίδα, είχαμε ήδη καταλάβει πως το πολύωρο ταξίδι μας θα ήταν άνετο. Η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και η ποιότητα κύλισης του Qashqai μας έδινε αίσθημα ασφάλειας κι εμπιστοσύνης. Σε αυτό συνέβαλε και η πολύ καλή ηχομόνωση, ακόμη και στις πιο υψηλές στροφές. Κινούμενοι με νορμάλ ρυθμούς (110-130 km/h) απολαμβάναμε το ταξίδι και παράλληλα ρίχναμε την κατανάλωση κοντά στα 6,0 lt/100 km!

Μπαίνοντας στον απαράδεκτο δρόμο Κορίνθου-Πατρών ανακαλύψαμε τη μοναδική αδυναμία του συγκεκριμένου μοντέλου: τις επιταχύνσεις εν κινήσει. Στις προσπεράσεις με μεγάλη ταχύτητα (πάνω από 80 km/h) ο κινητήρας δυσκολεύεται λίγο και γι’ αυτό είναι απαραίτητο να κατεβάσεις μία ή και δύο σχέσεις και να πιέσεις αρκετά το μοτέρ για να προσπεράσεις με ασφάλεια. Όταν όμως μάθεις να υπολογίζεις τα άλογα του Qashqai, μαθαίνεις και σε ποιες περιπτώσεις είναι ασφαλές να κάνεις την προσπέραση.

Λίγο μετά το Ρίο, ο δρόμος στενεύει κι αρχίζουν οι στροφές. Εκεί καταλάβαμε την πρόοδο που έχει γίνει στα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου. Παίρνει μικρότερες κλίσεις, πατάει καλύτερα στον δρόμο και γενικά σου δίνει την αίσθηση ότι στρίβει καλύτερα. Κι αν κάποια στιγμή το παρακάνεις, το ESP και διάφορα άλλα ηλεκτρονικά συστήματα θα σε επαναφέρουν διακριτικά στον δρόμο.

Φτάνοντας στο Πετροχώρι Θέρμου, που βρίσκεται ακριβώς πάνω από τη λίμνη Τριχωνίδα, η θέα κόβει την ανάσα! Τα σύννεφα που αντανακλώνται στα ήσυχα νερά της λίμνης δημιουργούν ειδυλλιακό σκηνικό που θυμίζει κεντρική Ευρώπη. Ξεκινώντας από το όμορφο ξενοδοχείο Αλθαία (www.hotelalthaia.gr) με την αμφιθεατρική θέα στη λίμνη, αποφασίζουμε να φτάσουμε πιο κοντά στο υδάτινο στοιχείο. «Έχετε ψηλό αυτοκίνητο;», μας λένε, «γιατί ο χωματόδρομος είναι λίγο δύσβατος σε κάποια σημεία. Βλέπετε η περιοχή είναι προστατευόμενη για το φυσικό της κάλος και επιτρέπονται ελάχιστες παρεμβάσεις». «Κανένα πρόβλημα», τους απαντούμε, με τη σιγουριά που μας δίνει το SUV αμάξωμα του Qashqai.

Κατηφορίζοντας στο χωματόδρομο το ιαπωνικό μοντέλο περνάει με αξιοσημείωτη άνεση επάνω από τις πετρες και χάρη στη μεγάλη του απόσταση από το έδαφος δε σταματάει πουθενά. Φυσικά δεν θα κάναμε αυτήν τη διαδρομή εάν είχε προηγηθεί έντονη βροχόπτωση, καθώς το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν είναι τετρακίνητο (μόνο στην έκδοση 1,6 diesel βγαίνει σε 4×4). Διανύοντας περίπου 10 χιλιόμετρα χωματόδρομου δίπλα στα νερά της μεγαλύτερης φυσικής λίμνης στην Ελλάδα δε συναντήσαμε άλλο αυτοκίνητο, παρά μόνο τσοπάνους που πήγαιναν τα ζώα τους για βοσκή. Εικόνες ξεχασμένες για εμάς που ζούμε στην πόλη…

Την επόμενη μέρα αποφασίσαμε να κινηθούμε στο επαρχιακό δίκτυο που ενώνει τα χωριά που βρίσκονται γύρω από τη λίμνη Τριχωνίδα. Κινούμενοι με χαλαρούς ρυθμούς καταφέρναμε να διατηρούμε την κατανάλωση σταθερά κάτω από τα 6,5 lt/100 km. Η κάπως αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου μας επέτρεπε να κινούμαστε τόσο στις ευθείες όσο και στις στροφές με τρίτη ή τέταρτη σχέση, διατηρώντας την σβελτάδα και τη χαμηλή κατανάλωση που θέλαμε.

Επιστρέφοντας στην Αθήνα με το μυαλό μας να έχει μείνει στα υπέροχα μέρη που επισκεφθήκαμε, είχαμε τον χρόνο να γνωρίσουμε καλύτερα το Qashqai και να εκτιμήσουμε τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά. Ένα σημαντικό στοιχείο είναι ότι σε αντίθεση με άλλα μοντέλα, το ιαπωνικό crossover δεν σε απογοητεύει με το κόστος του. Με βασική τιμή 17.150 ευρώ (με απόσυρση και όφελος προωθητικής ενέργειας), το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φλερτάρει με τον όρο «ευκαιρία»!

Nissan Qashqai 1.2 DG-T 4×2 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.199 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 73,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 4.500 rpm
Ροπή 190 Nm (19,4 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9 sec
Τελική ταχύτητα 185 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,9 / 5,6 / 6,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 764 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 129 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό, 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος με διαμήκεις βραχίονες
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση GoodYear EfficientGrip SUV 4×4, 215/60 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4377 x 1806 x 1590 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1565/1560 mm
Μεταξόνιο 2646 mm
Χώρος αποσκευών 439-1.513 lt
Απόβαρο 1393 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 19.310€ (με όφελος απόσυρσης+προσφορά από 17.150€)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button