Nissan Note 1.2 [test drive]

Nissan-Note_caroto_test_05_2014 (6)

Δοκιμάζουμε την μικρότερη έκδοση στην γκάμα του Note η οποία είναι και η οικονομικότερη. Από κάθε άποψη…

Το Note ήταν και παραμένει το «premium» μικρό μοντέλο της Nissan. Σε αντίθεση με το πιο προσιτό Micra, το οποίο προσφέρει μόνο τα απαραίτητα για απροβλημάτιστες μετακινήσεις, το Note πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα. Όχι μόνο σε τεχνολογία κι εξοπλισμό, αλλά σε όλα τα κομμάτια του απαιτητικού παζλ που συνθέτουν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Διαβάστε παρακάτω και θα καταλάβετε…

Βασική επιδίωξη των σχεδιαστών της Nissan ήταν να μετριάσουν την MPV αισθητική του Note. Αν και δεν πέρασαν στο άλλο άκρο (εξακολουθεί να είναι ψηλότερο και πιο… τετραγωνισμένο από τους περισσότερους ανταγωνιστές του), κατάφεραν να το κάνουν να δείχνει πιο νεανικό. Με δυναμικές σχεδιαστικές γραμμές (μυώδεις σε κάποια σημεία), το νέο Note είναι πιο «φρέσκο» και μοντέρνο σχεδιαστικά και δείχνει μικρότερο. Στην πραγματικότητα δεν είναι (έχει ίδιο μήκος, 1 cm μεγαλύτερο πλάτος και 2 cm χαμηλότερο ύψος), όμως χάρη στο σχήμα του και βελτιστοποιήσεις σε σημεία κλειδιά είναι πιο αεροδυναμικό (συντελεστής οπισθέλκουσας 0.30).

Το μεγαλύτερο ατού του Note παραμένει η εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων. Στο πίσω κάθισμα μπορούν να χωρέσουν με μικρές υποχωρήσεις έως και τρία άτομα, τα οποία απολαμβάνουν επαρκή χώρο για το κεφάλι και τεράστιο χώρο για τα πόδια! Αρκετά μεγάλος είναι επίσης ο χώρος αποσκευών (325 lt) και οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι πολλοί κι έχουν επαρκή χωρητικότητα.

Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν αυτό με το μικρότερο κινητήρα (1,2 lt και αντικαθιστά την έκδοση 1,4. Αν και στη θεωρία το γνώριμο από το Micra μοτέρ δεν έχει εντυπωσιακές τιμές απόδοσης (80 PS) και ροπής (110 Nm), στην πράξη αποδεικνύεται πιο «ζωντανό» απ’ όσο περιμέναμε. Γιατί; Για δύο κυρίους λόγους: επειδή συνδυάζεται με ένα 5τάχυτο κιβώτιο πολύ σωστής κλιμάκωσης, αλλά κι επειδή το συνολικό βάρος του Note είναι αρκετά χαμηλό (1.111 kg. Σχεδόν 90 kg ελαφρύτερο από το παλιό Note 1,4).

Οι επιδόσεις δεν εντυπωσιάζουν (0-100 km/h σε 13,7 sec. Τελική ταχύτητα 170 km/h) και γενικά το μοτέρ προτιμά τις υψηλές στροφές (η μέγιστη ισχύς άλλωστε αποδίδεται στις 6.000 rpm). Παρόλα αυτά, το Note 1.2 είναι ευχάριστο στην πόλη και δεν σε κάνει να νιώθεις ότι του λείπει δύναμη. Στο ταξίδι βέβαια δεν τα καταφέρνει τόσο καλά (ιδίως με πλήρες φορτίο), αλλά δεν είναι δίκαιο να ζητάμε τα πάντα από ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης…

Η μικτή κατανάλωση που ανακοινώνουν οι άνθρωποι της Nissan είναι 4,7 lt/100 km. Εμείς καταφέραμε να κυμαινόμαστε κάτω από τα 7,0 km/h χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια και κινούμενοι κυρίως εντός πόλης. Ιδιαίτερα χαμηλές είναι επίσης οι εκπομπές ρύπων (109 g/km) κι αυτό έχει θετικές επιπτώσεις τόσο στο περιβάλλον όσο και στο κόστος χρήσης, λόγω χαμηλών τελών κυκλοφορίας.

Η ανάρτηση του Note είναι εξαιρετικά ρυθμισμένη ώστε να προσφέρει επαρκή άνεση και καλό κράτημα. Η δεμένη και ποιοτική αίσθηση που σου δίνει το αυτοκίνητο όταν κυλά στον δρόμο είναι από τις κορυφαίες στην κατηγορία του κι αυτό δεν αλλάζει ούτε σε δύσκολους επαρχιακούς δρόμους με στροφές. Το τιμόνι του έχει καλή αίσθηση και ο επιλογέας των ταχυτήτων είναι ακριβής και πρόθυμος ακόμη και στις απότομες ή άτσαλες αλλαγές. Φυσικά δεν είναι το αυτοκίνητο που θα σε εμπνεύσει για να οδηγήσεις γρήγορα, αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο από το συγκεκριμένο μοντέλο.

Ένα στοιχείο που κάνει πολύ πιο έντονη την παρουσίαση του στη νέα γενιά Note είναι η ύπαρξη τεχνολογίας αιχμής. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε εκτός από το εξαιρετικό σύστημα πολυμέσων που έχουν πλέον όλα τα μοντέλα Nissan και ορισμένα ηλεκτρονικά συστήματα που συναντούμε σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε το σύστημα ειδοποίησης τυφλής γωνίας, το σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αλλά κι ένα σύστημα που ειδοποιεί τον οδηγό για κινούμενα αντικείμενα όταν αυτός κάνει όπισθεν. Φυσικά δε λείπουν και οι περιμετρικές κάμερες που αποτρέπουν τα μικρά ατυχήματα κατά τη διάρκεια του παρκαρίσματος.

Εν ολίγοις, το νέο Nissan Note είναι ένα από τα κορυφαία μοντέλα στην κατηγορία του! Μπορεί η έκδοση της δοκιμής μας να προσφέρει οριακές επιδόσεις, αλλά το πλεονέκτημα της χαμηλής κατανάλωσης, μαζί με όλα τα ατού που αναφέραμε πιο πάνω, δημιουργούν μια εξαιρετικά ανταγωνιστική πρόταση, η οποία μάλιστα προσφέρεται σε δίκαιη τιμή (11.950 ευρώ με απόσυρση). Αν αναζητάτε το κάτι παραπάνω τότε διαβάστε για την ντίζελ έκδοση Note 1.5 dCi.

Nissan Note 1.2 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.198 cc
Διάμετρος x διαδρομή 78,0 x 83,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 59 kW (80 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 110 Nm (11,2 kgm) / 4.000 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός με ψεκασμό πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,7 sec
Τελική ταχύτητα 170 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,9 / 4,7 / 4,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 41 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 603 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 109 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiPremiumContact 5, 185/65 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4100x1695x1530 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1480/1485 mm
Μεταξόνιο 2600 mm
Χώρος αποσκευών 325-1495 lt
Απόβαρο 1111 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 12.910€ (11.950€ με όφελος απόσυρσης)
Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close