Δοκιμάζουμε δύο διαφορετικές όψεις του ίδιου νομίσματος, με την διαφορά να εντοπίζεται κάτω από το καπό. Και εκτός θα λέγαμε…
Εκτός, διότι η νέα Σειρά 4 δεν αποτελεί ένα τρικ του μάρκετινγκ (τουλάχιστον όχι στον βαθμό που νομίζουν αρκετοί) καθώς μπορεί να προσφέρει το κάτι παραπάνω από την συγγενή Σειρά 3 με το «μακρύτερο» τετράθυρο προφίλ. Πως μπορεί να ισχύει κάτι τέτοιο; Προσπερνώντας στα γρήγορα την επιβλητική εμφάνιση, με τα φαρδύτερα μετατρόχια και το ελαφρώς χαμηλότερο ύψος (σε σχέση με το προηγούμενο «τριάρι» κουπέ), η μηχανολογία έχει ξανά τον πρώτο λόγο από πλευράς set-up.
Προτού φτάσουμε σε αυτό το σημείο, θα ήταν άδικο να μην μιλήσουμε για την χορταστική στο μάτι «τεσσάρα». Αυτό που αντικρύζεις είναι ένα δυναμικό και σφριγηλό αμάξωμα (ειδική στην έκδοση με το πακέτο M, όπως είχε η 428i της δοκιμής μας), ένα από τα ομορφότερα κουπέ που μπορείς να επιλέξεις κύριο χαρακτηριστικό την χαμηλή οδήγηση και τις πόρτες δίχως πλαίσια στα παράθυρα. Το ευχάριστο με την Σειρά 4, είναι πως αποδεικνύει πως ακόμη και ένα σπορ αυτοκίνητο, δεν χρειάζεται να είναι και στενόχωρο καθώς οι χώροι για τους πίσω επιβάτες και για τις αποσκευές ικανοποιούν με το παραπάνω (το μεταξόνιο είναι 5 εκ. μακρύτερο, μικρότερη είναι η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κατά 1 εκ.). Εις τα ενδότερα, το ταμπλό και η γενικότερη φιλοσοφία είναι ίδια και απαράλλαχτα, όπως τα ξέρουμε από την οικογενειακή Σειρά 3.
Δομικά, ίδιο είναι και το σασί κάτω από το «κούπε-πε» αμάξωμα, αλλά με διαφορετική και πιο «brutal» ρύθμιση, ώστε να αναδεικνύεται το σπορ στοιχείο. Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, μην πάει ο νου σας πως εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα hardcore μοντέλο, αλλά με ένα που ικανοποιεί σε μεγαλύτερο βαθμό τις σπορ ορέξεις. Και στις δύο εκδόσεις της δοκιμής μας -τις 428i και 420d- που εξοπλίζονται με το εξαιρετικό -ξέρω, επαναλαμβανόμαστε- 8άρι κιβώτιο της ZF κρύβεται ένα Efficient Dynamics σασί (με auto start/stop, ανάκτηση ενέργειας κ.α.) που μπορεί να παραμετροποιηθεί, ως ένα μεγάλο βαθμό.
Συγκεκριμένα, υπάρχει ο γνωστός διακόπτης στην κονσόλα με τα προγράμματα που μεταβάλλουν την χαρτογράφηση του κινητήρα, την υποβοήθηση του τιμονιού, την λειτουργία του κιβωτίου και στην περίπτωση της 428i (47.650€) την ανάρτηση. Εδώ θα πείτε πως η σωστή έκδοση απέναντι στην 420d (από 48.700€) είναι η 420i (41.500€) με τους επίσης 184 ίππους (όλες με 4κύλινδρο 2λιτρο μοτέρ). Ωστόσο, την σήμερον ημέρα ψωνίζει κανείς περισσότερο με την λογική που λέει το πορτοφόλι του; Στην εν λόγω περίπτωση μέγα το λάθος! Διότι αν είναι να δώσεις κοντά στα 50 χιλιάρικα για να αποκτήσεις μία σπορ BMW, τουλάχιστον ας παραγκωνίσουμε για μία φορά τα μοδάτα ντίζελ.
Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα, μας άρεσε πολύ περισσότερο η 428i. Και αυτό, όχι μόνο για το γεγονός πως είναι πιο δυνατή, αλλά για τον πιο γλυκό τρόπο με τον οποίο βγάζει την δύναμη του το μοτέρ (τούρμπο twin-scroll, μεταβλητή βύθιση και χρονισμός, άμεσος ψεκασμός). Αυτή των 245 ίππων που μπορείς να εξαντλήσεις σχεδόν μέχρι τις 7.000 σ.α.λ. και να απλώνεις την ροπή με τις …πάντες στη επιλογή Sport+ και το DSC απενεργοποιημένο. Όσο για την κατανάλωση, αφού ηρεμήσουν τα πράγματα, επιλέγεις το πρόγραμμα Eco Pro και στο ταξίδι μπορείς να διατηρήσεις μία μέση κατανάλωση περίπου στα 7 λτ/100 χλμ.
Στον αντίποδα, ο δίλιτρος ντίζελ είναι ένα επίσης εξαιρετικό μοτέρ (common rail με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας) το οποίο προτιμούμε σε βαρύτερα και μεγαλύτερα BMW. Στην Σειρά 4, τα καταφέρνει περίφημα και ροπάτα, αλλά όχι τόσο εκρηκτικά όσο θα ήθελες την ώρα που αναζητάς ένα time-out (στο κάτω-κάτω, για αυτό επιλέγεις το κουπέ και όχι το σεντάν) και σίγουρα πολύ πιο ήσυχα (δίχως κροτάλισμα και μικροκραδασμούς).
Καλοζυγισμένο, με καλό σε ακρίβεια τιμόνι, ανάρτηση για όλες τις περιστάσεις, και φυσικά οδηγοκεντρική θέση οδήγησης (το έδρανο είναι κατά 9 χλστ. χαμηλότερα από την Σειρά 3) για μάξιμουμ απόλαυση. Ότι δηλαδή προσφέρει και η 428i, αλλά η τελευταία μπορεί και το σερβίρει με πιο έντονο τρόπο. Όποτε της το ζητήσεις, δεν θα στο αρνηθεί. Και από την στιγμή που δεν τίθεται θέμα κτήσης (και οι δύο εκδόσεις έχουν ίδια τιμή), χαλάλι της το κόστος χρήσης. Μια ζωή την έχουμε (και μερικά από τα χρόνια μας, θα θέλαμε να τα περάσουμε μαζί της)…
Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 428i | 420d | ||
Κυβισμός | 1.997 cc | 1.995 cc | ||
Διάμετρος x διαδρομή | 84,0x 90,1mm | 84,0x 90,0mm | ||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος | εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος | ||
Ισχύς | 180 kW (245 PS) / 5.000-6.500 rpm | 135 kW (184 PS) / 4.000 rpm | ||
Ροπή | 350 Nm (35,7 kgm) / 1.250-4.800 rpm | 380 Nm (38,7 kgm) / 1.750-2.750 rpm | ||
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση | Common rail, υπερτροφοδότηση VTG |
||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 5,8 sec | 7,5 sec | ||
Τελική ταχύτητα | 250 km/h | 240 km/h | ||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 9,5 lt/100 km | 7,5 lt/100 km | ||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,2 / 6,3 / 8,1 lt/100 km | 5,8 / 4,7 / 4,1 lt/100 km | ||
Ρεζερβουάρ | 60 lt | 60 lt | ||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 631 km | 800 km | ||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | Euro 6 | ||
Εκπομπή CO2 | 147 g/km | 124 g/km | ||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | Στους πίσω τροχούς | ||
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων | Αυτόματο 8 σχέσεων | ||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | ||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | ||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Pirelli Cinturato P7, 225/45 R18 |
Continental ContiSport, 225/50 R17 |
||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | ||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4638 x 1825 x 1377 mm | 4638 x 1825 x 1377 mm | ||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1545/1594 mm | 1545/1594 mm | ||
Μεταξόνιο | 2810 mm | 2810 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 445 lt | 445 lt | ||
Απόβαρο | 1.545 kg | 1.525 kg | ||
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ |
||||
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού | από 47.650€ (44.850€ με απόσυρση) |
από 48.700€ (45.977€ με απόσυρση) |