Mercedes-Benz GLA 200 CDI [test drive]

Mercedes-Benz-GLA-200-CDI-caroto-test-drive-2014 (9)

Βασισμένη στη μικρομεσαία A-Class αλλά με το κεφάλι στραμμένο προς τα SUV της φίρμας, η GLA δίνει την απάντηση σε όσους ψηφίζουν crossover για τις μετακινήσεις τους.

Υπολογίζοντας α) τη σημαντική εμπορική άνοδο της εν λόγω κατηγορίας τα τελευταία χρόνια και β) την τάση της Mercedes-Benz να πειραματίζεται με νέα «σχήματα» οχημάτων, θα μπορούσε να πει κανείς ότι η γερμανική εταιρία άργησε να παρουσιάσει τη GLA. Ας είναι όμως. Πλέον έχει τον εκπρόσωπο της στα compact SUV/crossover και διεκδικεί με αξιώσεις μία θέση στο άνω άκρο της κατηγορίας.

Στην πράξη, πρόκειται για ένα μοντέλο που βασίζεται στο πάτωμα και χρησιμοποιεί αρκετά κοινά μέρη με την A-Class. Μη βιαστείτε όμως να βγάλετε το συμπέρασμα ότι πρόκειται για παραλλαγή του ίδιου θέματος. Όπως ακριβώς και με τη CLA (που επίσης μοιράζεται πάτωμα και κινητήρες) η GLA προσεγγίζει από μία τελείως διαφορετική γωνία το αγοραστικό κοινό.

Καταρχήν, πρόκειται για ένα αισθητά μεγαλύτερο σε διαστάσεις μοντέλο, με πιο επιθετικό σχεδιασμό και καμπύλες που κάνουν την -αντικειμενικά όμορφη- A-Class να δείχνει μπροστά της σαν φτωχός συγγενής… Αυτό μάλιστα ασχέτως αν την επιλέξει κανείς με κάποιο εξωτερικό πακέτο, όπως το AMG,  ή τους θηριώδεις τροχούς 19 ιντσών που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Περί έξτρα άλλωστε, η Mercedes δεν άφησε ποτέ κανέναν παραπονεμένο, αρκεί να πληρώσει το επιπλέον αντίτιμο…

Αλλαγές υπάρχουν και στο εσωτερικό, σε μικρότερο βαθμό όμως. Το πολύ προσεγμένο σαλόνι, από δέρμα και alcantara, είναι ευρύχωρο και μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση έως και 5 ενήλικες. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλότερη από αυτή της A-Class, ενώ το κάθισμα είναι άνετο και με καλή πλευρική στήριξη. Μπροστά από τον οδηγό δεσπόζει ένα μικρό, flat-bottom τιμόνι, με χειριστήρια για το ηχοσύστημα, τον υπολογιστή ταξιδίου κ.α. Ο σχεδιασμός του βγάζει έναν έντονο δυναμισμό, ενώ και οι 2,2 στροφές του, από άκρη σε άκρη, παραπέμπουν μάλλον σε σπορ πρόταση. Σαν αίσθηση πάντως, η ηλεκτρική υποβοήθηση θα μεταφέρει τα απαραίτητα στα χέρια του οδηγού και μέχρι εκεί.

Το ταμπλό είναι μοντέρνο σχεδιαστικά και εύχρηστο στον χειρισμό των διαφόρων λειτουργιών, παρά τα αρκετά κουμπιά που διαθέτει. Αντίστοιχα και η κεντρική έγχρωμη οθόνη μεταφέρει πληροφορίες από το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης, ακόμα και τις λίστες κλήσεων του τηλεφώνου σας, εφόσον το έχετε συνδέσει μέσω Bluetooth.

Το μόνο που θα μπορούσε να βρει κανείς ως μεμπτό, αν ψάξει αρκετά, είναι ο σχετικά μη εργονομικός σχεδιασμός του συστήματος κλιματισμού. Αυτό είναι τοποθετημένο στη βάση του ταμπλό, με κουμπάκια και διακόπτες που θα πρέπει να αφιερώσεις όλη σου την προσοχή για να δεις τι κάνει το καθένα. Αντίστοιχα, δεν θα ήταν άσχημο να υπάρχουν και 2-3 πιο πρακτικές θέσεις για μικροαντικείμενα.

Σε ο,τι αφορά το χώρο των αποσκευών, με μία λέξη θα τον χαρακτήριζε κανείς ως “large”. Δεν είναι μόνο τα 421 λίτρα του, που ανεβαίνουν στα 1.235, με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Είναι και ο τετραγωνισμένος σχεδιασμός, που δίνει τη δυνατότητα της πλήρους εκμετάλλευσης του χώρου, καθώς και το τεράστιο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας (αισθητά μεγαλύτερο από αυτό της A-Class) που κάνουν τη διαφορά.

Στο δρόμο η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι αυτή που θα περίμενε κανείς από μία σύγχρονη Mercedes. Η ποιότητα κύλισης αποτελεί προτεραιότητα, αν και οι τεράστιοι τροχοί με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά μεταφέρουν περισσότερες αναταράξεις στο εσωτερικό, από ότι θα έπρεπε. Κανείς δεν θα την πει αδιάφορη οδηγικά, ούτε όμως θα “εξτασιαστεί” να την οδηγήσει στο όριο. Κλίσεις υπάρχουν στις στροφές αλλά σε λογικά πλαίσια. Όσο για τη συμπεριφορά της, προβλέψιμη, χωρίς απότομες αντιδράσεις. Τώρα για τις εκτός δρόμου χάρες της, οι αναρτήσεις προσφέρουν μεν ελαφρά μεγαλύτερες διαδρομές, χωρίς όμως το σύστημα τετρακίνησης και με αυστηρά ασφάλτινα ελαστικά, η εν λόγω GLA λίγα περισσότερα θα κατάφερνε στο χώμα, σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο.

Περνώντας στο διαμέρισμα του κινητήρα, το σύνολο των 2,2 λίτρων προσφέρει άφθονη ροπή από το ρελαντί και συνεχίζει να αποδίδει, χωρίς πτώση ισχύος, μέχρι και τις στροφές του κόφτη. Η λειτουργία του είναι διακριτική και πολιτισμένη, τόσο σε κραδασμούς, όσο και σε επίπεδα θορύβου. Αντίστοιχα θετικές εντυπώσεις αφήνει και το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων,  που έχει καλή κλιμάκωση και επιλογέα με πολύ καλή αίσθηση και διαδρομή. Τέλος, η κατανάλωση απέχει μεν από αυτά που ισχυρίζεται ο κατασκευαστής, όχι τόσο όμως αφού, δεδομένου του κυβισμού και του βάρους του αυτοκινήτου, μπορεί κανείς να κινηθεί οικονομικά χωρίς να καταφεύγει σε υπερβολές.

Αυτή είναι και η GLA 200CDI. Ένα premium crossover που σε κερδίζει εύκολα με την εμφάνιση και τις λοιπές χάρες του. Το κόστος κτήσης, βέβαια, των 36.400 ευρώ, κάθε άλλο παρά είναι ευκαταφρόνητο στις εποχές που ζούμε. Στη πράξη όμως αξίζει τα όσα ζητάει, οπότε αν προσανατολίζεστε προς αυτή την κατηγορία και έχετε την οικονομική επιφάνεια, αξίζει να της ρίξετε μια ματιά.

Mercedes-Benz GLA 200 CDI Auto – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 2.143 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 99,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 100 kW (136 PS) / 3.400-4.000 rpm
Ροπή 300 Nm (30,5 kgm) / 1.400-3.000 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδοτούμενος
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0 sec
Τελική ταχύτητα 205 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,5 / 4,5 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 746 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 119 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με βραχίονα ελέγχου / πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Efficientgrip, 235/45 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.530×1.804×1.494 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.569/1.560 mm
Μεταξόνιο 2.699 mm
Χώρος αποσκευών 421-1.235 lt
Απόβαρο 1.505 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 36.400 €
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close