ΔΟΚΙΜΕΣ

Nissan Micra 1.2 CVT [test drive]

nissan micra cvt caroto test 2014 (12)

Το Micra 1.2 με το αυτόματο κιβώτιο CVT είναι ένα από τα πιο ευκολοδήγητα και… ξεκούραστα αυτοκίνητα πόλης της ελληνικής αγοράς!

Η αυτόματη μετάδοση συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) συνεργάζεται άψογα με το ιαπωνικό μοτέρ κι αποδεικνύεται το… μυστικό συστατικό που δίνει άλλη γεύση στο Micra, το οποίο ξεχωρίζει από τη νέα μοντέρνα μάσκα του, που θυμίζει περισσότερο την σύγχρονη σχεδιαστική ταυτότητα των μοντέλων της Nissan. Μικρές βελτιώσεις έχουν γίνει επίσης στα πλαστικά της καμπίνας επιβατών. Δεν παρατηρήσαμε σημαντική βελτίωση στην εικόνα του εσωτερικού, αλλά δεν ακούσαμε και τριγμούς. Οπότε το συμπέρασμα για την ποιότητα των υλικών εξακολουθεί να είναι ουδέτερο.

Όπως έχουμε αναφέρει και σε άλλες δοκιμές του Micra, ο 3κίλυνδρος κινητήρας των 1,2 lt μπορεί να μην εντυπωσιάζει με την απόδοσή του (80 PS), όμως είναι αρκετά «σπιρτόζος», ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές. Στις υψηλότερες δεν έχει νόημα να τον πιέζεις και σύμμαχός σου σ’ αυτό είναι και το κιβώτιο CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων).  Τα κιβώτια CVT δε φημίζονται για τη γρήγορη λειτουργία τους, αλλά για τον πολιτισμένο και «ακούραστο» τρόπο με τον οποίο συνεργάζονται με τον κινητήρα. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στην περίπτωση του Micra!

Μπορεί ο συνδυασμός κινητήρα-CVT να μην προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις (0-100 km/h σε 14,5 sec. Τελική ταχύτητα 161 km/h), όμως σου επιτρέπει να κινείσαι εντός πόλης με εξαιρετική άνεση. Ιδιαίτερα όταν έχει κίνηση, χαίρεσαι που οδηγείς το συγκεκριμένο Micra κι όχι ένα με μηχανικό κιβώτιο. Για τις σπάνιες περιπτώσεις που θα χρειαστεί να πιέσεις τον κινητήρα, το CVT θα σου δώσει σαφή μηνύματα ότι αυτό δεν είναι ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε για να οδηγείται γρήγορα.

Το κουμπί «Sport» που βρίσκεται επάνω στον επιλογέα ταχυτήτων βελτιώνει κάπως την ταχύτητα, όμως και πάλι η διαφορά είναι μικρή. Τα ίδια μηνύματα να… περιορίσεις τον ενθουσιασμό σου στέλνει και το τιμόνι με τη μέτρια αίσθηση, η λειτουργία της ανάρτησης, οι κλίσεις στις στροφές και η απόδοση του συστήματος πέδησης. Δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα για γρήγορη οδήγηση…

Ένα από τα θετικά στοιχεία του κιβωτίου CVT είναι ότι επιβαρύνει ελάχιστα την κατανάλωση (λιγότερο από 10% σε σχέση με την χειροκίνητη έκδοση). Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε κοντά στα 7,5 lt/100 km, τιμή ιδιαίτερα καλή για ένα αυτοκίνητο που κινείται αξιοπρεπώς κυρίως εντός πόλης. Και μάλιστα η επίδοση αυτή επιτυγχάνεται χωρίς την χρήση συστήματος Start/Stop.

Κατά την άποψή μας το κιβώτιο CVT, που κοστίζει €1.000 επιπρόσθετα της χειροκίνητης έκδοσης, είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει στην γκάμα του Micra. Μεταμορφώνει ένα απλά καλό μοντέλο στο αυτοκίνητο πόλης που θα ήθελες να έχεις για τις αστικές σου μετακινήσεις, ιδίως σε δρόμους με έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση. Αν σε αυτά συνυπολογίσεις τους επαρκείς χώρους για τρεις ενήλικους και τις αποσκευές τους, αλλά και τον πλήρη εξοπλισμό (στάνταρ έξι αερόσακοι, ESP κ.ά.), τότε το συμπέρασμα είναι θετικό για το ιαπωνικό μοντέλο!

Nissan Micra 1.2 CVT – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.198 cc
Διάμετρος x διαδρομή 78,0 x 83,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 59 kW (80 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 110 Nm (11,2 kgm) / 4.000 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός, ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,5 sec
Τελική ταχύτητα 161 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,7 / 5,4 / 4,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 41 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 547 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 125  g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental PremiumContact, 185/50 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3825x1665x1510 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1470/1475 mm
Μεταξόνιο 2450 mm
Χώρος αποσκευών 265-1130 lt
Απόβαρο 1.000 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 12.770€ (με απόσυρση από 11.950€)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button