ΔΟΚΙΜΕΣ

Toyota Aygo 2014 [first drive]

Toyota Aygo 2014 test drive nl (1)

Οδηγούμε το νέο Toyota Aygo στην Ολλανδία και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις. Στην Ελλάδα από τον Ιούλιο με τιμή από 9.446€.

Πριν από περίπου εννέα χρόνια, όταν και κυκλοφόρησε το πρώτο Aygo, μοντέλα ανάλογου όγκου απολάμβαναν σχετικά συγκρατημένη προβολή. Σήμερα, όπου και το παραμικρό ευρώ έχει την σημασία του, οι μικρές κατηγορίες είναι οι δημοφιλέστερες, ειδικά σε μία αγορά όπως η ελληνική, όπου ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων αφορά σε εκδόσεις με κυβισμό κάτω από 1.400 κ.εκ. με το 55% της αγοράς να αντιστοιχεί σε μέση τιμή πώλησης 10.000-12.000€. Ανάμεσα σε αυτές τις επιλογές έρχεται να προστεθεί το νέο Aygo που διατηρεί το καλούπι του προηγούμενου αλλά με ένα πιο νεανικό χρώμα και στιλ…

Σε σχέση με το απερχόμενο Aygo το μήκος έχει αυξηθεί κατά 25 χλστ. (στα 3.455 χλστ.) με το ύψος να έχει μειωθεί κατά 5 χλστ. για καλύτερη αεροδυναμική (0,28 από 0,29). Η χιαστί μάσκα δημιουργεί μία παιχνιδιάρικη διάθεση ενώ περισσότερα από 10 μέρη -εντός και εκτός αμαξώματος- μπορούν να αντικατασταθούν από άλλα διαφορετικής απόχρωσης δημιουργώντας νέες αντιθέσεις. Την εξατομίκευση αυτού του είδους αναμένεται να την συναντήσουμε στο μέλλον σε διάφορα άλλα μοντέλα των μικρών κατηγοριών, καθώς είτε μας αρέσει, είτε όχι, υπάρχει και η gadget άποψη επί του θέματος (ειδικά, αν είστε από αυτούς που αλλάζουν θήκες και καλύμματα π.χ. στο smartphone και στα tablet).

Και για να αφήσουμε την …επιφανειακή πλευρά του θέματος, ας περάσουμε κατευθείαν σε αυτό που υπάρχει κάτω από το αμάξωμα. Διότι όπως και να το κάνουμε, όταν αγοράζεις ένα αυτοκίνητο, το μισό της υπόθεσης αφορά στον κινητήρα. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μία αναβαθμισμένη εκδοχή του γνωστού και δοκιμασμένου 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 998 κ.εκ. Φαινομενικά, η λύση μπορεί να ακούγεται «έτοιμη» αλλά στην πράξη έχουν γίνει ουσιαστικές βελτιώσεις ώστε η μέση κατανάλωση να μειωθεί στα 4,2 λτ./100 χλμ. και η εκπομπή CO2 στα 95 γρ./χλμ. Κάτι που σημαίνει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (τουλάχιστον για όσο βαστήξει το όριο των 100) που αφορά ακόμη και στην έκδοση x-shift με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων (97 γρ. CO2/χλμ.) που έχει μέχρι και paddles στο τιμόνι (και με κοντύτερο τελικό διαφορικό αλλά μακρύτερη 3η, 4η και 5η σχέση, σε σχέση με το μηχανικό).

Τώρα, στην κανονική έκδοση με το μηχανικό επίσης 5άρι κιβώτιο, οι βελτιώσεις του 1.0 VVTi έχουν να κάνουν με τον κύκλο λειτουργίας του ο οποίος είναι πλέον Atkinson με την ελαφρώς υψηλότερη σχέση συμπίεσης (11,5:1 αντί 11) να αντισταθμίζει μία μικρή απώλεια ισχύος (χαρακτηριστικό του κύκλου Atkinson). Το μοτέρ αποδίδει 69 ίππους και 95 Nm στις 4.300 σ.α.λ. εκ των οποίων τα 85 Nm της ροπής είναι διαθέσιμο από τις 2.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις είναι σχετικά καλές (0-100 σε 14,2 δλ., τελική 160 χλμ./ώρα) και  δίχως να εντυπωσιάζουν μιας και η μεγαλύτερη σημασία δόθηκε στην μείωση της κατανάλωσης με πιο «ψυχρή» καύση χάρη σε νέα μπουζί, νέα πολλαπλή εισαγωγής για καλύτερη ροή και ανάμειξη του αέρα με το καύσιμο, ψεκασμό λαδιού στα πιστόνια για μείωση τριβών, νέους μηχανισμούς ανύψωσης των βαλβίδων και διάφορες άλλες βελτιώσεις που βελτιώνουν την θερμική απόδοση του μοτέρ έως 37%. Επίσης, η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στο «καπάκι» μαζί με το EGT (ανακύκλωση καυσαερίων.

Αναφορικά με το υπόλοιπο σασί (με ίδιο μεταξόνιο στα 2.340 χλστ.) υπάρχουν βελτιώσεις σε κάθε σημείο που γίνονται αντιληπτές στον δρόμο. Για παράδειγμα, το μοτέρ είναι πολύ πιο ήσυχο και πολιτισμένο στην λειτουργία του (φυσικά, μεγάλο ρόλο παίζει και η καταστολή του θορύβου με καλύτερα ηχομονωτικά μέσα) ενώ το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι (με μεγαλύτερο σερβομοτέρ) έχει αισθητά καλύτερη αίσθηση και ακρίβεια. Η ανάρτηση έχει καλύτερη απόσβεση και με σημαντικά καλύτερη ποιότητα κύλισης (τουλάχιστον στην ολλανδική άσφαλτο). Αντιληπτή γίνεται και η δουλειά που έχει γίνει στην μείωση του βάρους με ελαφρύτερα υλικά (από το αμάξωμα έχουν εξοικονομηθεί 12 κιλά, από το νέας σχεδίασης ημιάκαμπτο 3,3 κιλά κ.α.), ενώ η δυσκαμψία του πλαισίου έχει αυξηθεί με περισσότερες συγκολλήσεις (544 «ηλεκτροπονταρίσματα» μόνο στο πλαίσιο) με ενισχύσεις σε διάφορα σημεία.

Όπως και τα υπόλοιπα δύο μοντέλα της PSA (τα Peugeot 108 και Citroen C1), το νέο Toyota Aygo θα εξακολουθήσει να κατασκευάζεται στην Τσεχία. Θα πωλείται σε τρίθυρο και πεντάθυρο αμάξωμα, ενώ στην ελληνική αγορά οι πωλήσεις ξεκινούν από τον επόμενο μήνα (δεν θα διατίθεται η έκδοση eco) με πλήρη εξοπλισμό καθώς από την βασική έκδοση περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων 6 αερόσακοι, σύστημα ευστάθειας, κλιματισμός, σύστημα υποβοήθησης στην ανηφόρα, σύστημα προειδοποίησης ελαστικών, ηχοσύστημα με θύρα USB, LED ημέρας κ.α.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ χαρακτηριστικό των πίσω θυρών είναι πως τα παράθυρα δεν κατεβαίνουν. Πάντως, υπάρχει από την πλευρά του οδηγού υπάρχει πλέον διακόπτης για το παράθυρο του συνοδηγού, ενώ το ταμπλό είναι μοντέρνο με τον στιλάτο πίνακα οργάνων και το ψηφιακό στροφόμετρο. Την προσοχή αποσπά η μεγάλη οθόνη αφής που προαναφέραμε και συνδυάζει πλήθος λειτουργιών, ενώ σημαντική είναι η αύξηση των χώρων, ειδικά για τις αποσκευές με +29 λίτρα (συνολικός χώρος 168). Επίσης, τα πακέτα εξατομίκευσης με τα προσθαφαιρούμενα μέρη για το εσωτερικό κοστίζουν 155€ ενώ για το εξωτερικό 155€. Η x-Play με την πολυλειτουργική οθόνη αφής 7’’ και την κάμερα οπισθοπορείας κοστίζει 11.750 ευρώ, ενώ η x-Play Sport με τις 15άρες ζάντες και τους προβολείς ομίχλης 12.350€. Το φτηνότερο Toyota Aygo είναι το τρίθυρο με την τιμή να ξεκινά από 9.440€ (με απόσυρση), ενώ παρακάτω μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις τιμές πώλησης.

new aygo pricelist gr

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button