ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Περισσότερες σχέσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Bosch-change-gears-in-an-electric-car

Τα επόμενης γενιάς ηλεκτροκίνητα θα διαθέτουν εξελιγμένα κιβώτια ταχυτήτων με περισσότερες ταχύτητες, σύμφωνα με την Bosch.

H Bosch είναι πεπεισμένη πως σύντομα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν αυτόματα κιβώτια με περισσότερες σχέσεις από μια. Μέχρι σήμερα τα EV που έχουμε δει έχουν μετάδοση με μονοβάθμιο μειωτήρα και η χρήση περισσότερων ταχυτήτων θα βελτιώσει την απόδοση και την αυτονομία των ηλεκτροκίνητων (εδώ που τα λέμε μία επιπλέον σχέση για τις υψηλές ταχύτητες θα ήταν ευπρόσδεκτη).

Βέβαια, τα συμβατικά αυτοκίνητα διαθέτουν πολυβάθμια κιβώτια λόγω του περιορισμένου εύρους στροφών, ενώ στα υβριδικά υιοθετούνται πιο σοφιστικέ λύσεις ώστε να συνδυάζεται η ισχύς από τον κινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα. Οι ηλεκτροκινητήρες εμφανίζουν το μέγιστο της ροπής τους σχεδόν από την έναρξη λειτουργίας τους και το όριο στροφών φτάνει πολύ υψηλότερα (π.χ. στις 15.000-20.000 rpm).

Πάντως, και στα ηλεκτρικά θα μπορούσε να υιοθετηθεί μία εξίσου σοφιστικέ λύση που θα βελτιώνει την αυτονομία και κατά την επιβράδυνση να συμβάλει στην ταχύτερη ανάκτηση ενέργειας. H Bosch εκτιμά πως η αγορά των EV θα έχει φτάσει τα 2,5 εκατομμύρια έως το 2020 και φυσικό είναι να δούμε νέες τεχνολογίες να έρχονται. Ενδιαφέρον έχει και το κιβώτιο της Oerlikon Graziano.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Κατά πάσα πιθανότατα θα δούμε σχετικό downsizing στους χρησιμοποιούμενους ηλεκτροκινητήρες. Στο παρελθόν έχουν χρησιμοποιηθεί CVT κιβώτια σε ηλεκτροκίνητα οχήματα με σκοπό την διατήρηση λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα στην βέλτιστη ταχύτητα περιστροφής (sweet spot). Υπάρχει όμως ο προβληματισμός της κατανάλωσης ισχύος από την μετάδοση-παράμετρος με εξαιρετική βαρύτητα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ελπιδοφόρα είναι τα κιβώτια τύπου διπλού συμπλέκτη πολλαπλών σχέσεων λόγω μειωμένων τριβών και ταχύτητας αλλαγής σχέσεων όπως επίσης και τα τοροειδή CVT.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!